Spotřebitelská důvěra v únoru prudce klesla
Souhrnný indikátor spotřebitelské důvěry se v únoru snížil z lednových 86,6 na 80,1 bodu. Meziročně je optimismus spotřebitelů o 14,1 bodu nižší. Vyplývá to z informací, které dnes ČIA poskytl Český statistický úřad (ČSÚ). Hodnocení celkové ekonomické situace i vlastní finanční situace se v únoru meziměsíčně zhoršilo. Oproti lednu se zvýšil podíl spotřebitelů, kteří očekávají zvýšení nezaměstnanosti. Klesl i počet respondentů, kteří mají v úmyslu spořit. Indikátor spotřebitelské důvěry je složen ze čtyř ukazatelů - očekávané finanční situace, očekávané celkové ekonomická situace, očekávané nezaměstnanosti a očekávaných úspor. -jn-, -ph- Copyright 2004 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz