(Kurzy.cz)
ČR - tržby maloobchodu v listopadu rostly o 0,4%
Sezónně očištěné tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel (CZ-NACE 45+47) se zvýšily v listopadu reálně meziměsíčně o 0,4 %. Meziročně tržby očištěné o kalendářní vlivy vzrostly o 4,1 %, bez očištění se zvýšily o 0,8 %. Meziroční vývoj byl ovlivněn zejména o dva dny nižším počtem pracovních dní v listopadu 2014 oproti listopadu 2013. Největší podíl na růstu tržeb měl motoristický segment (viz tabulka č. 2).
V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby zvýšily reálně meziměsíčně o 0,2 % a meziročně očištěné o kalendářní vlivy vzrostly o 1,8 %. Neočištěné tržby se snížily meziročně o 0,4 %, přičemž za pohonné hmoty a potraviny klesly (o 3,2 %, resp. o 0,3 %), zatímco za nepotravinářské zboží vzrostly o 0,1 %.
Pokles tržeb za potraviny byl způsoben nižšími tržbami specializovaných prodejen (o 4,4 %), tržby objemově významnějších nespecializovaných prodejen s převahou potravin stagnovaly. Nižší tržby vykázaly také prodejny s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím (o 4,3 %), s oděvy a obuví (o 2,7 %), s výrobky pro domácnost a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (shodně o 1,1 %). Růst tržeb zaznamenaly pouze prodeje zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 10,2 %) a prodejny s počítačovým a komunikačním zařízením (o 9,6 %).
Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,3 %. Ke zvýšení cen došlo zejména v prodejnách oděvů a obuvi a farmaceutického a zdravotnického zboží, naopak ceny se snížily v prodejnách počítačového a komunikačního zařízení.
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home).
Zdroj ČSÚ
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz