Maloobchodní prodej Německa v dubnu rostl o 0,6% a zaostal za očekáváním
Maloobchodní tržby sedmi spolkových zemí v dubnu vzrostly o 0,6%, po revidovaném snížení o 2,7% o měsíc dříve, když je pozitivně ovlivnily Velikonoční svátky, uvedl spolkový statistický úřad. Ve stejném období loňského roku vykázaly pokles 0,6%. V meziročním srovnání se maloobchodní prodej zvýšil o 3,6%, po poklesu o stejnou hodnotu v březnu. Výsledek zklamal očekávání, konsenzus analytiků předpokládal v období Velikonoc nárůst o 1,8%.
Tržby za potraviny, nápoje a tabákové výrobky meziročně rostly o 4,3%, ostatní prodej o 3,7%. Výrazný nárůst zaznamenaly v prodejnách textilu, oděvů a obuvi (10,1%), v ostatních maloobchodních prodejnách (8,2%) a také prostřednictvím internetu a zasilatelských služeb (4,7%). S vyloučením čerpacích stanic tržby meziročně rostly o 3,9%.
Za první čtyři měsíce letošního roku vzrostl maloobchodní prodej Německa o 1,1%, tržby za potraviny, nápoje a tabákové výrobky meziročně klesaly o 1,0%, kromě potravin rostly o 2,6%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz