(Kurzy.cz)
Prodeje aut v Evropě v únoru rostly o 8%, za 2 měsíce pak o 6,6%, nedařilo se jen Francii
Podle statistik evropské asociace automobilových výrobců ACEA prodeje osobních aut v EU v únoru rostly meziročně o 8% na 861 058 vozů, což je sice 6. růst v řadě ale zároveň je to druhý nejnižší únorový výsledek od začátku sledování dat pro celou EU v roce 2003.
Za první dva měsíce roku pak prodeje rostly o 6,6% na celkových 1 786 787 vozů.
Na celkovém růstu prodejů se podílelo především zlepšení obecných ekonomických podmínek a slevy jednotlivých automobilek.
V únoru se nejméně dařilo prodejcům ve Francii, kde prodeje poklesly o 1,4%. Ostatní země vykázaly růst prodejů. Nejlépe se dařilo prodejcům v Portugalsku s růstem o 40%, nad hranici růstu o 30% se dostali prodejci v Rakousku, Bulharsku, Polsku a na Islandu. Nad 20% se dostali prodejci v ČR, Dánsku, Maďarsku, Irsku, Slovensku a Švédsku. V Německu prodeje rostly o 4,3%.
Za první dva měsíce většina hlavních trhů zaznamenala zlepšení v čele s Velkou Británií (+13%) a Německem (+5,7%). Francie opět jako jediná vykázala pokles. Nejlépe si zatím vede trh v Portugalsku s růstem o 36,2%, nad 20procentním přírůstkem se pohybují trhy v Bulharsku, Maďarsku, Irsku, Litvě, Lotyšsku, Polsku, Slovensku a Islandu. Prodeje v Německu v tomto srovnání rostly o 5,7%, v ČR pak o 16,7%.
Z jednotlivých značek první příčka opět patří německému koncernu VW s růstem únorových prodejů o 8% a 24,6procentním podílem na trhu. Lídrem koncernu byla Škoda s růstem prodejů o 24%
Druhý skončil francouzský PSA Group s celkovým růstem o 3% a poklesem tržního podílu na 12,1% oproti loňským 12,6%.
Pomyslný bronz uhájil francouzský Renault s meziročním růstem prodejů o 11,7% a zvýšením tržního podílu na rovných 10% (9,7% před rokem). Tahounem koncernu byla Dacia s růstem prodejů o 34%, což byl také nejvyšší růst ze všech sledovaných značek.
O 33% si polepšila japonská Suzuki o 29,3% japonský Lexus. Obecně se dá říci, že se dařilo i ostatním japonským automobilkám. Prodeje Mitsubishi rostly o 25,3%, Mazdy o 23,7% a Toyoty o 12,2%. Příliš se nedařilo Nissanu (+2,3%) a Hondě (-11%). Ztráta hondy byla nejvyšší ze sledovaných značek.
V únoru se nedařilo jihokorejské Hyundai s poklesem prodejů o 3,4%. Sesterská Kia zvedla prodej o 8%.
Z luxusních značek si nejlépe vedlo BMW s růstem o 2,8% (47891 vozů) před Audi s růstem o 13% na 46 766 vozů a Daimlerem s růstem o 3,9% na 44 026 vozů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz