TNBiz (TN.cz)
Makroekonomika  |  18.12.2016 15:26:09

Dálnice D0, D1 - Stav českých dálnic: 5 hotových, jinde nekopli do země

Pět dálnic je kompletně hotových. Dostavěná je dálnice D2 z Brna do Bratislavy, D5 z Prahy do Plzně a na hraniční přechod Rozvadov, D8 z Prahy přes Ústí nad Labem na hraniční přechod Krásný les, D10 z Prahy do Turnova a D46 z Vyškova do Olomouce. Poslední dvoukilometrový úsek zbývá na dálnici D56 z Ostravy do Frýdku-Místku, uvedení do provozu je ovšem plánováno až na rok 2021. Podobně neutěšená situace je i na ostatních rozestavěných dálnicích.

Dálnice D0

Celková délka: 82 km, v provozu 39 km

Po převodu rychlostních silnic na dálnice získal označení D0 Pražský okruh. Stavba propojující dálnice D1, D11, D10, D8, D7, D6, D5, D4, D3 a další vytížené přivaděče do hlavního města zatím nestojí ani z poloviny. Okruh zatím stojí mezi dálnicemi D1 a D7, krátký úsek propojuje na východě Prahy D10, D11 a Štěrboholskou spojku.

Chybí ale především klíčové propojení dálnic D1 a D11, které blokují obyvatelé obcí ležící podél trasy plánované dálnice. Obdobné potíže má také okruh na severozápadě hlavního města. Stavbu navíc zbrzdila propadlá EIA, tedy posouzení vlivů na životní prostředí. Aktuální informační leták ŘSD počítá s otevřením v listopadu 2022. Celý okruh určitě nebude dokončen dříve jak v roce 2030!

Dálnice D1

Celková délka: 376 km, v provozu 352 km

Stavba nejstarší české dálnice začala už před druhou světovou válkou. Zastavila ji ale válka a následně rozhodnutí poválečné vlády výstavbu přerušit. Opět se začalo stavět až v roce 1967 a první úsek byl uveden do provozu v roce 1971. Původně měla D1 vést kolem Zlína na Slovensko. V polovině 90. let bylo ale rozhodnuto udělat z dálnice D47 (Lipník nad Bečvou - Ostrava - hranice s Polskem) pokračování D1 a od Hulína vést na Slovenské hranice rychlostní silnici.

Většina nejdelší české dálnice je už v provozu. Úsek mezi Prahou a Brnem prochází kompletní modernizací. Úsek kolem Brna by měl být v budoucnu rozšířen o další pruh v každém směru. Řidiči jedoucí z Prahy do Ostravy ale stále postrádají dva důležité úseky, musí tedy jet přes Olomouc po D46 a D35.

Jeden ze zbývajících úseků z Přerova do Lipníku se už přes rok staví. Měřit má 14 kilometrů a otevřen bude v srpnu 2018. Pokud se termín podaří dodržet, tak ještě nejméně dva a půl roku budou muset projíždět Přerovem. Desetikilometrový úsek z Říkovic do Přerova totiž má být i přes propadlé posouzení vlivů na životní prostředí rozestavěn až příští rok a otevřen na sklonku roku 2020. Pak bude nejstarší a nejdelší česká dálnice konečně kompletní.

 

70 let dálnic v ČR

Další dálnice

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář









Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.