Skanska: V kanceláři chtějí být Češi 3 až 4 dny v týdnu. Zpátky by je nalákalo ticho, jídlo zdarma i firemní posilovna
Nejvíce Čechům (39 %) by vyhovovalo v kanceláři pracovat tři nebo čtyři dny v týdnu, ukázal průzkum společnosti Skanska. K návratu do kanceláře by je motivovalo tiché pracovní místo (35 %), oddělená místnost (35 %) či stravování na účet zaměstnavatele (27 %). Téměř třetinu tuzemských zaměstnanců unavuje práce v open space, koronaviru se bojí jen 14 % z nich.
Téměř polovina
Čechů (46 %) už chodí do kanceláří každý den, ukázal průzkum, který pro
společnost Skanska zpracovala agentura Zymetria také v Polsku, Maďarsku a
Rumunsku. Dalších 17 % Čechů chodí do kanceláře na tři nebo čtyři dny
v týdnu. Právě tento režim by vyhovoval největší části tuzemských
zaměstnanců, a to 39 %, což je největší poměr ze všech sledovaných zemí.
Češi slyší na
klid na práci i jídlo zdarma
„Pokud chce zaměstnavatel, aby se pracovníci cítili v kanceláři dobře a chodili tam rádi, musí v dnešní době nabídnout mnohem víc. Firmy, které tento trend zachytily, poptávají častěji řešení s členitějším a flexibilnějším prostorem, místnostmi pro hluboké soustředění, sleeping boxy nebo třeba venkovními terasami,” řekla Jana Prokopová, ředitelka pronájmů a správy komerčních aktiv pro Českou republiku.
Z dalších spíše nadstandardních služeb by se Češi nechali nalákat k pravidelnému
docházení do kanceláří například jídelnou či restauraci hrazenou
zaměstnavatelem (27 %), dobře zásobenou kuchyňkou s jídlem a pitím (26 %)
nebo více možnostmi relaxace a zábavy na pracovišti (17 %).
Logistické bariéry
Naopak bariéry, které stojí v cestě návratu do kanceláře jsou často logistické. Češi si na home office váží zejména jednodušší organizace chodu rodiny (55 %). Vracet se k obvyklému režimu se jim pak nechce i kvůli výborným pracovním podmínkám doma (51 %) nebo dlouhé cestě do práce (43 %). Ve srovnání s ostatními zeměmi mají naopak nejmenší strach z možné nákazy koronavirem (14 %).
„Pracovat z domova je díky technologiím stále jednodušší. Přítomnost
na pracovišti má ale mnoho výhod, ať už se jedná o snazší komunikaci nebo
koordinaci týmu. Firmy by proto měly hledat způsoby, jak logistické bariéry
odstranit. Čas strávený na cestě mohou svým lidem vynahradit třeba zázemím
v budově nebo blízkém okolí, jako je možnost zacvičit si nebo cestovat do
práce na kole a využít firemní kolárnu,“ dodává Jana Prokopová.
Petra Machartová, Corporate Marketing Manager Skanska CDE
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři