Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  15.05.2002 08:36:12

GfK Group má za sebou úspěšný rok 2001 v operativních činnostech a pokračuje v další expanzi

Norimberk, 30. dubna 2002 - Vzdor světové stagnaci hospodářského rozvoje dosáhla GfK Group v roce 2001 dobrého výsledku v operativních výzkumných činnostech. Celkové výnosy činily 535,7 mil. eur, což představuje meziroční nárůst o 11,4 %, a to  odpovídá průměrné míře růstu GfK v posledních deseti letech ve výši 12,9 %. Hodnota aEBIT se vyšplhala na 45,6 mil. eur, to znamená, že překonala výsledky předešlého roku, který činil 39,4 mil. eur, o 15,7 %. Realizací návrhu zvýšit dividendy z 0,15 na 0,17 eur na akcii vzroste výše vyplácených dividend z 3,9 na 4,4 mil. eur.

Nárůst celkových výnosů o 54,8 mil. eur spočívá z 55 % na prvokonsolidaci dceřiných společností, hlavně to byly společnosti Martin Hamblin Group ve Velké Británii, Telecontrol Group ve Švýcarsku a dále německé ústavy Enigma a Prisma. Naproti tomu redukoval prodej aktivit Infoscan ve Švédsku celkové výnosy o 5,1 mil. eur. Organický růst činil 6,1 %, a tím opět výrazně překonal odhadovaný oborový růst o zhruba 5 %.

Hodnota aEBIT, hospodářský výsledek před zúročením a odvodem daní včetně výsledku z kapitálových účastí, činila 45,6 mil. eur. To odpovídá meziročnímu nárůstu ve výši 15,7 %. Marže vázaná na aEBIT se zlepšila z 8,4 na 8,7 %.

Výsledky hospodářského roku dokládají, že GfK dokáže v operativních činnostech na náročném hospodářském poli dosáhnout zdravého růstu a dobrého hospodářského výsledku,“ prohlásil Dr. Klaus L. Wübbenhorst, předseda představenstva GfK Group. „Ukazují však také, kde hledat náš potenciál zlepšení. Za prvé musíme v některých oblastech realizovat opatření k optimalizaci rendity a za druhé lépe využívat možností cross-sellingu a synergie mezi jednotlivých obchodními oblastmi a za třetí je třeba dále pracovat na harmonizaci našich metod, instrumentů a zpráv.“

Vývoj společnosti v meziročním srovnání

V mil. eur

2000

2001

Změna v %

Celkové výnosy

480,9

535,7

+ 11,4

Celkový výkon

469,0

525,6

+ 12,1

Výsledek z kapitálových účastí

   3,0

  5,4

+ 80,0

aEBITDA1)

 56,0

64,4

+ 15,0

aEBIT1)

 39,4

45,6

+15,7

Marže v %2)

  8,4

 8,7

  + 0,33)

Roční zisk

25,4

12,3

 - 51,6

DVFA/SG - výsledek na akcii

0,71

0,43

- 39,4

1) a = adjustovaný: včetně výsledku z kapitálových účastí
2) aEBIT / celkový výkon
3) procenta

 

Náklady, hospodářský výsledek a roční zisk

Jak je pro podnik poskytující služby charakteristické, jsou personální náklady - v procentuálním vyjádření 44,5 (předchozí rok: 44,1 %), v případě GfK nejvýznamnější jednotlivou položkou v provozních nákladech. V hodnoceném roce činily 234 mil. eur, což odpovídá nárůstu v meziročním srovnání ve výši 13,2 %.

Uvedené výkony - zvláště honoráře za služby, odměny za získání dat a interview, disproporcionálně narostly ve srovnání s celkovým výkonem o 7,6 %, konkrétně ze 122,3    na 131,6 mil. eur.

Ostatní provozní náklady činily 111,1 mil. eur (v předchozím roce: 99 mil.  eur). Jejich nárůst ve výši 12,2 % lehce převyšoval celkový výkon.

Ve vyhodnocovaném roce činil výsledek z kapitálových účastí 5,4 mil. eur, a tím značně přesáhl hodnotu dosaženou v předchozím roce ve výši 3 mil. eur. Zásluhu lze přičíst zvláště vyšším výnosům z kapitálovým účastí společnosti I+G-Gesundheitsforschung v Německu.

Výsledek kapitálových účastí GfK Group je zatížen naposledy provedenými odpisy účetních hodnot kapitálových účastí společnosti IRI/GfK ve výši 1,9 mil. eur (v předchozím roce: 3,2 mil. eur).

Výsledek úroků ve výši minus 9,1 mil. eur nedosahuje hodnoty předchozího roku činící minus 2,3 mil. eur. Způsobily to oprávky podílu na americké společnosti Jupiter Media Metrix Inc. (JMXI) o 6,9 mil. eur na 0,7 mil. eur spolu s odpisy cenných papírů oběžných aktiv ve výši 2,8 mil. eur. Tyto cenné papíry byly koncem roku prodány.

Výsledek běžné obchodní činnosti - 36,5 mil. eur - byl tudíž nižší než v předchozím roce, kdy dosáhl 37,2 mil. eur.

Mimořádné náklady v roce 2001 činily 3,4 mil. eur. Ty zahrnovaly výplaty odstupného v rámci plánovaného snižování počtu personálu v oblasti šetření dat jakožto důsledek přechodu na elektronické předávání dat.

Kvóta daně z příjmu a výnosů (v relaci k hospodářskému výsledku před odvodem daní) stoupla z 28 na 58 %. Daně činily 19,3 mil. eur (v předešlém roce: 10,4 mil. eur). Jejich nárůst vyplynul v podstatě ze dvou skutečností - za prvé z převedení ztrát z dceřiných společností, které ještě ve vyhodnocovaném roce nemohly být využity, a za druhé z odpisů účetní hodnoty kapitálových účastí na JMXI, které nebylo možné daňově škrtnout. Bez těchto faktorů by daňová míra činila 33 %.

Roční zisk činil 12,03 mil. eur, o 51 % méně než v předešlém roce, kdy dosáhl 25,4 mil. eur.

Nový návrh na zvýšení dividend

Valné hromadě, která se bude konat dne 13. června 2002 v Norimberku, se navrhne, aby byly zvýšeny dividendy  0,15 eur z předchozího roku na 0,17 eur. To odpovídá nárůstu ve výši 13,3 %. Celková výše dividend by pak činila přibližně 4,4 mil. eur (v předchozím roce: 3,9 mil. eur). Tímto postupem GfK od svého vstupu na burzu v roce 1999 kontinuálně navýší hodnotu dividend.

Bilanční suma a vlastní kapitál

V roce 2001 činila bilanční suma GfK Group 306,4 mil. eur. V předchozím roce to bylo 267,6 mil. eur. Nehmotný majetek se zvýšil z 11,2 na 65,2 mil. eur. Změna je výsledkem hlavně hodnoty obchodů a firemní hodnoty nově akvírovaných společností. V roce 2001 objem vlastního kapitálu částkou 119,7 mil. eur  sestoupil o něco níže než v předchozím roce, kdy činil 132,7 eur. Toto snížení pramení především - stejně jako v minulých letech - z provedeného vyúčtování tzv. „goodwillu“ (goodwill = abstraktní hodnota firmy, zákazníci, klientela) s fondy ve výši 17 mil. eur. Vzdor těmto vlivům GfK Group disponuje příznivou mírou vybavení vlastním kapitálem, čínící 39,1 % (předchozí rok: 49,6 %).

Investice

Investice uskutečněné v roce 2001 činily 97,8 mil. eur (v předchozím roce: 35,2 mil. eur). Okolo 43 % investic bylo vloženo do nově získaných provozních jednotek. Ve prospěch dalšího investičního majetku bylo investováno asi 57 % prostředků. GfK financovala investice ve výši takřka 53 % z brutto cash flow. Ten činil v roce 2001 51,4 mil. eur (v předchozím roce: 50,1 mil. eur).

Vedle toho bylo stejně jako v předchozím roce vynaloženo na tzv. soft-facts okolo 33 mil. eur. K tomu patří např. vývoj vlastního softwaru, sestavování vzorků respondentů a péče o ně spolu s opatřeními v oblasti dalšího vzdělávání. Tyto investice se nevykazují zvlášť, nýbrž jsou zahrnuty do personálních a věcných nákladů.

Finanční prostředky činily ke konci roku 61,8 mil. eur (v předchozím roce: 91,4 mil. eur).

Výzkumné oblasti

GfK nabízí své služby ve čtyřech výzkumných oblastech: Consumer Tracking, Non-Food Tracking, média, ad hoc výzkum a dále v oblasti „ostatní“.

Vývoj jednotlivých výzkumných oblastí

V mil. eur1)
V %

2000

2001

Změna v %

Organický růst

Consumer Tracking
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


89,4
  2,6


86,0
1,3


  - 3,8
- 50,1


+ 1,4

Non-Food Tracking
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


112,9
 15,9


123,8
 19,7


 + 9,7

+ 23,9


+ 10,4

Média
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


 53,6
  7,1


 63,4
  9,9


+ 18,2
+ 40,2


 + 4,5

Ad hoc výzkum
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


183,5
   8,5


218,4
   7,7


+ 19,1
   - 9,0


+ 6,2

Ostatní
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


30,2
 1,7


3
 1,4


+ 11,
 - 20,1


+ 6,5

Celkem
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


469,6
 35,8


525,4
 40,0


+ 11,9
 +11,7


+ 6,1

1) Údaje převzaty z databáze Management-Informationssystem

 

Consumer Tracking

Výzkumná  oblast Consumer Tracking dodává informační servis do 24 zemí celé Evropy k otázkám spojeným s trhem a marketingem, jakými jsou např. každodenní nákupní rozhodnutí a způsoby nákupního chování spotřebitelů, týkajících se téměř všech druhů zboží každodenní spotřeby i zboží dlouhodobé spotřeby a služeb.

Tato výzkumná oblast dosáhla v roce 2001 celkového konsolidovaného výkonu ve výši 86 mil. eur oproti 89,4 mil. eur v předchozím roce. To představuje pokles o 3,8 %, zapříčiněný prodejem činností GfK-Infoscan ve Švédsku, který zaznamenal pokles celkového výkonu o 4,7 mil. eur. Tento prodej je součástí strategie výzkumné oblasti Consumer Tracking, kdy je nutno kvůli silné cenové konkurenci se stáhnout z oblasti deficitního obchodního panelu sledujícího rychloobrátkové spotřební zboží. Prodejem ve Švédsku tato reorganizace končí.

Organický růst výzkumné oblasti Consumer Tracking činil 1,4 %. Hospodářský výsledek ve výši 1,3 mil. eur (v předchozím roce: 2,6 mil. eur) zahrnuje jednorázové náklady ve výši 1,8 mil. eur, související s prodejem aktivit společnosti Infoscan. Tím také došlo k redukci marže z 2,9 na 1,5 %.

Non-Food Tracking

Výzkumná oblast Non-Food Tracking dodává informační servis zaměřený na objem obratu a charakteristiku technického spotřebního zboží v členění podle jednotlivých produktů. Informace o prodeji, šetřené ve 44 zemích světa, jsou využívány průmyslovými a obchodními podnikatelskými subjekty, činnými na trzích tzv. consumer technologies, pro potřeby marketingu, logistiky a odbytu.

V roce 2001 dosáhla tato výzkumná oblast celkového výkonu ve výši 123,8 mil. eur, což představuje meziroční nárůst o 9,7 % (předchozí rok: 112,9 mil. eur). Organický růst činil 10,4 %.

Ačkoliv náklady na rozvoj softwarového systému Encodes, využitelného v oblasti e-commerce s technickým spotřebním zbožím a analytického a systému S*T*A*R*T*R*A*C*K pro analýzy a produkci dále zatížily běžný hospodářský výsledek, dokázala GfK i vzdor tomu tento výsledek v roce 2001 nadproporcionálně zvýšit, a sice z 15,9 na 19,7 mil. eur.V relaci k celkovému výkonu to znamená navýšení marže ze 14,1 na 15,9 %.

Média

Výzkumná oblast médií dodává zákazníkům GfK ve 22 zemích Evropy informační servis k chování a postojům uživatelů médií. Jedná se jak o kvantitativní analýzy sledovanosti TV, poslechovosti rozhlasu i zájmu čtenářů o periodika, tak také o kvalitativní studie zkoumající akceptování, preference a zapamatování si mediálních obsahů.

Tato výzkumná oblast dosáhla v roce 2001 svými 63,4 mil. eur výrazně vyššího celkového výkonu než v předchozím roce, v němž docílila celkového výkonu 53,6 mil. eur. Zásluhu na tom mají hlavně prvokonsolidace společností Telecontrol Gruppe a Institut Enigma ve výši 7,1 mil. eur. Organický růst činil okolo 4,5 %.

Hospodářský výsledek vzrostl ze 7,1 na 9,9 mil. eur, což v  meziročním srovnání představuje nárůst o 40,2 %. V relaci k celkovému výkonu činila marže 15,7 %.

Ad hoc výzkum

Ve výzkumné oblasti ad hoc výzkum GfK dodává svým zákazníkům v 29 zemích celého světa a prostřednictvím kooperačních partnerů v dalších 59 zemích informační servis k novému vývoji a pozicím produktů a služeb a k péči o ně a k jejich nabídce, dále k optimalizaci směsi tržně politických aktivit a k managementu značkových výrobků a podniků a rovněž k loajalitě zákazníků.

Roku 2001 zvýšil ad hoc výzkum svůj celkový výkon o 19,1 % ze 183,5  na 218,4 mil. eur. Prvokonsolidace vyprodukovaly růst ve výši 20,9 mil. eur, z toho připadlo 15,7 mil. eur na Martin Hamblin Group. Organický růst dosáhl hodnoty 6,2 %.

K hospodářskému výsledku přispěla tato výzkumná oblast částkou 7,7 mil. eur. V předchozím roce to bylo 8,5 mil. eur. V relaci na celkový výkon činila marže 3,5 % (v předchozím roce: 4,6 %). Mezi nově konsolidovanými firmami zaznamenala ztrátu jak Martin Hamblin Group ve Velké Británii v důsledku restrukturalizací, tak  i Orange Interactive Research ve Švédsku vlivem klesající poptávky po informačním servisu k aktivitám v rámci e-commerce a internetu.

Ostatní

Do oblasti „ostatní“ principiálně spadá ústřední servis GfK AG spolu s činnostmi direkt marketingu společnosti bwv Schweiz. GfK Data Services, GfK Methoden- und Produktentwicklung (rozvoj metod a produktů) spolu s GfK Group Services jsou ústředními službami poskytovanými GfK AG. Slouží společnostem GfK Group a jejich kooperačním partnerům. V těchto oblastech se záměrně nabízejí výhodné služby za cenu pokrývající náklady.

V obchodním roce 2001 dosáhla oblast „ostatní“ celkového výkonu ve výši 33,8 mil. eur oproti 30,2 mil. eur v předchozím roce. Hospodářský výsledek činil 1,4 mil. eur, v předchozím roce 1,7 mil. eur. Příčinu je třeba hledat v neuspokojivém vývoji společnosti bwv Schweiz, v přestavbě SAP/Rv Německu a v tom, že se nepodařilo aktivovat vedlejší pořizovací náklady při získávání společností.

Regiony

Podíl dceřiných společností GfK mimo území Německa na celkovém výkonu GfK Group dále rostl. Ve sledovaném roce činil 63,1 % (v předchozím roce : 62,4 %).

Vývoj regionů

V mil. eur1)

2000

2001

Změna v %

Organický růst v %

Německo
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


176,8
 14,5


 193,8
  19,1

   
+ 9,7
+ 32,0


+ 6,2

Severní Evropa
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


 48,9
 3,5


  57,6
- 2,1


+ 17,9
-


 - 7,9

Západní a jižní Evropa
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


165,7
 12,8


187,2
 17,1


 + 13,0
+ 33,9


+ 8,9

Střední a východní Evropa
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


 19,5
  1,6


 23,8
  1,9


 + 21,9
 +20,3


+ 15,4

Asie a Pacifik
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


 26,6
  1,6


 28,8
2,2


 + 8,2
+ 38,6


+ 13,4

Amerika
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


 32,1
  1,8


 34,2
 1,8


 + 6,3
 - 0,7


 + 0,9

Celkem
Celkový výkon
Hospodářský výsledek


469,6
 35,8


525,4
  40,0


+ 11,9
+ 11,7


 + 6,1

1) Údaje byly převzaty z databáze Management-Informationssystem

 

Německo

V Německu, mateřské zemi GfK Group a i nadále na nejdůležitějším trhu společnosti, bylo dosaženo 36,9 % celkového výkonu a téměř 48 % hospodářského výsledku. Přes nepříznivý hospodářský vývoj dosáhly v tomto regionu aktivní společnosti organického růstu ve výši 6,2 %.

Evropa

V severní Evropě lze přičíst zásluhu na meziročním nárůstu celkového výkonu ve výši  17,9 % výlučně akvizicím. Podstatnou úlohu zde sehrálo získání většinového podílu na Martin Hamblin Group. Naproti tomu celkové výnosy snížil prodej činností Info-Scan ve Švédsku. Pokles organického růstu o 7,9 % způsobil pokles celkového výkonu GfK Sverige ve Švédsku. Rozdíly měnového kursu se odrazily na nižším obratu hodnotou minus 1,1 %.

Horší hospodářský výsledek v hodnotě minus 2,1 mil. eur se rezultoval z restrukturalizačních výdajů skupiny Martin Hamblin Group ve výši 2,3 mil. eur a z poklesu objemu činností ve výzkumu internetu u společnosti Orange Interactive Research ve Švédsku. Hospodářský výsledek navíc zatížilo vystoupení z aktivit společnosti InfoScan částkou 1,8 mil. eur.

V regionu Západní a jižní Evropy dokázala společnost zvýšit jak celkový výkon na 187,2 mil. eur, což v meziročním srovnání představuje nárůst ve výši 13 %, tak také hospodářský výsledek o 33,9 % na celkových 17,1 mil. eur. Růstu ve výši 8,9 % bylo z větší části dosaženo organicky. Novými příchozími byly společnosti Telecontrol Group a Metris v Portugalsku. Růst podmíněný akvizicemi činil 3,4 %. Rozdíl v měnovém kursu se odrazil v nárůstu ve výši 0,7 %.

V regionu střední a východní Evropy se zvýšil celkový výkon oproti předchozímu roku o téměř 22 % na celkových 23,8 mil. eur. Organický růst činil 15,4 %. Efekt měnového kursu činil plus 6,5 %. Hospodářský výsledek se podobně výrazně zvýšil o 20,3 % na celkových 1,9 mil. eur.

Asie a Pacifik

V asijském a pacifickém regionu je GfK aktivní ve 13 zemích, mimo jiné v Číně, Indonésii, Indii a Japonsku. Nejmladší dceřinou společností je GfK Marketing Services v Jižní Koreji, která šetří a zpracovává informace o obchodních obratech pro trhy s technickým spotřebním zbožím. Celkový výkon zde vzrostl o 8,2 % na 28,8 mil. eur, hospodářský výsledek o 38,6 % na 2,2 mil. eur. Příznivý organický růst ve výši 13,4 % negativně ovlivňuje měnový kurs ve výši minus 5,1 %.

Amerika

V USA je GfK zastoupena dceřinou společností Custom Research Inc. a třemi menšinovými kapitálovými podíly. Celkový výkon se zvýšil na 34,2 mil. eur, což představuje meziroční nárůst 6,3 %, hospodářský výsledek ve výši 1,8 mil. eur se takřka přibližoval úrovni předešlého roku. Organický růst tohoto regionu činil 0,9 %. K tomu se připojil pozitivní efekt měnového kursu ve výši 5,4 %. Přes ekonomickou recesi v minulém roce se celkové výnosy a hospodářský výsledek vyvíjely uspokojivě.

Zaměstnanci

Stav zaměstnanců v koncernu se k 31. prosinci 2001 zvýšil o 538 zaměstnanců na celkový počet 4 750 pracovníků na stálý úvazek, což představuje meziroční nárůst o 12,8 %. V Německu GfK zaměstnává 1 448 pracovníků na stálý úvazek (v předchozím roce: 1 345), v zahraničí 3 302 pracovníků (v předchozím roce 2 868). Tím se podíl neněmeckých pracovníků zvýšil z bezmála 68 na téměř 69 %.

Výhled do budoucna

Výkaznictví podle US GAAP
Počínaje obchodním rokem 2002 bude GfK Group vyhotovovat závěrku koncernu podle zásad amerických regulí US GAAP. K tomu patří též nová metodika, kdy se místo celkových nákladů budou vykazovat náklady na obrat. Namísto „celkových výnosů“ a „celkového výkonu“ se tedy napříště bude vykazovat „obrat“ jakožto velikost výkonu. Doposud pod HGB vyúčtováváné hodnoty obchodů nebo firem spolu s rezervními fondy budou pod US GAAP částečně opět oživeny a bilance prodloužena. Zahrnutí smluv o finančním leasingu do bilance a nesaldování plateb záloh od zákazníků zvýší hodnotu majetku a cizí kapitál. GfK očekává, že suma těchto efektů ve srovnání s HGB nebude mít žádný negativní vliv na míru vlastního kapitálu. Přestavba na US GAAP výhledově rovněž nebude mít žádný podstatný vliv na výši ročního hospodářského výsledku.

Stagnující oborový růst

Trh výzkumu trhu poroste podle odhadů oborových pozorovatelů v roce 2002 z celosvětového pohledu o přibližně 3,5 - 5 %. Oproti předchozímu roku poněkud nižší míra růstu se vysvětluje především i nadále nejistým konjunkturálním vývojem v USA a Evropě.

GfK Group: Předstihnout oborový růst

GfK očekává, že v roce 2002 při nezměněném konsolidačním okruhu vzroste její obrat o 6,6 %, což výhledově představuje částku 560 mil. eur.

V prvních třech měsících t.r. stav zakázek pro běžný obchodní rok a již vyfakturované zakázky vytvořily 57 % očekávaného ročního obratu. Odpovídající hodnota v předchozím roce činila 54 %. O tento nárůst se zasloužily tuzemské i zahraniční společnosti koncernu GfK.

Hodnota EBIT včetně výnosů z kapitálových účastí by znovu měla růst rychleji než obrat, marže by měla dosáhnout okolo 9 %.

Výzkumné oblasti: V ohnisku pozornosti optimalizace procesů a marže

Dále uvedené míry růstu se týkají pouze růstu při nezměněném okruhu konsolidace a ponechávají stranou akvizice; velikost odběru představuje očekávaný obrat ve výši 560 mil. eur.

Ve výzkumné oblasti Consumer Tracking očekává GfK po letech reorganizace pozitivní vývoj. Obrat by se měl zvýšit o více než 4,5 %. Zavedením jednotného systému výroby v celé Evropě a další optimalizací směsi produktů usiluje GfK o výrazné zvýšení marže na více než    4 %.

Ve výzkumné oblati Non-Food Tracking očekává GfK růst obratu o asi 6,5 %. Poté, co již v roce 2001 bylo dosaženo marže přesahující 15 %, je tato hodnota vzdor rozsáhlým investicím do rozvoje panelů a také systémů ENCODEX a S*T*A*R*T*R*A*C*K i cílem v roce 2002.

Výzkumná oblast média bude v obchodním roce 2002 profitovat z již uzavřených dlouhodobých smluv k měření sledovanosti TV a poslechovosti rozhlasu. Obrat by měl vzrůst o zhruba 7 %. U marže GfK očekává podobný pozitivní výsledek jako v roce 2001.

Ve výzkumné oblasti ad hoc výzkum GfK odhaduje, že dokáže docílit nárůstu obratu o asi 9 %. Marže by měla v porovnání k obratu nadproporcionálně vzrůst a činit více než 5 %. Vycházíme přitom z toho, že tato výzkumná oblast bude profitovat z úspěšné integrace společnosti Martin Hamblin Group ve Velké Británii, získané v minulém roce a provedené nové strukturace společností v severní Evropě.

V oblasti „ostatní“ by mělo být dosaženo nárůstu ve výši 6,5 %. Marže se bude nacházet pod úrovní předešlého roku. Příčinu je třeba hledat i nadále ve ztrátách při zavádění aktivit zaměřených na direkt marketing společnosti bwv ve Švýcarsku.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688