Německá spotřebitelská důvěra vzrostla na 16měsíční maximum
FRANKFURT (MEDIAFAX) - Index německé spotřebitelské důvěry GfK pro říjen vzrostl na své 16měsíční maximum. Informoval o tom v pátek server MSN Money.
Index německé spotřebitelské důvěry vzrostl z předešlých 3,8 bodů na 4,3 bodu, což je nejvyšší úroveň indexu od loňského června. "Výhled pro spotřebitele se stává čím dál více optimističtější, indikátor vzrostl již šestý měsíc v řadě," uvedla skupina pro výzkum trhu GfK, která index sestavuje. GfK však varovala, že budoucí vývoj bude do značné míry záviset i na vývoji pracovního trhu. V současné době je vez práce 3,5 milionu Němců, míra nezaměstnanosti dosáhla 8,3 procenta.
"Spotřebitelům pomáhá inflace - tím, že ceny zůstávají na předchozí úrovni, nebo se dokonce snižují, má mnoho spotřebitelů pocit vyšší nákupní síly. Tento efekt zatím potlačuje strach ze ztráty zaměstnání a rostoucí míry nezaměstnanosti," dodala skupina GfK.
Index GfK se nicméně stále nachází pod dlouhodobým průměrem 9,0 bodů, kterého index dosáhl od doby sjednocení Německa.
Vojtech Kristen, kristen@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz