Praha přitahuje stále více západoevropských podnikatelů
Mezi dvacítku evropských měst nejvhodnějších pro expanzi podnikatelských aktivit patří nyní i metropole České republiky. Praha dokonce předstihla i některá velkoměsta, například Hamburg, Vídeň či Řím. Vyplývá to z průzkumu City Monitor, který pro předního poradce v oboru realit, společnost Cushman & Wakefield Healey & Baker (C&W/H&B) provedla marketingová společnost Tailor Nelson Sofres. ČIA to řekla mluvčí české pobočky C&W/H&B Jitka Tomancová. Zdůraznila, že Praha porazila i Varšavu a Budapešť, Bratislava se do první třicítky vůbec neprobojovala. "Praha byla ohodnocena jako čtvrtá metropole nejlépe pracující na své propagaci. České hlavní město přistupuje aktivně ke zlepšení přístupu vůči zahraničním investorům," domnívá se výkonný ředitel C&W/H&B v České republice Jonathan Hallett. Podle jeho slov považuje řada předních manažérů za nejvýznamnější faktor, který v příštích deseti letech ovlivní jejich podnikání, rozšíření Evropské unie. Jak dále Hallet uvedl, Praha se může těšit na příchod dalších západoevropských firem. V příštích pěti letech se do Prahy chystá expandovat dalších 27 z celkového počtu 501 účastníků průzkumu. "O českou metropoli je větší zájem než například o Paříž, kterou si vyhlédlo 22 podniků. Do Madridu jich směřuje 19, do Londýna pouhých 10. Nejatraktivnější však nadále zůstává nenasycený ruský trh," dodal. K rozhodujícím kritériím, která evropské firmy srovnávají při plánovaní vstupu na zahraniční trhy, patří snadný přístup k trhům a zákazníkům, nabídka kvalifikované pracovní síly, dopravní infrastruktura, úroveň telekomunikací a cena za lidskou práci. Stranou nezůstávají ani vládní pobídky ve formě například daňových úlev, či ukazatele jako cena kancelářských nemovitostí a jejich dostatečná nabídka. V letošním ročníku průzkumu City Monitor byli dotazováni řídicí pracovníci z 501 firem z celkem devíti západoevropských zemí. Prvních pět pozic v žebříčku City Monitor zůstává již několik let beze změn - první místo patří Londýnu, následují Paříž, Frankfurt, Brusel a Amsterdam. Jejich náskok však výrazně snižují Barcelona a Madrid na šesté a sedmé příčce. Tato španělská města byla letos navíc vyhlášena jako dvě nejaktivnější při práci na vlastním zviditelnění v zahraničí. -joh-, -ph- Copyright 2003 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz