(Kurzy.cz)
Start hlavní nákupní sezóny v USA se úplně nezdařil, meziroční pokles poprvé od r.2009
Od čtvrtka 28. 11. 2013 do neděle 1. 12. 2013, spotřebitelé v USA utratili 57,4 mld. USD, což je o 2,9% méně než před rokem. Jde o první pokles těchto dat od roku 2009. V uvedených 4 dnech kolem Dne díkůvzdání a tzv. Black Friday se do obchodů vydalo podle odhadů cca 141 miliónů lidí, což bylo o 2 milióny více oproti loňsku, ale průměrná útrata na osobu poklesly o 3,9% na 407,02 USD.
Podle statistik ShopperTrack prodeje na samotné Black Friday poklesly meziročně o 13,2%, počet kupujících se snížil o 11,4%. Počet návštěv obchodů na Díkůvzdání a Black Friday rostl o 2,8% na 1,07 miliardy.
Částečně za poklesem tržeb ve zmíněných 4 dnech stojí také tom že američtí prodejci se letos snažili posunout hlavní nákupní sezónu na dřívější data. Tradiční vrchol kolem Díkůvzdání pak nemá takovou razanci jak bývalo obvyklé. Část tržeb ukrojil také pokračující rozvoj internetového prodeje. Podle statistik ComStore objem internetových tržeb v listopadu do 29. dosáhl úrovně 20,6 mld.USD, což představuje meziroční růst o 3,1%.
Tradičně tržby amerických prodejců v posledních 2 měsících roku představují 20-40% jejich celkových tržeb a kolem 20% vytvořeního zisku.
Velké obchodní řetězce jako Wal-Mart nebo Target již snížily odhady svých letošních tržeb.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz