Automobilky a pojišťovny jsou partneři. Spor o data však trvá

Automobilky a pojišťovny jsou tradičně dlouhodobě úzce spojená odvětví. Podle aktuální studie KPMG mezi více než 900 top manažery významných podniků v rámci automotive oborů ze 30 zemí vidí respondenti velký růstový potenciál právě na pojistném trhu. A perspektivu mají podle nich i předplatitelské modely pro klienty.
Podle 90 % účastníků ankety KPMG se výrobci aut mohou úspěšně etablovat na pojistném trhu, ať u v rámci partnerství s pojišťovnou (46 % dotázaných vyjádřilo souhlas), anebo přes prodej dat o řidiči a o vozidle do pojišťovny (44 %). Další možností je podle manažerů předplatitelský model: v budoucnu hodlají prodávat za měsíční poplatek určité služby v oblasti software nebo jiné nabídky, a touto cestou generovat dodatečné příjmy. Podle většiny oslovených řídících pracovníků jde o zcela reálnou možnost. Asi 2 ze 3 respondentů jsou si „velmi“ nebo „extrémně“ jistí, že klienti na takové věci slyší a že by příslušné předplatné zaplatili.
K dalším výstupům ze studie se řadí fakt, že 82 % účastníků míní, že elektromobily se v nadcházejících 10 letech široce rozvinou i bez subvencí. Víra v to, že parity nákladů mezi spalovacími a elektrickými vozidly lze dosáhnout, nyní stoupá: asi 3 oslovených manažerů vychází z toho, že auta na elektrický pohon už v roce 2030 nebudou dražší než konvenční vozy (přesně 72 %).
Jako leadera trhu s auty na baterie vidí v současné době oslovení značku Tesla, za kterou se těsně zařadily Audi a BMW. Na čtvrtém místě je Apple – a ten byl ještě před rokem až devátý. Nejednotný je však názor na to, kdo má náskok ohledně nabíjecích stanic. Pětina dotázaných (22 %) je přesvědčena, že firmy zásobující populaci energií mají nejlepší pozici. Po 16 % získaly názory jiných, podle nichž jsou vpředu nezávislí provozovatelé sítí nabíječek, ropné společnosti, anebo výrobci aut a obchodníci s auty.
Spor ohledně autodat trvá
Už dlouho sleduje svět spor mezi pojistiteli aut a výrobci aut o data zákazníků. Asi polovina řidičů by byla svolná, aby by jejich data plynula k pojišťovně. Podle aktuální studie provedené v létě 2022 organizací DEKRA míní 4 % respondentů, že by pravděpodobně s takovým sdílením souhlasili. Naopak více než pětina (22 %) to považuje za nepravděpodobné a třetina (32 %) je zatím nerozhodnutá.
Hlavními důvody pro jsou podle ankety úspora práce a času (28, resp. 20 %) proti naopak hovoří z pohledu odmítajících chybějící důvěra v techniku a obavy z chybného přenosu dat (26 %), jakož i pochybnosti ohledně ochrany dat (24 %).
Mezi těmi, kdo doposud přenášení dat do pojišťoven odmítají, by byla asi čtvrtina ochotna své rozhodnutí změnit a souhlasit, pokud by to současně znamenalo podstatnou úsporu na pojistném. Co je podstatná redukce pojistného? Očekávání většiny by bylo více než 100 EUR ročně.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Zákony a právo:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Neomezená data 2023 - mobilní tarify s neomezenými daty, neomezený internet do mobilu
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Daňová přiznání - daňový kalendář 2021, kdy a co je potřeba udělat?
- Velikonoční zvyky a tradice - co bylo zvykem na Modré pondělí, Šedivé úterý, Škaredou středu a další dny
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Vodafone tarify 2023, ceny volání a SMS, data. Přehled tarifů Vodafone
- O2 tarify 2023, ceny volání a SMS, data. Přehled tarifů O2
- T-Mobile tarify 2023, ceny volání a SMS, data. Přehled tarifů T-Mobile
- Investice, aktuální zprávy a online data