Skanska: V kanceláři chtějí být Češi 3 až 4 dny v týdnu. Zpátky by je nalákalo ticho, jídlo zdarma i firemní posilovna
Nejvíce Čechům (39 %) by vyhovovalo v kanceláři pracovat tři nebo čtyři dny v týdnu, ukázal průzkum společnosti Skanska. K návratu do kanceláře by je motivovalo tiché pracovní místo (35 %), oddělená místnost (35 %) či stravování na účet zaměstnavatele (27 %). Téměř třetinu tuzemských zaměstnanců unavuje práce v open space, koronaviru se bojí jen 14 % z nich.
Téměř polovina
Čechů (46 %) už chodí do kanceláří každý den, ukázal průzkum, který pro
společnost Skanska zpracovala agentura Zymetria také v Polsku, Maďarsku a
Rumunsku. Dalších 17 % Čechů chodí do kanceláře na tři nebo čtyři dny
v týdnu. Právě tento režim by vyhovoval největší části tuzemských
zaměstnanců, a to 39 %, což je největší poměr ze všech sledovaných zemí.
Češi slyší na
klid na práci i jídlo zdarma
„Pokud chce zaměstnavatel, aby se pracovníci cítili v kanceláři dobře a chodili tam rádi, musí v dnešní době nabídnout mnohem víc. Firmy, které tento trend zachytily, poptávají častěji řešení s členitějším a flexibilnějším prostorem, místnostmi pro hluboké soustředění, sleeping boxy nebo třeba venkovními terasami,” řekla Jana Prokopová, ředitelka pronájmů a správy komerčních aktiv pro Českou republiku.
Z dalších spíše nadstandardních služeb by se Češi nechali nalákat k pravidelnému
docházení do kanceláří například jídelnou či restauraci hrazenou
zaměstnavatelem (27 %), dobře zásobenou kuchyňkou s jídlem a pitím (26 %)
nebo více možnostmi relaxace a zábavy na pracovišti (17 %).
Logistické bariéry
Naopak bariéry, které stojí v cestě návratu do kanceláře jsou často logistické. Češi si na home office váží zejména jednodušší organizace chodu rodiny (55 %). Vracet se k obvyklému režimu se jim pak nechce i kvůli výborným pracovním podmínkám doma (51 %) nebo dlouhé cestě do práce (43 %). Ve srovnání s ostatními zeměmi mají naopak nejmenší strach z možné nákazy koronavirem (14 %).
„Pracovat z domova je díky technologiím stále jednodušší. Přítomnost
na pracovišti má ale mnoho výhod, ať už se jedná o snazší komunikaci nebo
koordinaci týmu. Firmy by proto měly hledat způsoby, jak logistické bariéry
odstranit. Čas strávený na cestě mohou svým lidem vynahradit třeba zázemím
v budově nebo blízkém okolí, jako je možnost zacvičit si nebo cestovat do
práce na kole a využít firemní kolárnu,“ dodává Jana Prokopová.
Petra Machartová, Corporate Marketing Manager Skanska CDE
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz