(Kurzy.cz)
Spending Pulse: US sváteční tržby letos rostly o 3,5%
Prodeje v segmentech nejvíce svázaných se svátky jako jsou oblečení, elektronika nebo například luxusní zboží rostly meziročně o 2,3%.
Největší růst zaznamenaly segmenty prodeje šperků a dětského vybavení. Prodeje elektroniky a luxusního zboží bez započtení šperků meziročně stagnovaly, pokles pak zaznamenaly prodeje pánských a dámských potřeb.
National Retail Federation před vánoci odhadovala růst maloobchodních tržeb v posledních dvou měsících roku o 3,9% oproti 3,5% v loňském roce.
ShopperTrack před vánoci odhadoval růst pouze o 2,4%, což by bylo nejméně od roku 2009. Podle této agentury v týdnu před 21. prosincem počet návštěv v obchodech poklesl meziročně o 21% a objem prodejů poklesl meziročně o 3,1%.
Výrazným jmenovatelem letošní hlavní nákupní sezóny roku byly nebývala velké slevy, ke kterým se mnohé obchody uchýlily ve snaze přilákat co nejvíce zákazníků.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz