Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  01.08.2007 13:57:22

Kdo v Evropě udává módní trendy a kdo je následuje?


1.8.2007 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/


Ikonou módního světa je pro Evropany Paříž, kde žijí nejmódněji oblečení lidé. Pro více než třetinu Evropanů je důležité oblékat se podle posledních módy. Procházet se v botách podle nejnovějších trendů je dokonce naprosto klíčové pro více než třetinu respondentů. A jak jsou na tom Češi?

Paříž je centrem módy a předních návrhářů, a tak není překvapením, že třetina Evropanů se domnívá, že Pařížané jsou nejvíce „chic“ a „in“, myslí si to především sami Francouzi (51 %), Poláci (50 %), Češi (49 %) a Maďaři (49 %).

Na otázku, ve kterém městě se lidé naopak oblékají nejhůře, téměř polovina respondentů nedokázala odpovědět. Češi se domnívají, že nejméně sledují módní trendy v Bukurešti (11 %) a v Moskvě (9 %).

Sledovat módní trendy nebo je ignorovat?

Výzkum se dále zaměřoval na osobní postoje a názory respondentů k módě. Více než třetina dotázaných se vyjádřila, že je pro ně v zásadě důležité se oblékat podle posledních módních trendů, pro 8 % dotázaných je to dokonce velmi důležité. V mezinárodním srovnání je překvapivé, že nejvíce Rumuni a Rusové si zvláště dávají záležet na stylu oblékání, polovina z nich si myslí, že je důležité se oblékat podle nejnovější módy. Naopak pouze 26 % Francouzů tvrdí, že je pro ně důležité být oblečen podle posledních trendů, což je o trochu méně než Češi (30 %).

Ve všech zemích přikládaly důležitost módnímu oblečení častěji ženy (40 %) než muži (30 %). Největší rozdíly (o 15 p.b.) mezi muži a ženami byly zaznamenány především ve Švédsku, Rakousku, Rusku, Německu, ale také v České republice.

Zájem o poslední trendy samozřejmě klesá se zvyšujícím se věkem, zatímco polovina respondentů ve věku 15 až 29 let pociťuje nutnost se módně oblékat, u dotázaných ve věku 30 až 49 let je to jen 36 %.

Graf: Jak je pro Vás důležité být oblečen podle posledních módních trendů?

Obuv podle poslední módy? Nutnost!

Ne nadarmo se říká, že podle bot (stylu, značky, ale i stavu, ve kterém se nacházejí!) poznáte, s kým máte čest. Pro více než třetinu dotázaných je podstatné, aby se obuli podle nejnovějších pravidel módy. Ženy (40 %), ještě častěji než muži, chtějí mít právě takovou módní obuv v šatníku. Na druhé pozici se umístily džíny, které chce mít 25 % dotázaných dle posledních trendů, nejvíce Američané, Holanďani, Dánové a Belgičani. U Čechů obsadily 3. pozici, když 18 % respondentů odpovědělo, že je pro ně důležité nosit značkové a módní džíny, na 2. pozici byly jmenovány trička, topy a košile (27 %). Obuv u respondentů vyhrála jen těsně, v ČR pouze o 1 %.

Kde se inspirujeme?

Nejčastěji respondenti prohlásili, že o novinkách v módě se inspirují v televizi (28 %), ve výlohách obchodů (26 %) a u přátel či v rodině. Pětina dotázaných se inspiruje v časopisech o módě a životním stylu a překvapivě pouze desetina nachází inspiraci u celebrit a známých osobností. Češi se seznamují s módními trendy nejčastěji v obchodech (29 %), u přátel (25 %), v časopisech (18 %) a pouze 14 % dotázaných v televizi.

Výzkum

Respondenti z 19 zemí byli v souvislosti s výzkumem o módě dotazováni, ve kterém městě žijí dle jejich názoru nejmódněji oblékaní lidé a ve kterém nejhůře, jak jsou pro ně osobně důležité módní trendy, kterou část oděvu musí mít podle poslední módy a na závěr, kde hledají inspiraci o módních trendech. Studie se účastnilo téměř 20 000 respondentů starších 15-ti let v období od března do května 2007. Výzkum koordinoval GfK Custom Research pro Wall Street Journal.

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz, www.incoma.cz.

GfK Group

GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Společně s původní společností NOP World (získanou 1. června 2005) dosáhla GfK Group za finanční rok 2006 obrat 1 112,2 milionů EUR. Skupina GfK svými 115 společnostmi působí po celém světe a pokrývá více než 90 zemí. Z celkového počtu 8 200 zaměstnanců pracuje 80 % mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com.

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Custom Research Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb zaměřené na optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových
a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkcr-ww.com
Retail and Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu
a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com
Consumer Tracking Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a spotřebitelských zvyklostí. Poskytování informací o zboží a službách z oblasti FMCG a SMCG.
Více viz: www.gfkcs.com
 Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen
o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com
 HealthCare Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv.
Více viz: www.gfk.com

Další informace:

Kontakt: michal.straka@gfk.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

06.12.2018Kdo je kdo v IT světě JOBSTACK.IT (JOBSTACK.IT)
22.05.2018Dolarová ozvěna aneb Nebyl čas zkoumat, kdo je kdo ... Research (Česká spořitelna)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688