Učitelé jsou pro společnost třeba. Jen si nejsem jistá, že vskutku jde o prestižní povolání již na ZŠ. Mne by motivovalo to dělat za více volna pro výzkum. Už jen samotný přijímací proces na pedagogické fakulty, kdy musíte na něco břinkat odrazuje praktické lidi. Stát, ale chce techniky a výrobáky, nechá je vyučovat umělci.. Za mě školství stojí na špatných základech už v tom. Většinou učitelé nechtějí (i díky své umělecké duši) používat pc, zaměstnavatelé to cítí jako nutnost. Atd. ZŠ se vší možnou úctou děti nerozvíjí, ale driluje, zakazuje spolupráci, napomáhání a celkově prosazuje opačné cíle než společenský požadavek. A není to o jednotlivých učitelích, ale celku. Maturita z matiky, kdy dítko má týdně neuvěřitelných 9 hodin Čj, 3 hodiny Aj a pouhých 5 hodin Ma je taky úlet. To celkové stávkování za vyšší mzdy, vlastně učitele shazuje.