Spotřebitelská nálada v Německu se dále zhoršuje
Sentiment mezi německými spotřebiteli se dále zhoršuje, když důvodem je zejména druhá vlna světové pandemie. Prosincová hodnota indikátoru spotřebitelské nálady od společnosti GfK poklesla na své pětiměsíční minimum, a to na -6,7 bodů (viz přiložený graf). V listopadu dosáhl ukazatel „pouze“ -3,2 bodů. Oproti předchozímu měsíci tak došlo k určitému zhoršení ve vývoji indexu, když jeho výsledná hodnota zároveň nepříznivě překvapila trh. Ten očekával mírnější pokles, a to na -5 bodů.
Co se týká budoucího vývoje, tak společnost GfK uvádí, že pouze výrazné zlepšení koronavirové situace a uvolňování restrikcí může napomoci k obnovení spotřebitelské důvěry. Poznamenejme však, že v současné chvíli významnou proměnnou, jež ovlivňuje sentiment, představují zprávy o dostupnosti vakcíny. Tyto informace ale nemusí výsledky prosincových průzkumů plně zohledňovat, a to vzhledem k brzkému datu jejich uzávěrky. Dotazníky tak reflektují pohled spotřebitelů mezi pátým a šestnáctým listopadem. Pro příští měsíc se očekává, že by hodnoty mohly být optimističtějšího vyznění, a to díky naději na zlepšení situace v důsledku dostupného očkování.
Nicole Gawlasová
Česká spořitelna je bankou s nejdelší tradicí na českém trhu.
Téměř 200 let tvoří jeden ze základních pilířů českého bankovního systému. V
současnosti poskytuje služby pro přibližně 4,7 milionu klientů. Od roku 2000 je
součástí nadnárodní finanční skupiny Erste Group Bank.
Více informací na: www.csas.cz
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz