Vánoční útraty letos v USA výrazně lepší než vloni
Maloobchodní prodej rostl v letošní vánoční sezóně Spojených Států o 3,6%, uvedl odhad MasterCard Advisor´s SpendingPulse, jenž monitoruje celonárodní maloobchodní prodej a služby. Pondělní přehled potvrdil zejména ohromný nárůst poptávky poslední týden před Štědrým dnem. Tržby od Černého pátku, to je od 27.listopadu do začátku vánoc, vyskočily o 6%, od 1.listopadu pak o 5,9%. Vzestup poptávky zaznamenali prodejci klenotů, elektroniky i luxusního zboží.
Podle eCommerce vzrostla meziroční poptávka od 1.listopadu do 24.prosince o 15,5% a od Černého pátku do vánoc dokonce o 18%. Podle SpendingPulse jsou výsledky o to významnější, protože ceny před svátky rostly a nedošlo k výrazným slevám jako tomu bylo o vánocích 2008. Tehdy prodej v době krize přesto klesl o 3,4% a podle ICSC to byl nejhorší výsledek za 40 let. Do konce listopadu přitom maloobchodní prodej v USA nijak významně nerostl. Sněhové bouře na středozápadu, severovýchodu Spojených Států a narušená doprava v konečném důsledku pozitivně ovlivnily prodej přes internet a telefon.
ICSC odhaduje růst srovnatelných tržeb obchodů v letošním období vánoc o 2%. NRF naopak čeká meziroční pokles o 1% na $437,6 mld. Vánoční sezóna končí 2.ledna 2010 a maloobchodníci ohlásí tržby 7.ledna. Akciové trhy reagovaly v pondělí na zprávu pozitivně a rostly.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz