Platové tabulky zdravotníků a soc. pracovníků - sester, záchranářů, fyzioterapeutů a sociálních pracovníků

Platová tabulka zdravotníků a sociálních pracovníků

Platy vybraných nelékařských zdravotnických pracovníků, sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, jako jsou např. zdravotní sestry, zaměstnanci sociálních zařízení nebo pracovníci přímé péče jsou v základním rozsahu dány tabulkou Platová tabulka zdravotníků a soc. pracovníků, která je označena jako tabulka č. 2.

AKTUÁLNĚ 11/2026: Od ledna 2027 se plánuje zvýšení platových tarifů a změna platových stupňů. Nejvýraznější růst tarifů se očekává v základní platové tabulce a u státních zaměstnanců ve služebním poměru. U zdravotníků si mají nejvíce polepšit pracovníci s kratší praxí, u lékařů se mění především struktura tabulky. Pro učitele byl zveřejněn samostatný návrh zvýšení platů v průměru o 6 %. U většiny tabulek se počet platových stupňů sníží z 12 na 8.

Dále se navrhuje každoroční úprava platových tarifů podle růstu minimální mzdy. Změny zatím nejsou schválené.

  

Platové tabulky slouží k tomu, aby bylo jednotně stanoveno, jaký základní plat má dostat zaměstnanec ve veřejné správě. Platové tabulky jsou určeny pro zaměstnance státu a veřejného sektoru (např. úředníky, pracovníky státních institucí, školství, ale i zaměstnance ministerstev, vojáky, hasiče atd.). Každý zaměstnanec je zařazen do platové třídy (podle náročnosti práce) a do platového stupně (podle délky praxe) a na jejich základě je mu stanoven základní plat (tedy bez osobního příplatku, odměny, mimořádné odměny apod.). Pro státní zaměstnance, kteří nejsou ve služebním poměru, ale v běžném zaměstnaneckém poměru, rozlišujeme v roce 2026 čtyři platové tabulky.

Platová tabulka zdravotníků a soc. pracovníků č. 2 - kterých profesí se týká

Tato platová tabulka č. 2 se týká:

  • zdravotnických pracovníků poskytujících zdravotní služby - např. zdravotních sester, fyzioterapeutů, porodních asistentek, sanitářů, radiologických asistentů a dalších „nelékařských“ zdravotníků,
  • pracovníků v sociálních službách nebo sociálních pracovníků v zařízení sociálních služeb, u poskytovatele sociálních služeb, který vykonává činnost v sociálních službách nebo podle jiných právních předpisů při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve škole a školském zařízení, ve věznici, ve vazební věznici, v ústavu pro výkon zabezpečovací detence, v zařízení pro zajištění cizinců nebo v azylovém zařízení,
  • sociálních pracovníků u poskytovatele zdravotních služeb,
  • manželských nebo rodinných poradců. 

Platová tabulka zdravotníků a soc. pracovníků č. 2 - změny 2027 - návrh  

Od ledna 2027 se mají zvýšit tarify zdravotníků a změnit členění platové tabulky č. 2. Počet platových stupňů klesne z 12 na 8 a tabulka bude začínat 4. platovou třídou. Nejvíce si mají polepšit zaměstnanci s kratší praxí, a to přibližně o 6 500 až 8 300 Kč měsíčně. U zkušenějších pracovníků bude růst nižší, některé tarify se podle původního návrhu neměly měnit vůbec. Návrh zatím nebyl schválen. Návrh zatím nebyl schválen.
Pozn.: Zde uváděná tabulka tarifů na rok 2027 vychází z říjnového návrhu MPSV. Po jednání s odbory 23. října se počítá s úpravou, která zajistí zvýšení každého tarifu alespoň o 1 000 Kč. Nové částky zatím nebyly zveřejněny ani schváleny.

Platová tabulka zdravotníků a soc. pracovníků č. 2 - tarify 2027 - návrh - návrh


Platový

stupeň

Praxe Platová třída
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1 do 5 let 28 460 29 830 31 270 32 780 34 360 36 010 37 740 40 240 42 900 45 740 48 760 51 980

2 do 10 let 29 020 30 420 31 890 33 770 35 400 37 100 38 890 41 850 44 620 47 570 50 710 54 060

3 do 15 let 29 610 31 040 32 530 34 790 36 460 38 220 40 060 43 530 46 410 49 480 52 750 56 240

4 do 20 let 30 200 31 650 33 170 35 840 37 570 39 380 41 280 45 280 48 270 51 460 55 320 59 790

5 do 25 let 30 810 32 290 33 840 36 920 38 700 40 560 42 510 47 100 50 210 53 530 57 290 61 910

6 do 30 let 31 420 32 930 34 520 38 030 39 860 41 780 43 800 48 990 52 230 55 680 59 360 64 110

7 do 35 let 32 060 33 600 35 220 39 180 41 070 43 050 45 340 50 950 54 320 57 910 61 740 66 390

8 nad 35 let 32 700 34 270 35 920 40 360 42 300 44 340 46 470 52 990 56 490 60 220 64 200 68 440

 


Vývoj tarifů v platové tabulce zdravotníků a soc. pracovníků

  • 2027: navrhuje se změnit členění tabulky a mají se zvýšit některé tarify o 0 až 8 300 Kč. Nejvíce si mají polepšit zaměstnanci s kratší praxí.
  • 2026: tarify se zvýšily o 5 % od dubna 2026
  • 2025: tarify se zvýšily o 1.400 Kč (došlo ke sloučení původně oddělených tabulek pro zdravotníky a pro sociální pracovníky do jediné)
  • 2024: tarify beze změn
  • 2023: tarify beze změn

Platová tabulka zdravotníků a soc. pracovníků č. 2 - tarify 2026 (zvýšení tarifů o 5 % od dubna 2026) - návrh

Platový

stupeň

Praxe Platová třída
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1 do 1 roku 17720 18880 20130 21520 22970 24570 27050 29080 31230 33670 36190 38940 41990 45290
2 do 2 let 18260 19440 20760 22210 23690 25370 27960 30060 32280 34800 37420 40320 43440 46880
3 do 4 let 18810 20040 21380 22880 24450 26170 28900 31060 33410 36030 38740 41720 44980 48540
4 do 6 let 19360 20660 22030 23610 25240 27020 29880 32110 34540 37230 40030 43150 46520 50230
5 do 9 let 19930 21300 22740 24330 26040 27910 30900 33180 35730 38520 41440 44650 48170 52000
6 do 12 let 20520 21940 23430 25120 26860 28810 31940 34290 36930 39850 42890 46220 49830 53830
7 do 15 let 21190 22620 24200 25910 27720 29720 33040 35490 38190 41220 44380 47820 51640 55720
8 do 19 let 21830 23330 24930 26760 28620 30690 34150 36710 39530 42680 45910 49510 53430 57730
9 do 23 let 22490 24060 25740 27600 29570 31710 35300 37950 40880 44140 47540 51230 55320 59790
10 do 27 let 23220 24840 26570 28520 30540 32740 36520 39270 42320 45680 49210 53070 57290 61910
11 do 32 let 23920 25610 27420 29460 31540 33850 37790 40650 43800 47230 50930 54920 59340 64110
12 nad 32 let 24690 26450 28280 30420 32590 34970 39110 42050 45340 48920 52730 56880 61450 66390
 

Platový

stupeň

Praxe Platová třída
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1 do 1 roku 16870 17980
19170
20490
21870
23400
25760
27690
29740
32060
34460
37080
39990
43130
2 do 2 let 17390
18510
19770
21150
22560
24160
26620
28620
30740
33140
35630
38400
41370
44640
3 do 4 let 17910
19080
20360
21790
23280
24920
27520
29580
31810
34310
36890
39730
42830
46220
4 do 6 let 18430
19670
20980
22480
24030
25730
28450
30580
32890
35450
38120
41090
44300
47830
5 do 9 let 18980
20280
21650
23170
24800
26580
29420
31600
34020
36680
39460
42520
45870
49520
6 do 12 let 19540
20890
22310
23920
25580
27430
30410
32650
35170
37950
40840
44010
47450
51260
7 do 15 let 20180
21540
23040
24670
26400
28300
31460
33800
36370
39250
42260
45540
49180
53060
8 do 19 let 20790
22210
23740
25480
27250
29220
32520
34960
37640
40640
43720
47150
50880
54980
9 do 23 let 21410
22910
24510
26280
28160
30200
33610
36140
38930
42030
45270
48790
52680
56940
10 do 27 let 22110
23650
25300
27160
29080
31180
34780
37400
40300
43500
46860
50540
54560
58960
11 do 32 let 22780
24390
26110
28050
30030
32230
35990
38710
41710
44980
48500
52300
56510
61050
12 nad 32 let 23510
25190
26930
28970
31030
33300
37240
40040
43180
46590
50210
54170
58520
63220

Platy zdravotníků závisí na jejich vzdělání (platové třídě) a délce jejich praxe v oboru (platovém stupni). Podrobnosti jsou uvedeny v nařízení vlády 341/2017 Sb.

Všechny platové tabulky pro rok 2027

Všechny platové tabulky pro rok 2026

Všechny platové tabulky pro rok 2025

Všechny platové tabulky pro rok 2024

Všechny platové tabulky pro rok 2023

Všechny platové tabulky pro rok 2022

Platy zdravotníků - zprávy

Další zprávy k tématu "Platové tabulky zdravotníků a soc. pracovníků - sester, záchranářů, fyzioterapeutů a sociálních pracovníků"


X 

Cena elektřiny pro domácnosti

 Dodavatel a tarif Cena za elektřinu
1 kWh
Veolia - STANDARD 24 2.400 Kč/kWh 
Teplárny Brno, a.s. - Elektřina fixně 2027 I 2.475 Kč/kWh 
SPP, a.s. - Elektřina online Září 2026 2.499 Kč/kWh 
Veolia - STANDARD 12 2.500 Kč/kWh 
Slovenské elektrárne Česká republika - SPECIAL 2.505 Kč/kWh 



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Příspěvek na bydlení

DSSP - Superdávka

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Akcie USA, Akcie CZ, DIP

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2026

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.