Příspěvky nebo odpovědi uživatele Jirb









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Jirb. Výpis příspěvků 151 až 200 (201)


přečíst (2) 08.09.21 12:10  Jirb  (222684)

To vidíme teď

Teď právě vidíme, jak BTC "rychle roste"... během 24 hodin se stihnul propadnout o 15 %. A vzal sebou i pár dalších kryptoměn.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (14) 16.08.21 09:08  Jirb  (222684)

Popadám se za břicho ještě teď

Ano, tito "demokrati" jsou o své "pravdě a inteligenci" naprosto přesvědčeni, a kdo ji nesdílí, je nevzdělaný pivní hlupák, který se nechává uplatit koblihami. Většinou to nemají ze své hlavy, ale z nějakých průzkumů ze vzorku vhodně vybraného 1000 respondentů, kterým ale naprosto věří, protože odpovídají té jejich pravdě. No jo, i takový "materiál" tu máme a musíme se s tím nějak vyrovnat, nejlépe u voleb :-)

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (14)
Vaše doporučení:

přečíst (12) 10.08.21 11:37  Jirb  (222684)

Statistika

Jakákoli nenulová pravděpodobnost úmrtí po očkování, je příliš velká pravděpodobnost a nebudu to riskovat :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 30.07.21 17:55  Jirb  (230248)

BTC vs Au

Tedy tolik zbožných přání v jednom článku jsem ještě neviděl ;)

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.06.21 14:05  Jirb  (222684)

Byla tu debata nájem vs. vlastní

Barabiznu v zátopové oblasti pojišťovna nepojistí...

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 21.06.21 10:52  Jirb  (222684)

Neposunou nic

Ano, bod bez návratu už překročili, ekonomika už nikdy nebude jako dřív. Možná sazby na krátkou dobu symbolicky zvednou, ale pak zase zamíří dolů a tentokrát do mínusu, jak to má nyní ECB, akorát hlouběji. Jsem zvědavý, čím to pak zdůvodní. Současný pokles sazeb a QE zdůvodnili covidem, i když ekonomika šla evidentně do recese už rok před tím, v roce 2019.

Při současném zadlužení ale ani jiná cesta není.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 17.06.21 12:19  Jirb  (222684)

TBC / BTC

Ano, blockchain umožňuje ke každému BTC přidat informaci, např. i jak a kým byl vytěžený. Jak je to s TBC, nevím :-)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 14.06.21 14:53  Jirb  (222684)

Natřít bitcoin nazeleno?

Správná otázka... taky o tom přemýšlím, že zelená energie by se mohla využít užitečněji, než na výpočty nesmyslných úloh při těžbě BTC. Třeba odstavit nějakou tepelnou elektrárnu. Problém je ale možná v tom, že "větrníky a slunečníky" jsou velmi nevyzpytatelné zdroje, u kterých nikdy předem nevíte, kdy budou dodávat a kdy ne. Zrovna tohle ale při těžbě nevadí - nefouká vítr nebo je zataženo, tak prostě netěžíte, začnou dodávat, zapnete těžbu.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (11) 14.06.21 07:49  Jirb  (222684)

volialita bitcoinu

Vidím, že té volatilitě nemůžete přijít na jméno :-) Ale ve vašem komentáři s panem ekonomem v podstatě souhlasíte - Bitcoin není měna, ale spekulativní aktivum. To ať si skáče, jak chce. Měna to dělat nesmí, alespoň ne v takovém měřítku, kdy během týdne klesne na polovinu. To by byl pořádný průšvih. Nevím, co vás na tom udivuje. Bez toho skákání by se na Bitcoinu nedalo tolik vydělat... nebo prodělat, protože někde se ty penize, které někdo vydělá, vzít musí. Prostě je někdo jiný prodělá. Proto je potřeba do tohoto systému pořád nalévat nové (fiat) peníze.

Nechápu, proč do toho pletete dolar. Je to rezervní měna. Proč by mu měl někdo "házet klacky pod nohy"? I když, pravda, teď to trochu dělá Fed :-D

<... ekonom může mít pravdu, byť "placený státem" - i když nevím, jak jste přišel na to, kdo ho platí.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (11)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 11.06.21 13:20  Jirb  (222684)

Tak nevím zda je zrovna tento stát zárukou prosperity krypta -)

Možná i poslední zemí... I když třeba v Turecku by se to taky hodilo :-)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (16) 10.06.21 14:07  Jirb  (222684)

:D

Co byste také chtěl od "experta na drahé kovy"? Přece nebude psát, že drahé kovy jsou na houby, ať si investoři raději místo nich koupí kryptoměny. To raději pohrozí krizí, pokud si každý nekoupí cihlu zlata :-)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (16)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (9) 10.06.21 12:43  Jirb  (222684)

BTC vs zlato

Máte pravdu, já jsem ten komentář napsal trošku ironicky ;-) Sám jsem dal pár peněz do Etherea, ale jen tolik, že když náhodou přijdu o celou částku, tak si toho ani nevšimnu. Momentálně "hodluji" a čekám, co z toho vyleze :-)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (21) 10.06.21 11:04  Jirb  (222684)

BTC vs zlato

Z článku: " K zisku stejné částky z těžby bitcoinu jako z těžby zlata je podle něj potřeba dvakrát až třikrát více energie." Toto může znamenat také to, že cena BTC ještě může vystoupat na trojnásobek... pak bude porovnatelný se zlatem :-)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (21)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 04.06.21 11:51  Jirb  (222684)

US index

Od doby, co v tom dělají pořádný binec centrální banky, a cpou horem dolem do trhů likviditu, vytvořenou stiskem klávesy, je zřejmě s nějakými cykly ámen. Spíš bych to viděl na inflaci a velký propad za pár let, protože takhle to nemůže fungovat donekonečna.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 02.06.21 14:55  Jirb  (222684)

BTC je budoucnost

S tím zapnutím miningu pro spotřebu energie z větrníků jsme mě rozesmál. Dobrý vtip. :-) Nebylo by v tom případě lepší natočit listy vrtulí do praporu a výrobu energie zastavit a zároveň tak snížit jejich opotřebení? "Zelená elektřina" se vyrábí proto, aby jí bylo možné nahradit třeba energii z uhelných elektráren a ne proto, abychom ji zbůhdarma spotřebovali na řešení nesmyslných úloh při miningu ;-) Je to chyba dimenzování sítě a ta se dá napravit. Kromě toho, k těžebním počítačům se ta energie také musí nějak dostat. Ty laické názory bitcoinových nadšenců mě fakt baví.

Kromě toho jsem četl třeba tuto informaci:

Uhlíková stopa každé transakce s bitcoiny odpovídá cca 680 000 transakcí v rámci platebního systému Visa nebo také 51 210 hodin sledování YouTube.

Podle analýzy amerického Oak Ridge Institute vyžaduje vytěžení obejmu bitcoinu v hodnotě 1 USD cca 17 megajoulů energie. To je zhruba dvojnásobek pro vytěžení mědi, zlata a platiny ve stejné hodnotě.

17 megajoulů je cca 4,7 kWh, pro představu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 02.06.21 12:15  Jirb  (222684)

Dobrý!!!

Tak to jsem se po obědě zasmál :-)))))

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 31.05.21 08:45  Jirb  (222684)

Bitcoin

Jenže Musk už teď další BTC kupovat nebude, ani je nebude přijímat jako platbu, nedávno se o něm vyjádřil dost nelichotivě v souvislosti se spotřebou energie, takže ve spojení s restrikcemi v Číně (banky a operace s kryptem, těžba) a USA (kontrola transakcí nad 10000 $), už další podobný hyperbolický nárůst nehrozí. Poklesem o 50 % také zřejmě opadlo "nadšení" mnohých retailových a nejspíš i institucionálních investorů. Vymazáno bylo 800 000 účtů. Zřejmě bude spíš následovat dlouhodobá stagnace nabo ještě další pokles. Když se podíváte na graf, tak je momentálně v sestupném kanálu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 28.05.21 13:56  Jirb  (222684)

Pokračující hledání

Hmmm, zdá se, že nenalezly a hledají dále... tedy, chtěl jsem říct... níže.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 27.05.21 21:35  Jirb  (228318)

Pseudovzácný BTC

Tak promiňte, to jsem nevěděl, že BTC je národní měna... a který stát za ní tedy stojí? :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 27.05.21 17:49  Jirb  (228318)

Pseudovzácný BTC

Bitcoin je jen jeden, ale není sám... je jen jednou z mnoha kryptoměn ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (13) 27.05.21 13:02  Jirb  (222684)

Pseudovzácný BTC

No jo, ale není předem určený maximální počet kryptoměn (už jsou jich tisíce) a některé ani nemají určený konečný počet mincí. Ale zase mají třeba menší spotřebu energie nebo lepší technologii. Obchoduje se s nimi prakticky stejně, jako s BTC - viz grafy kurzů, které se dost podobají. Současně klesá dominance BTC, teď už je jen na cca 40 %, což je od začátku roku pokles o 20 %. Přidáme-li víkendový výplach, tak já bych to s přirovnáním BTC ke zlatu tak optimisticky neviděl ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 19.05.21 13:26  Jirb  (222684)

-))

Tak ona ta spotřebovávaná energie s bezpečností blockchainu BTC opravdu souvisí. Kdyby chtěl někdo přepsat záznamy v blockchainu, musel by disponovat k tomu dostatečným výpočetním výkonem a provést tzv. "51% útok" - zkuste vygůglit. To je základem bezpečnosti blochchainu... i když těžaři se sdružují do poolů, kde si rozdělují vytěžené BTC a poplatky, a možná časem může vzniknout dostatečně velký pool s 51 % výpočetním výkonem / hashrate, ale to spíš až po pár dalších půleních, kdy už to hodně těžařů pravděpodobně zabalí.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 19.05.21 09:55  Jirb  (222684)

Pravděpodobnost

Mě takovéto "věštby" baví, protože u BTC technická analýza prostě nefunguje. U aktiva, u kterého cenu rozhodí kdeco (tweety Muska, zpráva o zákazech v Číně... a kdoví co přijde dalšího), ani fungovat nemůže. Prostě psychologie splašeného davu. Na což už asi mnoho "analytiků" přišlo, protože dřív byly na Kurzy.cz takové anylýzy obden, ne-li častěji a bavilo mě sledovat, jak se neplní :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 18.05.21 14:16  Jirb  (222684)

Trošku matoucí článek

Naprosto zmatený odstavec:

Studie sestavená těžební odnoží společnosti Galaxy odhaduje roční spotřebu elektřiny v Bitcoinech na 113,89 terawattů za hodinu, včetně energie pro poptávku těžařů, spotřebu energie těžby, spotřebu energie v poolech a spotřebu nodů. Toto množství je podle odhadů Galaxy nejméně dvakrát nižší než celková energie spotřebovaná bankovním systémem a zlatým průmyslem za celý rok.

"Roční spotřeba 113,89 terrawattů za hodinu" je nesmysl, možná kdybychom dali terrawatthodiny místo terrawattů za hodinu.

Zdá se,že každý si dělá "studie" podle svých zájmů neboť já jsem četl například tuto informaci:

"Uhlíková stopa každé transakce s bitcoiny odpovídá cca 680 000 transakcí v rámci platebního systému Visa nebo také 51 210 hodin sledování YouTube.

Podle analýzy amerického Oak Ridge Institute vyžaduje vytěžení obejmu bitcoinu v hodnotě 1 USD cca 17 megajoulů energie. To je zhruba dvojnásobek pro vytěžení mědi, zlata a platiny ve stejné hodnotě."

což je logické, protože v bitcoinech proběhně o mnoho řádů méně peněz, než v bankovním systému, takže autor srovnává nesrovnatelné. S tou uhlíkovou stopou je to aspoň trošku srovnatelně vypovídající. Ale co bychom chtěli po někom, kdo použije neexistující jednotku "terrawatt za hodinu" ;-)

...

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 18.05.21 12:18  Jirb  (222684)

Pan Kovanda opět lobuje za RK

Obávám se, že ten "nasycený veletrh s nemovitostmi" je jen Vaše zbožné přání. I moje :-) Meziroční nárust cen o 10 - 20 % však vypovídá o opaku.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 18.05.21 11:40  Jirb  (222684)

Uvidíme

Pokud se i toto "proroctví" autora článku splní, jako téměř všechny jeho předchozí, tak se nebojím :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 10.05.21 08:30  Jirb  (222684)

Češi doplňují úspory

Češi přišli na to, že je opravdu dobré mít nějaké rezervy, protože stát se může cokoli, na což poslední dobou mnoho lidí zapomnělo. Tak je vytvářejí eventuálně doplňují. Navíc část zaměstnavatelů úměrně snížila hrubou mzdu. Možná se zvýšení příjmů nějak projeví, ale bude to ještě nějakou, spíš delší, dobu trvat.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (17) 07.05.21 09:09  Jirb  (222684)

Varování před expetry

Experti by měli být obviněni z šíření poplašných zpráv. Takových varování a předpovědí, které se jaksi nevyplnily, už tu bylo... a nejvíc od autora článku :-)

V restauracích zdražit můžou, ale taky se musí najít někdo, kdo ty ceny bude akceptovat.

Dosavadní doporučení: přečíst (17)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 07.05.21 08:25  Jirb  (222684)

Nejvyšší čas přijmout EURo a omezit moc těchto zbytečných darmozroutu.

Když se podíváte, jaké psí kusy vyvádí ECB, tak díky za naši ČNB. Mít teď Euro, tak jsme žebráci a platíme dluhy za celý jih Evropy.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 03.05.21 14:54  Jirb  (222684)

Nepochopeni problematiky

Ano, BTC nebude nikdy víc, než 21 000 000, dokonce méně, protože se odhaduje, že cca 3 000 000 BTC jsou ztracené. 95 % BTC je navíc na 2,5 % účtů... např. těch, kteří ho těžili na začátku, kdy měl hodnotu zlomku dolaru a bylo 50 BTC za vytěžení bloku. Bude zajímavé, až se rozhodnou jich pár set tisíc prodat. Dominance BTC vůči ostatním kryptoměnám klesá (ze 75 % na 50 % od začátku roku) a tento trend bude pokračovat, takže omezené množství BTC už není žádná výhoda. BTC prostě začne být pro investory drahý, cena přestane růst, takže už jako aktivum nebude zajímavý a kapitál se začne přelévat do jiných kryptoměn a eventuálně vzniknou další. Tady bude důležité zachytit tento okamžik a včas prodat.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 26.04.21 11:30  Jirb  (222684)

Udržitel hodnoty

Na Bitcoinu a obecně kryptoměnách máte inflaci i deflaci každou chvíli v řádu dnů :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 26.04.21 10:03  Jirb  (222684)

Inflace

Odboba "těžby zlata na asteroidech" je vznik (a těžba) nových a nových kryptoměn. Dominance bitcoinu pomalu klesá, teď už je na nějakých 50 %, ještě na začátku roku byla přes 75 %. Takže zřejmě jako uchovatel hodnoty selže i bitcoin. Že by si to někdo pomalu uvědomoval - viz současný 20% pokles ceny, který, pravda, nemusí nic znamenat a může být jen dočasný.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 23.04.21 14:33  Jirb  (222684)

Jen výběr skutečných peněz

Přesně tak - je to přesun peněz od panikařících retailových investorů k velrybám / institucionálním investorům. Ono to zase vyleze, růst naláká další drobné investory a pak zase výběr...

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 15.04.21 18:42  Jirb  (226189)

Nevím jestli zrovna Bitcoin

Ok, ale diskuze je o tom, jestli konkrétně BTC, někdy bude nebo nebude hlavními penězi, o čemž byl ten článek. Já bych v tom viděl problém. Jeho použití tak, jak píšete, z něj také nedělá hlavní peníze, a je na vás, jak mu věříte. Uvidíme.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 15.04.21 13:05  Jirb  (222684)

Nevím jestli zrovna Bitcoin

Bitcoin vidím v budoucnu spíš jako spekulativní aktivum, kterým je z 99 % i nyní... což zapadá do příběhu o vzácném digitálním statku. O těch 2,4 % lidí skutečně nic nevíme, a o to méně můžeme vědět, co se svými tisíci, desetitisíci, statisíci Bitcoinů, které získali těžbou hned na začátku, kdy byl BTC za dolar, v budoucnosti udělají a s jakými důsledky. Proto si myslím, že se Bitcoin jako "hlavní peníze" nejspíš neujme. Ostatně ani zlato teď jako hlavní peníze nepoužíváme - to dojelo právě na jeho vzácnost, čímž se stalo pro běžný platební styk nepoužitelné, ovšem jako spekulativní aktivum se nadále hodí. Jako "hlavní peníze" tedy bude, podle mého názoru, potřeba nová kryptoměna / digitální měna s vlastnostmi, které umožní snadný, rychlý, levný, celosvětový platební styk a nejspíš i určitou kontrolu volenými autoritami, jinak by to mohlo zvánět pěkným průšvihem.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 15.04.21 09:35  Jirb  (222684)

Nevím jestli zrovna Bitcoin

Se vzrůstajícím počtěm těžařů roste hashrate sítě a také se zvětšuje složitost hashovací funkce tak, aby byl jeden blok vytěžen za cca 10 minut, tj. zvětšuje se obtížnost těžby. A tím také spotřeba sítě na jeden blok. Samozřejmě si těžaři budou chtít přijít na své, tj. začnou zvětšovat poplatky, protože odměna v podobě Bitcoinů už nemusí náklady na těžbu zaplatit, a po každém halvingu je to pravděpodobnější, pokud cena BTC neporoste někam na Mars. Po roce 2030 už budou vytěženy téměř všechny Bitcoiny a těžaři budou žít převážně jen z poplatků. To může mít dva důsledky. 1. poplatky vyrostou do astronomických hodnot. 2. část těžařů ukončí těžbu. Tím se začně zmenšovat hashrate a v důsledku toho i bezpečnost sítě. Ano, existuje Lightning Network, ale základní BTC blockchain musí jet dál jako jakási "clearingová banka". Taky těch 95 % BTC na 2,4 % adres může pěkně "zamávat" s cenou BTC, a to směrem dolů, což je pro obecně používané platidlo celkem nebezpečná věc. Proto si myslím, že jako "hlavní peníze" bude sloužit nějaká jiná kryptoměna, která třeba momentálně ještě neexistuje, a hlavně bude fungovat rychleji a efektivněji.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (17) 14.04.21 09:29  Jirb  (222684)

Nevím jestli zrovna Bitcoin

Domnívám se, že pokud by se měla nějaká kryptoměna stát "hlavními penězi", tak u Bitcoinu by tomu mohla vadit skutečnost, že cca 95 % jich je na 2,4 % účtů, většina u hodlerů a těch, kteří těžili BTC hned od začátku, kdy byly vyšší odměny 50 BTC za potvrzení bloku a těžba byla i levnější. Z toho jich je cca 30 % zřejmě ztracených. Obchoduje se prakticky jen s nově vytěženými BTC. Zřejmě by proto bylo lepší, začít "od čistého stolu" s nějakou novou kryptoměnou na nějakém efektivnějším a rychlejším blockchainu - BTC síť např. spotřebuje za rok dvakrát více elektřiny, než Česko.

Dosavadní doporučení: přečíst (17)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 07.04.21 14:40  Jirb  (222684)

Je to možné

Stejně se nakonec všechny záznamy přepíší do hlavního blockchainu, takže tam ta data budou, ne?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 07.04.21 13:10  Jirb  (222684)

Je to možné

Zajímavý článek, snad to nesmažou jako spam ;-) https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/bitcoin-investice-investori-studie-spekulant-obchodnik.A210212_154213_eko-zahranicni_jla

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 07.04.21 11:10  Jirb  (222684)

Je to možné

Ano, "zhruba 95 % bitcoinů v oběhu leží na 2,4 % účtů. I v rámci tohoto podílu je navíc koncentrace vlastnictví vychýlená výrazně ve směru "největších" účtů", jak jsem se dočetl. Až se z těchto účtů začnou vybírat zisky, tak to bude masakr ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 06.04.21 14:56  Jirb  (222684)

Je to možné

Kryptoměnová mánie pořád pokračuje, kurzy pořád, s určitými výkyvy, pomalu, ale jistě, rostou, tak je to docela možné. Klidně to může být i víc... nebo podstatně méně, než dnes. Záleží na tom, kdy velké ryby začnou vybírat zisky.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 10.03.21 10:14  Jirb  (224066)

Ne prognózy ale zbožná přání neinformovaného nocoinera

Vidím, že jste můj komentář pochopil "po svém" a posouváte mi tvrzení, která tam vůbec nejsou. Ale to je u zuřivých zastánců Bitcoinu normální a nepřekvapuje mě to ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 09.03.21 14:31  Jirb  (222684)

A T O M Y

Ok, já to tedy beru. Kolik bobků chcete za unci zlata? :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (7) 09.03.21 14:24  Jirb  (222684)

Prognózy

Za dobu existence Bitcoinu už jsem četl spousty a spousty optimistických prognóz zastánců Bitcoinu, samozřejmě podložených "fakty", kterým lidé s opačným názorem "nerozumí" a měli by si to dostudovat, a podle kterých už měl být Bitcoin na astronomických hodnotách v řádech statisíců, ne-li milónů dolarů. Nějak se ale pořád nechtějí vyplnit. Tak uvidíme, kam až vystoupá tato současná bublina.

Podíváme-li se na grafy kurzů dalších kryptoměn, jsou těm BTC podobné téměř jako vejce vejci, takže se s nimi obchoduje stejně, jako s BTC, a mají kolem 30 % celkové kapitalizace na kryptoměnách, což už je docela významný objem. V tomto bych tedy řekl, že přirovnání BTC ke zlatu značně pokulhává, prostě není dostatečně "vzácný". Kryptoměny jsou, podle mého názoru, momentálně spekulativní aktivum a těžko říct, která z nich (nebo nějaká úplně nová) "zvítězí" a stane se náhradou, nebo alespoň alternativou, fiat nebo připravovaných CBDC měn. Nebo zůstane hračkou v rukách spekulantů.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (4) 11.02.21 13:09  Jirb  (222684)

Konec hry - BTC killer app

Kdo je hlupák, Peppo, to se ukáže časem. Váš odkaz spíš potvrzuje to, co jsem napsal já, spočítejte si to.

Jinak spíš asi bude budoucnost digitalizace měn směřovat k CBDC.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 11.02.21 08:35  Jirb  (222684)

Konec hry - BTC killer app

Ok, tak si v té vaší pohádce žijte dál a investujte do crypta, ať na vás mohou vydělat hedgeové fondy ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 11.02.21 07:24  Jirb  (222681)

Konec hry - BTC killer app

Pokud se crypto dostane ke stovkám milionů uživatelů = 10^8, pak bude trošku trošku problém těch max. 21 milionů mincí, i když Satoshi je 10^-8 krát méně :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (34) 10.02.21 20:12  Jirb  (222673)

Hodnota BTC

Tak ne každý by chtěl utrácet peníze v Panamě, když žije v Evropě, že? BTC je momentálně jen spekulativní nástroj v bublině a s velkou volatilitou. Jestli z něj bude někdy všeobecně používané platidlo, těžko říct, spíš si myslím, ze ne. Přirovnání ke zlatu také trochu pokulhává, protože nové kryptoměny vznikají jako houby po dešti, takže se časem asi bude těžko dát hovořit o jeho vzácnosti - podívejte se gragy kurzů - jsou si podobné, jako vejce vejci.

Pokud jej vlády zaříznou, tak opravdu zůstane jen na spekulace, kde jedni zaplatí zisky druhým... ostatně tak, jak je to nyní.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (34)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 13.01.21 18:44  Jirb  (220916)

Jedničky a nuly mají hodnotu jen tehdy když jim lidé věří

Souhlas. Navíc ta jeho "vzácnost" je sporná, neboť BTC už dnes není jediná kryptoměna a další vznikají, jak houby po dešti a některé z nich ani žádné omezení množství nemají. Těžko říct, jestli "pan Satoshi" původně zamýšlel BTC, jako spekulativní aktivum, kterým BTC momentálně je.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 26.11.20 20:24  Jirb  (218497)

Bitcoin

No... už to pěkně padá, pyramida se momentálně hroutí. Jsem zvědavý, jestli padne pod vámi předpovězenou hranici.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  679.00  -0.15% 
 ČEZ  927.50  +0.82% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 169.00  -0.04% 
 GEN DIGITAL  565.00  +0.89% 
 GEVORKYAN  256.00  +0.79% 
 KOFOLA CS  284.00  +0.35% 
 KOMERČNÍ BANKA  779.00  -0.70% 
 MONETA MONEY BANK  96.50  -0.52% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 840.00  0.00% 
 PHOTON ENERGY  44.20  -2.64% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.00  0.00% 
 PRIMOCO UAV SE  800.00  0.00% 
 VIG  774.00  0.00% 
Komodity online
 Ropa 82.89 USD 21:06   
 Zlato 2421.05 USD 21:06   
 Stříbro 31.99 USD 21:06   
 Káva 218.05 USD 21:06   
 Cukr 18.57 USD 21:06   
 Bavlna 76.47 USD 21:06   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.