Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  05.10.2004 08:43:40

Farmaceutické firmy na internetu


Praha, 29. září 2004 – V informovanosti pacientů se čím dále více uplatňují moderní komunikační prostředky a zvláště potom internet.

Více než polovina internetové populace (54 %) získává informace o farmaceutických společnostech (např. o lécích, obratu, možnosti zaměstnání) prostřednictvím internetových portálů a vyhledávačů. Samotných prezentací jednotlivých farmaceutických firem k různým účelům využívá 37 % internetových uživatelů. Stejný počet osob si informace obstarává prostřednictvím lékařů či lékárníků, dalších 33 % oslovených nachází vše potřebné na letácích farmaceutických firem.

Nejvíce lákají internetové uživatele na stránkách farmaceutických firem informace o lécích či doplňcích stravy (70 %). Necelá třetina osob využívá různých sekcí nabízejících zajímavosti typu možnosti vyhledání si nejbližšího lékaře či lékárny. 29 % uživatelů internetu využívá nabídek internetových poraden, další čtvrtina se zajímá o odborné zdravotnické informace. Desetině osob  pomáhají webové stránky farmaceutických firem ve vyhledávání kontaktů či volných pracovních pozic.

Více než tři pětiny internetových uživatelů, kteří navštěvují webové prezentace farmaceutických firem, mají důvěru v informace na nich zveřejněných. Opačný postoj vyznačující se nedůvěrou zaujímají pouhá 3 procenta uživatelů.

K nejnavštěvovanějším webovým stránkám farmaceutických firem či firem vyrábějících doplňky stravy se řadí především prezentace firmy Zentivawww.zentiva.cz (41 %) a následně zejména Klub zdraví – www.kzw.cz provozovaný na stránkách společnosti Walmark (16 %).

Vztah české internetové populace k vnímání a využívání webových prezentací farmaceutických firem zjišťovala prostřednictvím svého nejnovějšího internetového šetření(CAWI) společnost GfK Praha ve spolupráci se společností Green Planet. Výzkum proběhl v druhém zářijovém týdnu 2004 a zúčastnilo se ho 500 osob z celé České republiky, které svým výběrem odpovídaly reprezentativnímu vzorku internetové populace starších 14 let. Jako zdroj adres pro toto šetření posloužil Online klub GfK.

Skupina GfK ČR

Skupina GfK ČRGfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.
Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz

Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.

GfK Group

GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research.
Více viz: www.gfk.com

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com

Retail & Technology

Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com

Media

Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com

Custom Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkadhoc.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688