Spotřebitelský barometr - září 2003
Po dvou letních měsících, kdy se důvěra spotřebitelů v českou ekonomiku vůbec nezměnila (Index spotřebitelské důvěry dosáhl v červenci a srpnu shodné hodnoty 47 bodu), lze nyní zaznamenat mírné zlepšení. Zářijová hodnota Indexu se pohybuje na úrovni 47,5 bodu. Zda se tento pozitivní výsledek potvrdí a odstartuje „lepší časy“, ukáží až další měření. Jisté je, že i když se od února t.r. projevuje v hodnocení hospodářské situace ČR a finanční situace domácností spíše skepse, očekávání spojená s dalším vývojem ekonomiky a financí rostou, lidé věří, že se v příštích 12 měsících budou mít lépe.
Tyto závěry vycházejí z průzkumu společnosti GfK Praha, který se realizuje pravidelně každý měsíc metodou telefonického dotazování na vzorku 1 000 náhodně vybraných osob ve věku 15 – 79 let z celé České republiky. Více informací naleznete na našich webových stránkách na adrese: www.gfk.cz. |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz