Farmaceutické firmy na internetu
Praha, 29. září 2004 – V informovanosti pacientů se čím dále více uplatňují moderní komunikační prostředky a zvláště potom internet. Více než polovina internetové populace (54 %) získává informace o farmaceutických společnostech (např. o lécích, obratu, možnosti zaměstnání) prostřednictvím internetových portálů a vyhledávačů. Samotných prezentací jednotlivých farmaceutických firem k různým účelům využívá 37 % internetových uživatelů. Stejný počet osob si informace obstarává prostřednictvím lékařů či lékárníků, dalších 33 % oslovených nachází vše potřebné na letácích farmaceutických firem. Nejvíce lákají internetové uživatele na stránkách farmaceutických firem informace o lécích či doplňcích stravy (70 %). Necelá třetina osob využívá různých sekcí nabízejících zajímavosti typu možnosti vyhledání si nejbližšího lékaře či lékárny. 29 % uživatelů internetu využívá nabídek internetových poraden, další čtvrtina se zajímá o odborné zdravotnické informace. Desetině osob pomáhají webové stránky farmaceutických firem ve vyhledávání kontaktů či volných pracovních pozic. Více než tři pětiny internetových uživatelů, kteří navštěvují webové prezentace farmaceutických firem, mají důvěru v informace na nich zveřejněných. Opačný postoj vyznačující se nedůvěrou zaujímají pouhá 3 procenta uživatelů. K nejnavštěvovanějším webovým stránkám farmaceutických firem či firem vyrábějících doplňky stravy se řadí především prezentace firmy Zentiva – www.zentiva.cz (41 %) a následně zejména Klub zdraví – www.kzw.cz provozovaný na stránkách společnosti Walmark (16 %). Vztah české internetové populace k vnímání a využívání webových prezentací farmaceutických firem zjišťovala prostřednictvím svého nejnovějšího internetového šetření(CAWI) společnost GfK Praha ve spolupráci se společností Green Planet. Výzkum proběhl v druhém zářijovém týdnu 2004 a zúčastnilo se ho 500 osob z celé České republiky, které svým výběrem odpovídaly reprezentativnímu vzorku internetové populace starších 14 let. Jako zdroj adres pro toto šetření posloužil Online klub GfK. Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě. GfK Group GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz