Je pravda, že starobní důchod se vypočítává z výdělků za posledních deset let zaměstnání před důchodem? Není! - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Okomentovat na facebooku


Výpis příspěvků 1 až 20 (23)
 
určitě přečíst (6) 04.03.23 21:04  denda  (241432)

Inface?

Jo, a ještě lžete, že mě znáte.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 04.03.23 19:06  veb  (160615)

Peníze ztrácí hodnotu

Zdroje jsou, jak říkal náš dost nebystrý politik :-) . Jaké zdroje má ale Japonsko a Švýcarsko? Vyspělé země s téměř žádným surovinami.Na Kubě byl, je a bude problém že oni nechtějí pořádně pracovat, a ne nějaké embargo. Embargo je pouze ze strany USA, ale ne Mexika, Belize, Guatemaly, Latinské Ameriky. Mohou si dovézt co chtějí, jenže to nemají jak zaplatit, socializmus = chudoba. Na druhé straně taková Venezuela má obří zásoby ropy, obrovské, neskutečný zdroj bohatství, a komouši ji proměnili v chudobinec. Ten hlavní zdroj se vždy jmenuje kvalifikovaná precizní usilovná PRÁCE.
Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 04.03.23 18:35  Mahas  (257128)

Inface?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 04.03.23 17:34  denda  (241432)

Inface?

Sic jsem řekla, že na takového šu*l -ina nebudu reagovat, ale ještě jednou. Nekvičím, nestěžuji si. Osobně mám nadprůměrný důchod, protože jsem měla dost nadprůměrné příjmy. Úspory mám takové, že nebýt inflace, stačily by mi nakrásně i na 20 let(v mém případě= do smrti) a zdědí je moje děcka, protože já své osobní výdaje zatím pokryji z výnosů. "Zatím" píši záměrně, protože nevím kam se to všechno bude ubírat a do rizikových investic se pouštět v mém věku je hovadina. Vše jsem prodala ještě před covidem, kdy byly akcie na vrcholu. Současné výnosy už mám jen z "nerizikových" investic, které ale nepřekonají inflaci. Takže já se během pracovních let postarala nejen o sebe, ale i o děcka. Ale na rozdíl od vás vím, že né každý má/měl stejné možnosti/schopnosti/příležitosti/štěstí a nesoudím je jenom podle sebe, takže za důchodce, ale i pracující se stavím všeobecně, ale za ty opravdu pracující, né za parazity jako vy, který jen žvaníte a nic neděláte a ještě plivete na druhé, kdo není jako vy.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (8) 04.03.23 15:56  Tomasso  (257123)

Inface?

Pokud přišel o všechno, tak neinvestoval, ale spekuloval a vsadil "all in one". To je jeho boj, ale není to investor, ale magor. Já zase znám řadu důchodců, kteří se k zajištění na stáří stavěli nezodpovědně jako ty nebo denda a teď kňourají, že jim stát zvyšuje důchody jenom o polovinu víc, než činí inflace, a že nevystačí. Na to nemám slov. Každý volí svou strategii zajištění na důchod, já dávám přednost investování před výmluvami a kňouráním.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (8)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (6) 04.03.23 15:44  Tomasso  (257052)

Inface?

Opravuji: ...zvýšeného o kumulovanou inflaci mezi současností a daným odpracovaným rokem. Například výdělky z 80. let se tak výpočtově znásobují asi 15x
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (7) 04.03.23 15:41  Tomasso  (257052)

Inface?

Píšete nesmysly. Důchod se vypočítává z hrubého ročního výdělku, zvýšeného o inflaci v každém odpracovaném roce.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (14) 04.03.23 15:20  denda  (241432)

Inface?

Očividně o tehdejší době víte prd, ale mudrujete. V tehdejším Československu fungovaly 4 banky, nicméně služby běžným občanům poskytovala téměř výhradně Česká státní spořitelna, devizové platby pak řešila Živnostenská banka. Spořka tehdy žádné takové investiční služby neposkytovala, max. tak vkladní knížky s 2% úrokem. Komerční banky vznikaly až počátkem 90. let a ani tam tyhle služby hned nebyly...ty se začaly rozebíhat až v druhé pol. divokých 90.sátek a pracovníci se vše učili za pochodu, takže sami nevěděli co bude druhý den,(úroky/sazby se jednu dobu měnily skoro každý týden) natož poradit něco v dlouhodobém horizontu. Pomíjím fakt, že spousta lidí přišla o nemalé peníze při krachu bank. Vše "hodnotíte" a počítáte jen z pohledu současnosti a dnešních možností, které tu dříve nebyly. A ani dnes ty možnosti není každý schopen využívat už jen proto, že né všichni jsou "atomoví inženýři a burzovní makléři", nebo pracují a nemůžou sedět celý den u PC a sledovat dění na burze, nebo po zaplacení všech nutných výdajů, splátky hypotéky, někdy i školného děckám už prostě nemají z čeho šetřit. Pořád jen melete tu svou mantru, že všichni mají/měli stejné možnosti. Není to pravda a ani na tom vašem "západě" nežijí všichni z investic. A víc už na takového zabedněného demagoga nebudu reagovat. Ztráta času... ten se dá využít lépe.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 04.03.23 13:38  Vir  (257114)

Inflace?

Mírně to upřesním :-). Koeficienty se při výpočtu důchodu nezohledňuje INFLACE, ale RŮST MEZD, který je v dlouhodobém průměru vyšší, než inflace (mezi roky 2022 a 2023 tomu tak ale není). V roce 2023 se tedy například výdělky roku 1986 pro přepočet na aktuální hodnotu peněz násobí koeficientem 13,6044, takže dejme tomu tehdejí hrubá mzda 2500 Kčs se pro výpočet důchodu zhodnotí jako současných 34011 Kč. Koeficient pro rok 1996 je 4,1674, takže tehdejší hrubá mzda 10000 Kč se pro výpočet důchodu zhodnotí jako současných 41674 Kč, atd. Koeficienty se každoročně mění, a to pro každý rok od r. 1986 včetně.Inflace se zohledňuje až při valorizaci již přiznaných důchodů, a až do letošní červnové mimořádné valorizace se zohledňovala celá, aby byla zachována zhruba stejná kupní síla důchodu, jako byla v době jeho vyměření. Reálně tomu tak ale stejně není, protože valorizace je vždy za zhodnocenou inflací výrazně opožděna. Například u mého důchodu, od okamžiku jeho vyměření v lednu 2021, došlo k valorizaci o cca 20 %, ale inflace od té doby je cca 28 %, takže reálná kupní síla byla letos v lednu o nějakých 6,25 % menší, než byla v okamžiku jeho přiznání, a dále klesá.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (10) 04.03.23 13:22  Tomasso  (257052)

Inface?

Výmluvy. Nepotřebujete žádné PC ani internet, stačí zajít na pobočku jakékoliv serióznější banky. Šlo to v 90. letech, šlo to v nultých letech, desátých a jde to i teď. Na Západě jde o standardní způsob zajištění na důchod už po celé generace. To, že u nás na to velká část veřejnosti pořád čumí jak husa do flašky, svědčí jen o finanční negramotnosti. Proto máme 10 % populace v exekucích a většina lidí se s důchodovým zabezpečením spoléhá pouze na stát.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (10)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (10) 04.03.23 12:37  Mahas  (257112)

Vazne jste tak blba?

Soudruzko, nez byl internet, byly brokeri, kteri investovali za retailove zakazniky. Dokonce i pred 80 lety. Tady to provozovala KB a CSOB uz zacatku devadesatych let. Dnes si to muzete delat sama, ale to neznamena, mila tupa a nevzdelana, ze to predtim neslo. BTW odkdy mame penzijni pripojisteni? Od roku 1993. Ktere investuje do ceho? Do cennych papiru, ze? To znamena, ze minimalne od roku 1992 to slo, investovat soukrome, pres banku ci pres brokera. Napriklad do investicnich fondu. A kdyz uz se chcete vymlouvat, tak do zlata se dalo investovat uz od roku 1991.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (8) 04.03.23 12:30  Jiří Jméno 'Jiří' používá stále stejný uživatel  akrijmucokzavinacseznam.cz  (242707)

Inface?

Píšeš bludy. Investování nemůže řešit zajištěnost na stáří. Investování je jen pro někoho. U nás si taky jeden investor postavil a po pěti letech přišel o všechno včetně domu. Ještě donedávna byla dobrá investice do vlastního bydlení. S tím jak jde systém do kopru už to tak není. Jednak na to sedmdesát procent lidí nemá a na hypo nedosáhne a za druhé s hledáním zdrojů přijde zdanění, které to degraduje.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 04.03.23 12:20  denda  (241432)

Inface?

JJ, tak samozřejmě, že v 80 létech - pol 90. let, kdy tu nikdo neměl PC, natož internet a o nějakých zahraničních fondech neměli páru se mohli všichni vrhnout do investování chytrolíne. Co tam máte dál?
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (11) 04.03.23 12:12  Tomasso  (243693)

Inface?

Tak třeba úplně to nejjednodušší a nejjistější - nejznámější akciový index S&P500 si drží už 100 let průměrnou výkonnost kolem 10 %. Pak nepřeberné množství akciových fondů, dluhopisových fondů, tradováním na akciových trzích se můžete bezpečně dostat na násobky těchto výnosů, jen to vyžaduje čas a systematický přístup. 5 % je naprosto bezpečný výnos, kterého zejména při dlouhodobém investování dosáhnete skoro kdekoliv. Z čeho si myslíte, že žijí bohatí němečtí nebo američtí důchodci? Ze stavebního spoření? Nebo snad z bezedného důchodového systému? Už jste si někdy položila otázku, proč jsou na tom o tolik líp, než vy nebo čeští důchodci, kteří většinu života tak maximálně spořili na spořicí účet, stavební spoření a podobné nesmysly?
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 04.03.23 11:52  denda  (241432)

Inface?

Jmenujte mi aspoň 2 "produkty", které by za posledních cca 30 let zaručily zhodnocení 5 % a to i nad inflaci jak v devadesátkách tak tu dnešní. Jinak jsou to opět jen vaše teoretické žvásty bez jakékoliv znalosti reálné situace.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 04.03.23 11:50  Dana  stracenadanazavinacseznam.cz  (257107)

Inface? ano je to v obličeji ;)

Jenže oni si nespořili na důchod. Maximálné jim byly strhávány daně, neboť do roku 1996 nebylo sociální a zdravotní oddělené. A ani pak si na důchod nespořili, tedy pokud své peníze neinvestovali třeba do nemovitostí, nebo akcií, či fondů. Ale pokud se bavíme o odvodech, tak se skpádali na sociální dávky potřebným, což jsou i ty důchody. No a pokud si koupili obé kuponovky a neprodali akcie, tak v případě O2, nebo ČEZ, kdy dostávali celou dobu dividendy, cena akcie narostla, navíc mohli přikupovat, tak jsou za vodou. A to za počáteční investici 2000 Kć. Tedy pokud akcie hned neprodali, peníze neprojedli, či neutratili za blbiny, no a teď nebrečí, jak je vśichni okradli a jak je potřeba vše znárodnit a má se o to postarat stát.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 04.03.23 11:47  Jiří Jméno 'Jiří' používá stále stejný uživatel  akrijmucokzavinacseznam.cz  (242707)

Inface?

Kamarád jako živnostník měl účet v KB, uložil si tam větší částku a po pěti letech mu volali, aby převed na účet nějaké peníze, jinak že mu účet zruší. Ne že mu úroky nerostly tolik aby mu zůstala hodnota kterou tam vložil, ale ještě mu to sežrala banka na poplatcích. Dneska se spořit nevyplatí. Lepší je vzít si úvěr. Tak funguje dnešní ekonomika. Inflace požírá hotové peníze a snižuje dluhy.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (15) 04.03.23 11:34  Jiří Jméno 'Jiří' používá stále stejný uživatel  akrijmucokzavinacseznam.cz  (242707)

Peníze ztrácí hodnotu

Co může být větší důkaz toho že jde systém do kopru? A čím to je že jde do kopru? Chybí zdroje které by ekonomiku rozjely. Dneska jsme se dostali do stavu, že se lidstvo přemnožilo a systém narazil na ekologickou a surovinovou bariéru. Jakákoliv maličká změna klimatu a nebo katastrofa které v minulosti planety probíhaly, může způsobit apokalypsu. Bohatým začíná být ten, kdo vlastní zdroje. Bez zdrojů jsou vám technologie k ničemu. Jedině snad k získání zdrojů. Třeba válkou. Vše co se dneska ve světě děje, je válka o zdroje. I díky tomu že nám chybí, se musí zastavit růst důchodů. Společnost chudne. Chybí zdroje na pěstování zeleniny ve sklenících. Chybí hnojiva do zemědělství. Mohli bychom se poučit třeba z Kuby, když tam díky embargu neměli naftu do zemědělských strojů a museli se vrátit k tažným volům. Těch máme dost, ale nechtějí tahat.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (10) 04.03.23 11:32  Tomasso  (243693)

Inface?

U příspěvků vás tří se ilustračně projevuje zoufalá finanční gramotnost v postkomunistické společnosti. Neumíte pracovat s úrokovým nebo kapitálovým výnosem a hlavně jeho exponenciálním růstem, projevujícím se zejména po dlouhé době (např. 30 let). Z každé tisícovky, uložené konzervativně s průměrným 5% výnosem máte po 30 letech 4.300, po 40 letech 7.000. Při průměrném výnosu 8 % už to je ale 10.000, resp. 21.700. Pořád se bavíme o jedné uložené tisícovce.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 04.03.23 10:59  denda  (241432)

Inface?

Ano. Jednotlivé roky se násobí koeficientem, aby to odpovídalo dnešním příjmům. Horší už to je s úsporami. I když si někdo něco "nasyslil" z tehdejších příjmů a nevrazil to aspoň do vlastního bydlení, inflace mu to spolkla. Neb i kdyby si v r. 1986 odložil celou třetinu z cca 3000,- tehdejšího průměrného platu(=1000,-), dnes by mu to stačilo sotva na jeden běžný nákup.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:


Diskuze Je pravda, že starobní důchod se vypočítává z výdělků za posledních deset let zaměstnání před důchodem? Není!, další stránky: 1 | 2 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Je pravda, že starobní důchod se vypočítává z výdělků za posledních deset let zaměstnání před důchodem? Není!

Je pravda, že starobní důchod se vypočítává z výdělků za posledních deset let zaměstnání před důchodem? Není! - zdrojová stránka k tématu diskuze Je pravda, že starobní důchod se vypočítává z výdělků za posledních deset let zaměstnání před důchodem? Není!.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Je pravda, že starobní důchod se vypočítává z výdělků za posledních deset let zaměstnání před důchodem? Není! e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Je pravda, že starobní důchod se vypočítává z výdělků za posledních deset let zaměstnání před důchodem? Není!.

 Burza Prime 09:38 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  683.00  +0.15% 
 ČEZ  919.50  +0.27% 
 ERSTE  1 124.50  -0.09% 
 GEN(NORTON)  542.01  +0.37% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KB  794.00  -0.50% 
 KOFOLA  277.00  +0.36% 
 MONETA  97.80  +0.31% 
 PHOTON  43.95  +1.85% 
 PILULKA  180.00  0.00% 
 PM  14 900.00  0.00% 
 PRIMOCO   840.00  -1.18% 
 VIG  770.00  0.00% 
Komodity online
 Ropa 83.29 USD 09:20   
 Zlato 2338.93 USD 09:20   
 Stříbro 28.31 USD 09:20   
 Káva 195.63 USD 09:20   
 Cukr 18.62 USD 09:20   
 Bavlna 76.76 USD 09:20   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.