AAA Auto: Ojetiny ve střední Evropě chybí stále více, ceny v listopadu dál rostou
Za měsíc v zemích V4 ubylo z nabídky přes 41 tisíc ojetých aut
Po říjnovém mírném oživení, kdy počet nabízených aut poprvé po mnoha měsících vzrostl na 430 536 kusů, došlo v listopadu na sekundárním trhu opět k poklesu. Na všech trzích v zemích V4 se snížil počet inzerovaných ojetin, celkem z říjnových 430 536 na listopadových 388 830 aut. V Polsku nabídka klesla o více než 22 000 aut, v Česku o necelých 10 000, v Maďarsku o necelých 3 500 a na Slovensku byl pokles přes 6 000 aut. Ve srovnání s listopadem loňského roku v zemích V4 chybí necelých 15 000 aut, oproti předcovidovému roku 2019 ubylo v nabídce dokonce necelých 144 000. Situaci na sekundárním trhu nestačí saturovat ani rekordní počet dovezených ojetin ze zahraničí. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně zpracovává společnost AURES Holdings, provozovatel sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.
„Takto dynamické změny trhu jsme nezažili od ekonomické
krize v roce 2008. Počet ojetin
stále klesá, nabídka je tím pádem menší a ceny kontinuálně rostou. Zatímco
v říjnu byly ojeté vozy nejčastěji nabízeny za 170 000 korun,
v listopadu už je to 178 000 korun. Oproti loňskému listopadu se tak
mediánová cena ojetiny v Česku zvedla o 38 100 korun,“ říká Petr
Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO a
Mototechna. Zvýšení mediánových cen je patrné ve všech zemích V4. V Polsku
se cena za rok zvedla o 3 500 PLN na současných 22 500 PLN (124 620
CZK), v Maďarsku musí zákazníci sáhnout do kapsy pro 450 000 HUF
navíc, protože mediánová cena ojetiny je tam aktuálně 2 149 000 HUF
(150 788 CZK) a Slovensku cena vzrostla o 890 EUR na současných 6 990 EUR
(177 640 CZK).
Česko |
||||
1 |
||||
2 |
||||
3 |
||||
4 |
||||
5 |
||||
6 |
||||
7 |
||||
8 |
||||
9 |
||||
10 |
Nejčastěji
nabízeným vozem v Česku a na Slovensku zůstává Škoda Octavia (7 666 ks,
resp. 2 994 ks), v Polsku a Maďarsku Opel Astra (5 989 ks, resp. 1 699
ks). Střední hodnota stáří byla v listopadu nejvyšší u vozů prodávaných
v Polsku (12,4 roku), následuje Maďarsko (11,8 roku), Česko (10,2 roku) a
nejmladší byly vozy na Slovensku (10 let). Stav tachometru je opět nejvyšší
v Polsku (medián 183 000 km), nejméně ojeté jsou vozy v Česku (medián
150 588 km).
Martin Houška
PR & Media Relations Manager
Aures Holdings
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz