(Kurzy.cz)
Čína - tempo růst online prodejů se v srpnu zmírnilo, což naznačuje možnost obecného zpomalení tempa ekonomického růstu
Podle dostupných statistik růst online prodejů v Číně v srpnu zpomalil svůj růst. Online prodeje spotřebního zboží a služeb v srpnu v Číně rostl o 13,3% oproti 18,8% z července a 19% z června.
Celkově maloobchod v zemi rostl meziročně o pouhých 0,5%, což byl první pozitivní výsledek v tomto roce.
Hlavním motorem růstu byly automobilové prodeje s růstem o 11,8%. Bez jeho započtení by zbylý maloobchod oslabil o 0,6%.
Za prvních 8 měsíců pak maloobchod vykazuje meziroční zhoršení o 8,6% na celkových cca 23,8 biliónů juanů = cca 3,5 biliónu USD.
Podle analytiků takový poslední vývoj naznačuje, že druhá největší ekonomika světa čelí stále mnoha výzvám a problémům, jež tlumí celkovou míru poptávky čínských domácností.
Koronavirová krize významnou měrou přispěla k rychlému růstu online prodejů a tržeb. Jejich poměr na celkovém objemu aktivity maloobchodu se zvýšil z cca , což přispělo k růstu maloobchodních prodejů v zemi% na konci loňska až na 1/4 v průběhu letošního léta.
Podle odhadů The Economist Intelligence Unit (EIU) by za celý letošní rok mohl čínský maloobchod vykázat pokles o 4,7%. Pro 3Q roku agentura odhaduje mírný růst maloobchodu, který bude těžit především z pokračujících snad vlády podpořit domácí spotřebu.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz