Češi v listopadu navýšili své útraty v obchodech nejvýrazněji za více než dvacet let, třeba za oblečení a boty utratili o více než 280 % o rok dříve
Takový výsledek překonal drtivou většinu expertních odhadů. S dvojciferným růstem se široce počítalo, nikoli ovšem s tím, že bude až tak výrazný.
Výdaje za oděvy a obuv narostly loni v listopadu meziročně o více než 280 procent, útraty za výrobky pro domácnost o třetinu, za kosmetiku pak lidé utráceli o zhruba pětinu více. Za sport a kulturu Češi navýšili své výdaje o bezmála padesát procent.
Vyšší útraty jsou tedy nejen odrazem vyššího zájmu a sháňky po zboží a službách, ale také odrazem postupující inflace, tj. vyšších cen zboží i služeb.
Lukáš Kovanda, Ph.D.
TRINITY BANK
Trinity Bank působí na finančním trhu již 25 let a vznikla transformací Moravského Peněžního Ústavu – spořitelního družstva. Má téměř 25 000 klientů a její bilanční suma přesahuje 18 miliard Kč.
Trinity Bank se specializuje na privátní a korporátní bankovnictví, u fyzických osob se zaměřuje především na vkladové a spořicí produkty, které nabízejí nadstandardní zhodnocení úspor.
Více informaci na: www.trinitybank.cz
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři