Patrik Madle (ČSOB)
Tiskové zprávy  |  12.11.2020 14:25:20, aktualizováno 14.11.2020 09:09:15

Výsledky ČSOB charakterizují odklady splátek klientům, růst úvěrů i vkladů a zrychlení trendu digitalizace

Od počátku pandemie covid-19 se skupina ČSOB intenzivně zaměřila na pomoc všem skupinám klientů a soustředila se na zajištění dostupnosti služeb fyzicky i online 24/7. Čistý zisk skupiny za devět měsíců letošního roku činil 6,3 miliardy . Objem klientských úvěrů, vkladů i aktiv pod správou meziročně stoupl.

„Procházíme jedním z nejsložitějších období v historii. Od počátku pandemie covid-19 věnujeme pozornost zdraví a bezpečí klientů i zaměstnanců a zajištění dostupnosti služeb online i na pobočkách. Schválili jsme téměř 65 tisíc odkladů splátek, a i po skončení plošného moratoria jsme stále připraveni klientům pomáhat. Pozitivní je, že lidé i v tomto čase v mnohem větší míře spoří a přibývá i těch, co pravidelně investují. Charakteristický je také daleko větší příklon zákazníků k digitálním a online službám,” komentuje výsledky generální ředitel ČSOB John Hollows a dodává: „Velmi mě těší prestižní ocenění Nejlepší banka a Klientsky nejpřívětivější banka. Je to odměna za práci celé skupiny ČSOB, naše investice do inovací a zákaznických služeb, a také povzbuzení do dalšího náročného období, kterému musíme společně čelit. Skupina ČSOB dále zvýšila kapitálovou přiměřenost a zůstává objemem poskytnutých úvěrů pro občany i firmy nejsilnějším hráčem na trhu. Všem kolegům patří velké poděkování za mimořádnou pracovní aktivitu a úsilí v náročné pandemické době.“

  • Čistý zisk skupiny ČSOB byl 6,3 mld. (meziročně o 57 % nižší).
  • Objem úvěrů narostl na 796 mld. (meziročně o 3 %).
  • Objem úvěrů na bydlení činil 452,9 mld. (meziročně vyšší o 4,9 procenta)
  • Objem vkladů se zvýšil na 1 078 mld. (meziročně o 10 %).
  • Objem aktiv pod správou se zvedl na 246 mld. (meziročně o 5 %).
  • Provozní výnosy dosáhly 27,1 mld. (meziroční pokles o 14 % resp. o 9 % na srovnatelném základě).
  • Provozní náklady činily 14,3 mld. (meziroční zvýšení o 2 %, ale meziroční snížení o 3 % na srovnatelném základě).
  • ČSOB drží silnou kapitálovou pozici a vynikající likviditní polštář. Kapitálový poměr Tier 1 dosáhl 22,8 %.
  • ČSOB schválila přibližně 65 tisíc žádostí o pomoc s odklady splátek úvěrů a půjček.
  • ČSOB se aktivně zapojila do procesu státem garantovaných úvěrů Covid na podporu zejména malých a střední firem a podnikatelů, což
  • klientům zajistilo financování za 7,1 mld. .
  • Počet uživatelů mobilního bankovnictví meziročně stoupl o 35 %.
  • ČSOB uvedla na trh aplikace DoKapsy od ČSOB a ČSOB Drobné.
  • V červnu ČSOB představila digitální hlasovou asistentku Kate.
  • ČSOB ovládla renomovanou soutěž Hospodářských novin Nejlepší banka 2020. ČSOB vyhrála hlavní kategorii a současně se umístila na prvním místě i v kategorii Klientsky nejpřívětivější banka.
  • ČSOB je podle pravidelného hodnocení Ministerstva financí třetím největším plátcem daně z příjmu právnických osob za rok 2019.
  • ČSOB získala ocenění LGBT Friendly Employer 2020 v kategorii Skokan roku a LGBT Hero za podporu diverzity a boj proti diskriminaci.

Čistý zisk skupiny ČSOB za devět měsíců letošního roku klesl kvůli růstu opravných položek k úvěrům a nižším provozním výnosům. Meziroční porovnání také negativně ovlivnila vyšší základna roku 2019, která byla ovlivněna jednorázovými zisky z přecenění podílu v ČMSS a prodeje ČSOB Asset Management. Bez zmíněných mimořádných faktorů a dopadu konsolidace ČMSS by byl čistý zisk meziročně nižší o 48 procent.

Kvalita úvěrového portfolia zůstává vysoká, vyšší náklady na riziko odrážejí předpokládané dopady zhoršeného ekonomického vývoje. Opravné položky k úvěrům vzrostly na 5,1 miliardy v souvislosti s očekáváním ekonomických dopadů pandemie covid-19. Podíl úvěrů v selhání z celého úvěrového portfolia byl na konci 3. čtvrtletí nízkých 2,12 procenta.

Růst úvěrů a vkladů

Celkové portfolio úvěrů meziročně vzrostlo o tři procenta díky růstu v retailovém segmentu včetně úvěrů na bydlení, kde skupina ČSOB (do níž patří Hypoteční banka a ČMSS) udržela postavení jedničky na trhu. Úvěry na bydlení, tedy hypotéky a úvěry ze stavebního spoření, meziročně narostly o 5 procent. Objem vkladů stoupl o deset procent a objem majetku pod správou se zvýšil o pět procent.

Pokračující růst mobilního bankovnictví

Počet aktivních uživatelů mobilního bankovnictví Smartbanking se meziročně zvýšil o 35 procent a počet transakcí narostl dokonce o 44 procent. Klienti rovněž platili častěji kartami, využívali nákupy online a v menší míře vybírali hotovost. „Výhody naší dlouhodobé strategie Digitálně a s lidmi a orientace na technologické inovace pandemie ještě zvýraznila. I nadále chceme lidem život zpříjemňovat a zjednodušovat tak, abychom pro ně zůstali první volbou. Lidé většinu produktů a služeb zvládají online, ale pro složitější životní situace potřebují poradenství a konzultace,” uvádí člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail Jan Sadil. „Právě pilotujeme nový obslužný systém pro pobočky, kde budou i zóny pro financování bydlení, o které je bez ohledu na covid-19 velký zájem,” dodává Jan Sadil.

Pomoc v čase pandemie

Pomáháme, kde můžeme. Od jarní karantény jsme darovali 1 922 kusů IT techniky 50 neziskovým a příspěvkovým organizacím. Notebooky, tablety, stolní počítače i monitory putovaly prostřednictvím organizací a škol hlavně k žákům a studentům ze sociálně slabých a pěstounských rodin. Podporujeme také seniory v domovech, aby mohli snadněji navázat kontakt s rodinou v době, kdy byly a nyní stále jsou zakázané návštěvy.

Spolupracujeme 25 let také s Výborem dobré vůle - Nadací Olgy Havlové a společně poskytujeme studentům se sociálním a zdravotním znevýhodněním studijní stipendium. Na podzim jej nově získalo dalších 22 studentů středních a vysokých škol. Aktuálně tak z Fondu vzdělání podporujeme celkem 90 mladých lidí se zdravotním postižením, z dětských domovů nebo sociálně znevýhodněných rodin. Na jaře i na podzim jsme vyčlenili 30 našich telefonních operátorů, aby pomohli při trasování v rámci Chytré karantény.

Odpovědné podnikání

Šetrnost k životnímu prostředí a udržitelnost jsou dlouhodobou součástí firemní DNA a filozofie společenské odpovědnosti ČSOB. Ekologické smýšlení skupina promítá do svých budov, bankovních i pojišťovacích produktů i aktivit. Vlajkovou lodí je ČSOB Kampus v   Praze, který patří mezi nejmodernější a nejekologičtější kancelářská sídla v Evropě. Tisíce klientů využívají zelenou platební kartu, která snižuje uhlíkovou stopu o 7 gramů CO2. Mezi další ekologické produkty patří zelená hypotéka, zelená autopůjčka nebo podílový fond vodního bohatství. Jen za posledních pět let ČSOB snížila produkci odpadů o téměř dvě třetiny a loni ušetřila 132 tun papíru.

 

Vybrané ukazatele skupiny ČSOB

Tři čtvrtletí 2019

Tři čtvrtletí 2020

Meziroční změna

Čistý zisk (mld. )

14,7

6,3

-57 %

Poměr nákladů a výnosů

44,9 %

52,8 %

+8,0 p.b.

Objem úvěrů (mld. )

775,9

795,5

+3 %

Objem vkladů (mld. )

978

1 078

+10 %

Aktiva pod správou (mld. )

233,6

245,5

+5 %

Kapitálový poměr Tier 1 (CET 1)

18,7 %

22,8 %

+4,1 p.b.

Ukazatel nákladů na úvěrové riziko (CCR)

0,05 %

0,64 %

+0,59 p.b.


Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice

Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která aktivně působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Na českém trhu působí skupina ČSOB zejména pod obchodními značkami ČSOB, Era, Poštovní spořitelna, Hypoteční banka a ČMSS. Své služby skupina ČSOB poskytuje všem typům zákazníků, a to jak fyzickým osobám, tak malým a středním podnikům, korporátní a institucionální klientele. Do produktového portfolia skupiny ČSOB patří financování potřeb spojených s bydlením (hypotéky a půjčky ze stavebního spoření), pojistné produkty a penzijní fondy, produkty kolektivního financování a správa aktiv i specializované služby (leasing a factoring). Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení. V rámci konceptu bankopojištění nabízí také produkty sesterské ČSOB Pojišťovny.

Více informací na: www.csob.cz

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Výsledky ČSOB charakterizují odklady splátek klientům, růst úvěrů i vkladů a zrychlení trendu digitalizace

Diskuze a názory uživatelů na téma: Výsledky ČSOB charakterizují odklady splátek klientům, růst úvěrů i vkladů a zrychlení trendu digitalizace

Na dané téma nejsou žádné názory.








Zobrazit sloupec 
Kurzy měn | Akcie | Obchodní rejstřík | Zájezdy | Last minute | Meteobox | Bydlet | YAuto | Studium | M Mobil verze
Menu Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce COVID Diskuze

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange