Portál občana spouští novou kampaň, videa přiblíží lidem stále větší počet služeb
Portál občana je vstupní branou k online službám českého státu a v loňském roce prošel kompletním redesignem. Nabízí již více než 600 služeb, které mohou lidé využívat online místo běhání po úřadech. Kabinet místopředsedy vlády pro digitalizaci společně s Digitální a informační agenturou proto připravili kampaň s cílem přiblížit lidem stále větší počet služeb, které lze přes Portál občana vyřídit. Služby představí krátká animovaná videa od agentury Kovofilm.
Portál občana nabízí přístup k více než 600 službám státu, jako třeba výpis bodového hodnocení řidiče, výpis z Rejstříku trestů, výpis z živnostenského rejstříku, informace z katastru nemovitostí, nebo přístup do elektronicky zaznamenané zdravotnické dokumentace. Během letošního roku se do Portálu přidá například i systém DROZD, který lidem umožní rychlou reakci na případné krizové situace v zahraničí a v polovině dubna dostane Portál občana novou aplikaci. Později v průběhu roku se do systému přidá Registr zastupování, který umožní vystavování plných mocí online.
Před koncem loňského roku prošel Portál občana úpravou směrem ke snadnějšímu ovládání a uživatelské přívětivosti. Již během uplynulého roku se zájem občanů o portál zvyšoval, počet registrovaných uživatelů zaznamenal v porovnání s koncem roku 2022 dvojnásobný nárůst počtu uživatelů a nyní atakuje více než milion dvou set tisíc uživatelů.
„Protože nabízených služeb je opravdu hodně, podle získaných dat jsme společně s Digitální a informační agenturou vybrali čtyři pro lidi nejzajímavější služby a personifikovali je postavičkami řidiče Franty, zaměstnankyně Jarmily, turisty Tomáše a podnikatelky Věry a s nimi jsme vytvořili jednoduché krátké příběhy,” komentuje Martin Charvát, vedoucí komunikace vládního projektu Digitální Česko.
„Kampaň je záměrně jednoduchá a produktově zaměřená, aby služby Portálu přiblížila i lidem, kteří s ním zatím nemají moc zkušeností,“ uvádí šéfka komunikace Digitální a informační agentury Anna-Marie Lichtenbergová.
„Po zlepšení v téhle oblasti byla už delší dobu velká poptávka, Portál totiž používá více než milion lidí. Nový Portál občana je uživatelsky přívětivější a přehlednější. Celý redesign jsme postavili právě na zpětné vazbě od uživatelů a mám radost, že služby teď lidem přiblíží i nová informační videa,“ uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci Ivan Bartoš.
Portál občana je koncipován jako dlouhodobý projekt a jeho rozvoj pokračuje neustále. S postupem v elektronizaci a digitalizaci veřejné správy budou nadále přibývat další služby.
Portál občana – Jarmila
https://www.youtube.com/watch?v=fxV1CJB1H4U
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři