V posledních dnech sice přicházejí zprávy především o zelené budoucnosti evropského automobilového průmyslu, nicméně zajímavá stále ještě zůstávají čísla o nedávné minulosti tohoto odvětví. - Ranní glosa: Prodeje aut na evropském trhu brzdí jejich..
V posledních dnech sice přicházejí zprávy především o zelené budoucnosti evropského automobilového průmyslu, nicméně zajímavá stále ještě zůstávají čísla o nedávné minulosti tohoto odvětví.
V posledních dnech sice přicházejí zprávy především o zelené budoucnosti evropského automobilového průmyslu, nicméně zajímavá stále ještě zůstávají čísla o nedávné minulosti tohoto odvětví. Konkrétně jde o dnes zveřejněná červnová čísla registrací nových osobních automobilů v EU, která indikují vývoj prodejů na tomto pro české výrobce nejvýznamnějším trhu. Konkrétně se registrace za červen meziročně zvýšily o 10,4 %, když přesáhly hranici 1 mil. vozů. Pozitivní zprávou nepochybně je, že od začátku roku už prodeje poskočily o více než čtvrtinu. Když se však aktuální čísla srovnají s předkovidovým rokem 2019, jsou stále ještě o pětinu nižší. S výjimkou Rumunska rostou prodeje na všech trzích, a to navzdory stále větším komplikacím s dokončováním nových osobních automobilů. Problém chybějících čipů, který doléhá na výrobce napříč kontinentem, se stále ještě úplně nepodařilo vyřešit, a tak odvětví čelí především překážkám na straně výroby, zatímco poptávka – jak mimochodem naznačují třeba tuzemské nové objednávky – prochází fází rychlého zotavení. A není to samozřejmě jediný problém, kterému musí aktuálně výrobci čelit. Přehlédnout nelze ani rostoucí ceny komodit, které jsou pro automobilový průmysl zásadní – ať už jde o ocel, hliník nebo měď. Růst prodejů na evropském trhu nejspíše uvidíme i v dalších měsících, avšak nebude vzhledem k omezením na straně výroby nijak výrazný. Automobilový průmysl tak bude jen pomalu dohánět propad, který zaznamenal v loňském roce. Ostatně už čísla za prvních šest měsíců nebo třeba roční kumulace ukazuje, že návrat k prodejům z doby předkovidové bude trvat nejméně dva roky. O to více se pozornost spotřebitelů bude ubírat směrem k second-handovým vozům, které začaly v řadě některých unijních zemí svižně zdražovat.Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz