Prosincové prodeje aut v USA klesly o 9pct
GM si zachoval pozici automobilového lídra s 23,5% podílem na 300 milionovém americkém trhu ikdyž mu prodeje v letošním roce klesly o 6,3% na 3,866 mil pravděpodobně ho ale v celosvětových prodejích předčí japonská Toyota. Výsledky budou známi až ke konci ledna. Japonská Toyota opět předčila Ford když ji prodeje v prosinci sice poklesly o 1,7% na 224,4 tis za celý rok ale rostou o 3,1% na 2,620 milionů vozů.
Podle průzkumu Autodata klesly Fordu prodeje o 9% na 206,3 tisíc a od ledna do prosince padají o 12% na 2,57 mil. Podíl na trhu pro Toyotu letos dosahuje 16,2% zatímco pro Ford jen 14,8%. Zástupci Ford Motors uvedli že automobilka letos urychlí nabídku nových a vylepšených řad aby přitáhla více zákazníků do autosalonů. Až 70% prodejů bude v příštím roce tvořeno modely nové generace přičemž do roku 2010 dojde k obměně všech typů. Třetí z největších US automobilek Chrysler LLC prodal v prosinci 191 tisíc vozů což je 0,3% nárůst. Za celý rok 2007 dosahují prodeje 2,08 mil vozů což je meziroční pokles o 3%. Podíl na trhu Chrysler dosahuje13,8%. Akcie automobilek zamířily ve čtvrtek do červených čísel. F klesly o 2,3%, GM o 2,0%.
Podíl na trhu všech tří největších amerických automobilek klesl z loňských 53,7% na 51,1%. Asijské značky drží 41,5% podíl a evropské 7,3% podíl. K největším značkám na trhu v USA patří kromě Toyoty i Honda která letos prodala 1,55 mil vozů. Třetí příčku obsadil korejský Hyundai s 467 tis vozy. Z evropských automobilek drží první příčku BMW jejíž prodeje sezónně stouply o 7% na celkových 335 tisíc, dále VW 324 tisíc a Mercedes s 253 tisíci vozy.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz