Lednový prodej automobilů v USA zklamal
Lednový prodej automobilů v USA meziročně stoupl o 6%, výsledek byl ale zklamáním. Trh negativně ovlivnila slabá spotřebitelská poptávka a problém automobilky Toyota Motor. Největší japonská automobilka musela stáhnout z trhu nejpopulárnější modely kvůli blokaci akceleračního pedálu.
Tuzemské automobilky v lednu ohlásily prodej okolo 511 tisíc osobních a LUV, což znamenalo sezónně očištěné roční tempo 7,9 milionů, nižší než 8,5 milionů v prosinci. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek pak zpomalil z 11,2 mil na 10,8 milionů. Analytické odhady očekávaly ročním tempo 8,4 milionů a kombinovaný prodej 10,9 milionů vozidel.
Prodej GM, Ford, Nissan a Hyundai meziročně rostl zatímco automobilky Toyota, Honda a Chrysler hlásily záporné výsledky. GM a jeho čtyři zbývající značky Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC v lednu hlásily meziroční vzestup o 14%. Ford oznámil 25% nárůst poptávky, předčil Toyotu a zařadil se v USA na 2 místo za GM. Automobilce Chrysler, kterou převzal italský Fiat, klesla poptávka o 9%. Podíl amerických značek na severoamerickém trhu rostl o 2,6% na 45,6%.
Automobilce Toyota Motor klesl v USA meziroční prodej o 16% a poprvé po mnoha letech pod hranici 100 tisíc vozidel. Nejoblíbenější model Camry se kvůli technickým potížím zařadil až na pátou příčku. První pozici v lednu držela Honda Accord. Prodej Honda nicméně v lednu klesl o 5%. Nissan oznámil 16% růst poptávky, model Altima je druhý nejprodávanější vůz v USA. Velký zájem byl opět o vozy Subaru, lednový prodej meziročně vyskočil o 28%. Vzestup o 2% ohlásila i Mazda. Korejské automobilce Hyundai stoupl prodej o 13%. Podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu klesl o 3,8% na 46,2%.
Evropské automobilky si vedly v USA dobře a podíl na trhu v lednu meziročně rostl o 1,2% na 8,2%. Prodej VW vyskočil o 40%, Daimler o 23%, Porsche, kterou převzal VW, a BMW rostl meziročně prodej o 8%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz