(Kurzy.cz)
Čína - prodeje automobilů v září nečekaně poklesly, poprvé po 8 měsících růstu
Výrazný pokles zájmu zaznamenaly japonské značky, což bylo s největší pravděpodobností způsobeno růstem napětí politických vztahů mezi "zemí vycházejícího slunce" a "říší středu" v souvislosti se spory o některé ostrovy.
Prodeje Toyoty a Nissanu byly na čínském trhu nejhorší od roku 2008, prodeje Hondy poklesly nejníže od května 2011.
Prodeje Toyoty poklesly meziročně o 49% na 44 100 vozů, prodeje Nissanu propadly o 35% na 76 066 vozů a prodeje Hondy poklesly o 41% na 33 931 vozů. Prodeje Mazdy poklesly o 35%. Mitsubishi hlásí propad o 63% a Suzuki o 43%. Celkový tržní podíl japonských značek na čínském trhu se snížil z 23% v roce 2011 na aktuálních 22%.
Většina nejaponských značek zaznamenala na čínském trhu růst prodejů. Audi zvedla prodeje o 20% na 35 512 vozů.
CAAM pro druhou polovinu tohoto roku odhaduje růst celkových prodejů meziročně o 15% na 8,48 miliónu vozů. Celoroční prodeje by pak měly růst o 11% na 16,09 miliónu vozů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz