Bangladéš - Civilní letectví, vesmír, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024
Civilní letectví získává v Bangladéši na stále větším významu, a to především díky rostoucímu segmentu střední třídy a počtu bangladéšských občanů pracujících v zahraničí. Podle Bangladéšského úřadu pro civilní letectví dosáhl v roce 2022 počet přepravených mezinárodních cestujících do Bangladéše více jak 9 milionů pasažérů a dostal se na před pandemickou úroveň. Premiérka Bangladéše Sheikh Hasina Wazed vyslovila v březnu 2023 na veletrhu civilního letectví v Dháce svoji vizi o Bangladéši jako regionálním leteckém hubu. Navyšování počtu cestujících přepravených leteckou dopravou má podle bangladéšského ministerstva pro civilní letectví a turismu podpořit zavedení elektronických víz, které bylo zavedeno v minulém roce 2022.
V roce 2023 se síť letišť v Bangladéši skládá z celkem jedenáct letišť, z nichž jsou tři mezinárodní letiště (Hazrat Shahjalal International Airport, Osmani International Airport, Shah Amanat International Airport), pět vnitrostátních (Cox´s Bazar Airport, Shah Makhdum Airport Jessore Airport, Saidpur Airport a Barishal Airport) a čtyři jsou označena jako krátké přistávací dráhy. Letiště Khan Jahan Ali Airport ve městě Khulna je aktuálně ve výstavbě.
V Bangladéši operuje řada místních dopravních společností, jako je Biman Bangladesh Airlines, Regent Airways, Novo Air a US Bangla, které provozují domácí a mezinárodní lety. V kontextu zvyšování poptávky díky rostoucí střední třídě se dá očekávat růst zájmu o nová letadla a letecké komponenty.
Největším letištěm v Bangladéše je Zia International Airport v hlavním městě Dháce, které se díky rostoucímu počtu přepravených pasažérů aktuálně rozšiřuje o nový terminál. České firmy mohou sledovat aktuální příležitosti v oblasti vybavení infrastruktury letiště, komunikačního systému a školení bezpečnosti zaměstnanců mezinárodního letiště.
Další z příležitostí v oblasti letectví v Bangladéši pro české firmy je oblast přepravy zboží. V Bangladéši roste tento trh každoročně o 8 %, což je téměř trojnásobek světového průměru. Bangladéšská ekonomika je závislá na výrobě a exportu oděvního průmyslu, jehož růst se bude odvíjet o hladké a bezproblémové přepravy produktů také mimo využití námořních tras.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz