MPSV: Díky digitalizaci zlepšujeme služby pro naše klienty. A to nejen pro klienty, kteří chtějí podávat žádosti online, ale také pro ty, kteří přijdou na pobočku Úřad práce ČR.Našim cílem je umožnit klientům vyřizovat žádosti online ...
Díky digitalizaci zlepšujeme služby pro naše klienty. A to nejen pro klienty, kteří chtějí podávat žádosti online, ale také pro ty, kteří přijdou na pobočku Úřad práce ČR.
Našim cílem je umožnit klientům vyřizovat žádosti online z pohodlí domova, ale zároveň umožnit zaměstnancům vrátit se k jejich tolik potřebnému poradenství. Díky plně digitálním žádostem ubyde zaměstnancům na pobočkách administrativní práce a budou se moci více věnovat individuální práci s každým klientem a s jeho specifickou životní situací.
Digitalizace MPSV - Moderní úřad - Kvalitní služby - Spokojený klient
Více o digitalizaci zde: https://www.mpsv.cz/web/cz/digitalizace
Digitalizace je klíčovým prvkem naší snahy o zjednodušení administrativy a zlepšení služeb pro klienty. Ve státní správě jsme v tom nyní lídrem a chceme jít stále dál.
Budujeme úřad 21. století. Zlepšujeme služby pro naše klienty. Šetříme čas i peníze.
Jdeme s dobou. Vy nikam chodit nemusíte, požádejte si o dávky online.
Co přinese digitalizace?
Nová Klientská zóna Jenda
Klientská zóna MPSV Vám ušetří cestu na úřad.
Co umí?
Klientskou zónu jsme poprvé spustili v srpnu 2022, abychom umožnili klientům požádat online o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě. Tuto možnost využilo téměř 600 tisíc rodin. Díky tomu víme, že Jenda funguje a je připraven pojmout do svého prostředí další příspěvky a dávky ze státní sociální podpory.
Co bude umět?
Našim cílem je vytvořit jedno místo, kde klient bude mít informace o všech svých příspěvcích a žádostech. Postupně do Jendy budeme převádět další dávky a příspěvky tak, aby v budoucnu už nebylo potřeba chodit s žádostí na úřad. Klienti tak budou moci vyřizovat vše potřebné podobně komfortně, jak jsou zvyklí například při obsluze svého bankovního účtu. Postupem času převedeme do klientské zóny také agendu zaměstnanosti.
O jaké příspěvky budete moci v Klientské zóně Jenda v nejbližší době žádat?
Jak funguje zpracování online žádosti?
Nevíte, jak funguje zpracování online žádosti, a proto máte strach o příspěvky takto žádat? Nebojte se. Je to opravdu jednoduché.
Žádost putuje nejprve ke kontrole specializovanému pracovišti, takzvanému back-office. Pokud ve Vaší žádosti bude chybět nějaký údaj či dokument, přes Jendu vám kolegové z back-office pošlou žádost o doplnění. Nemusíte se bát, že by kvůli chybějícím nebo nesprávným údajům zůstala žádost nevyřízená. Vždy vás budeme kontaktovat a společně žádost doplníme či opravíme.
Digitalizace funguje
Stále více klientů už žádá o dávky online. V hlavním městě je například více než 70 % všech žádostí o rodičovský příspěvek podáno elektronicky. Statistiky ukazují, že se díky digitalizaci také podařilo výrazně snížit dobu vyřízení žádostí hlavně v případě příspěvku na bydlení, a to i na úřadech s největším vytížením.
Zpětná vazba je pro nás důležitá, i díky ní víme, že jdeme správným směrem. Abychom se mohli zlepšovat, pravidelně měříme spokojenost klientů s podáváním online žádostí. Naše data jasně ukazují, že online žádosti jsou uživatelsky přívětivé a bezproblémové. A to je našim cílem.
Žádat online můžete už dnes
Backoffice
Jistě už jste slyšeli o tom, že vzniklo nové Specializované pracoviště Úřadu práce v Liberci, kterému říkáme „Back office“. Úkolem backofficu je realizovat činnosti, při kterých není potřeba kontakt s klientem. Tím se pracovníkům kontaktních poboček uvolní ruce od „papírování“ a umožní větší zaměření na poradenství, které naši klienti potřebují a očekávají.
Specializované pracoviště dnes zpracovává online žádosti o příspěvek na bydlení a rodičovský příspěvek podané klienty z celé ČR. Také jsou zde zpracovávány zjednodušeně evidované a digitalizované žádosti ze dvou kontaktních pracovišť v Praze. Pro pražské klienty zpracovává také online volbu výše rodičovského příspěvku.
Poslední zprávy z rubriky Dávky a příspěvky:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz