Takže začnu pěkně popořádku. DMG stav a.s. je stavební firma z Hloubětína v Praze, založená roku 2019, která se pyšní ve svých realizacích dvěma bytovými domy a sadou rodinných domů v jedné lokalitě. Vlastní akciový kapitál 2 milKč, vlastníkem a jednatelem je Lukáš Hůlka. Rodinná firma. Pan autor článku Bc. Hamr byl v řízení firmy v letech 2014 - 2022. Uváděné okolnosti stavebnictví nekorespondují s hodnocením managerů firem v současnosti vyjadřovaných např. CCE či jinými anketami, ani v odborném tisku, kde se dosti často ozývají obavy z dopadů stavu ekonomiky i stavu obecného na perspektivu stavebnictví. Není náhodou, že v současnosti se média předhánějí v líčení naší krásné budoucnosti (zřejmě PR naší skvělé demoliční vlády), ovšem nějak pokulhávají výsledky. Naprosto náhodné je načasování této zprávy na období zahájení stavebního veletrhu v Brně, včetně některých akcí, kde bude o směřování stavebnictví jednáno. Ročník 1983 by neměl být úplně mimo při hodnocení reality a proto lze konstatovat jen, že taková PR tisková zpráva stavební firmy je optimistická kvůli tomu, že taková má a musí být, nicméně ekonomika českého stavebnictví je vepsí, některé firmy de facto krachují a jiné se drží díky tzv. černým zakázkám po zemřelých. Trh není schopen ve větší míře akceptovat přemrštěné ceny a hrozí stav, kdy si developeři začnou rvát vlasy nad náklady údržby svého kapitálu na skladě. Realitní trh sleduje podobné cíle, i když je "příznivě" ovlivněn spekulanty na uložení peněz a ochráněním před znehodnocením (což je ovšem v tomto čase stejně pozdě, zásadní pokles hodnoty peněz již proběhl a ona hodnota v minusu je -28%). Proto ordinuji : napustit si do lavoru studenou vodu a pořádně si opláchnout obličej i oči, a prohlédnout stav znovu. Možná se pak dočkáme reálnějšího pohledu na situaci. Potřebovali by to zejména to, kteří nám budou na podobných společenských akcích či odborných seminářích nutit vizi o zářných perspektivách našeho (údajně českého) stavebnictví. Jak známo, s úběžníky perspektivy se dá dosáhnout zajímavých výtvorů, ne vždy se ale dá na výsledný obrázek koukat.