ODS a její plány na vládnutí - rovná daň 15% by snížila příjem státu o 40-50 mld.Kč - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 20 (43)
 
spíše nečíst (3) 25.02.05 15:37  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

K druhé části tvého výpočtu

OK, uklízečku tam nepletu, za tu sorry.


Co ten malíř nebo zedník? Kolik mysliš, že by měl vydělat čistého, aby se uživil? Řekněme 12000 čistého měsíčně jako spodek? T.j. 76 na hodinu. Výpočet je dole, jsou tam roční čísla.











































Plat + davky + DPH 321 300
Plat + davky 270 000
Plat 200 000
Sociální (zaměstnavatel) 52 000
Zdravotní (zaměstnavatel) 18 000
Sociální 8% (zaměstnance) 16 000
Zdravotní 4.5% (zaměstnance) 9 000
Základ daně (zaměstnance) 175 000
Dań (zaměstnance) 29 540
Zbude (zaměstnanci) 145 460
Měsíčně 12 122
Na hodinu 76


Vyleze ti, že pokud má dostat 75 na hodinu, musí si vydělat "na sebe" 165 na hodinu. A to nepočítáš, že je nemocný, že pro něj občas nemáš práci, že máš nějaké riziko a zisk. Při 100 na hodinu čistého je to 225 nákladů. Pokud máš 225Kč jen mzdových nákladů, kolik si řekneš ty na faktuře? 150, nebo 350? Nebo to máš jinak? Dej sem výpočty, když jsou ty moje blbě ...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 25.02.05 15:35  Kozina#  (83326)

Máš ve výpočtu chyby

Okecáváš a na argumenty věcně nereaguješ. Švarc systém je právě o tom, jak vyměnit daňové zatížení zaměstnance za daňové zatížení OSVČ (daňovým zatížením myslím daně včetně odvodů).
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 25.02.05 14:57  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

Nepletu

    Ta myšlenka zvýšení mzdy o 35% se mi moc libí už delší dobu. Co myslíš, šplhli by si?


    Co se týče těch výdajů, tak tím milionem myslim rozdíl mezi tržbou a náklady, čili ten malý živnostník si od toho už nic neodečte. Stejně jako zaměstnanec.


    Já nemám problém se vztahem zaměstnanec-zaměstnavatel - dokonce ani podstatou mého příjmu není styl OSVČ. Jen je mi z těchto výpočtů jednoznačně patrné, že OSVČ jsou proti zaměstnancům silně finančně diskriminováni (Zvláště pokud navíc nějaké zaměstnace sami zaměstnávají) - platí výrazně více daní i pojištění. Pokud se ovšem chovají poctivě.


     A pokud do důsledků využívají všechny možné odpočty, co jen jdou, je to často jediná možnost, jak se vůbec uživit. A pokud volají po úlevách, je to jen dobře. Pro nás všechny, nejen pro OSVČ. A pokud budou socialisti (nebo kdokoliv jiný) dále zvyšovat jejich zatížení, je to jen ke škodě nás všech. Jen se více peněz rozdělí přes sociální dávky těm, kteří budou méně dělat a pro všechny se zdraží téměř všechno.


 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.02.05 14:35  Tom  (69491)

rovná daň

Rovná daň je OK myšlenka, jen jsem trochu skeptickej k 15%, myslím že to Slováci na 19% odhadli vcelku správně. 15% je málo, to by mohlo fungovat za předpokladu 3% nezaměstnanosti, 15-20% snížení státních zaměstnanců a seškrtání soc. výdajů min. o 30 - 40 mld. Dále by se musela nastavit výrazná spoluúčast ve zdravotnictví a ve školství.....


Tohle je kapitalismus, je však otázka jestli je ho někdo schopen prosadit


 :-((((

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 25.02.05 13:34  Kozina#  (83326)

K druhé části tvého výpočtu

Potřebuje? Neexistuje, buď mi ten člověk ty peníze přinese, nebo ho nepotřebuju. Platím za řemeslníka tolik, za kolik ho seženu. Postup, kterým sis zdůvodnil, že bych měl uklízeči z "chudé domácnosti" platit 350 na hodinu jsi došel opravdu kouzelně ;-). Odvážná ukázka "drobných" opomenutí a štědrého zaokrouhlování. Uklízečka na HPČ stojí 10 tisíc včetně (počítám odvody i dovolenou). Pokud bude uklízet na OSVČ, svůj příjem si ještě zvýší. 10 měsíčně je 63/hodinu při 8 hodinách a 20 prac.dnech.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 25.02.05 13:08  Kozina#  (83326)

Nepletu

Ještě jednou si přečti, co jsem napsal a podívej se na to očima obchodního vztahu. Je to formalita. A nic se na ni nemění právě proto, že by to zdanění lidem mohlo přijít zu viel. Kdyby ho viděli na pásce. Představ si, že ODS prosadí jednorázové uzákonění zvýšení hrubé mzdy o 35% a zároveň změní procenta odvodů tak, aby všechny instituce i zaměstnanec dostali stejně jako dosud. Základní nepochopení u tebe pramení z toho, že se na vztah zaměstnanec - zaměstnavatel díváš jako na vztah žadatel o dávku-sponzor a ne jako na mírně specifický, ale přesto obchodní vztah dodavatel-odběratel. Jasně 470 je jen o 5% míň než 500 (socblbáci ten rozdíl v posledních letech za mohutného řevu OSVČ zmenšují). Jenže OSVČ by si odečetl ještě minimálně 25% jako výdaje potřebné k dosažení příjmů (paušál). Zkus to znovu.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 25.02.05 12:14  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

K druhé části tvého výpočtu

     Jo, jasně, tohle beru. Samozřejmě, že OSVČ musí počítat s tím, že když dá zaměstnanci 200 000 čistého, musí mít na tržbách alespoň 450 000 hrubého, a to bude teprve na nule.


    Ale já nepočítal že si najme zaměstnance pro legraci - řekněme, že ho potřebuje. Tyhle poměry u "malých živnostníků" které znám (úklid, malování, ...), jsou spíše nadstandartní. Tím myslím ten milion ročně, který by mohl věnovat na zaměstnance.


    Těch 200 čistého je tak rozumně slabý výdělek na uživení chudší rodiny. Těch 450 nákladů měsíčně je 280 Kč na hodinu. S minimálním ziskem a pokrytím rizika tak 350 na hodinu. Dáš za malíře, zedníka nebo uklízeče firmy, která vše dělá poctivě bez Švarc systému, s doklady a DPH, 350Kč na hodinu?


    Myslim, že by si se dost svíjel nad takovým účtem ... Mysli.


 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.02.05 12:00  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

Nemá

    Ty si porad pletes pojmy. Zatímco část pojištění soc/zdrav platí zaměstnanec, projde přes "jeho účet" u firmy, vidí ji na pásce, v zákoně je formálně stanoveno, že to platí zaměstnanec a jen prakticky to za něj odvádí zaměstnavatel. Tak tu druhou část pojištění platí zaměstnavatel a zaměstnanec s tím nemá vůbec co do činění.


     Že to není formalita a ža na tom velmi záleží je vidět už z toho, že to tak je a že to nikdo nemění, i když to vytváří dodatečnou agendu a značná nedorozumění.


 


     Musíš tedy počítat, že mnoho OSVČ platí sociální a zdravottní nejen za sebe, ale i za své zaměstnance, které má. A toto pojištění je výrazně vyšší (až 10x) než odvádí sám za sebe. A toto pojištění v té ročence a statistice není zřejmě započteno.


     I když bys to bral tak (jak to není), že zaměstnanec odvádí "všechno" tak při milionu "mzdových nákladů" dostane zaměstnanec po zdanění 470 tisíc a OSVČ 500 tisíc. Tedy přibližně stejně. To co stát OSVČ nesebere na sociálním a pod, sebere na DPH.


     Jiná věc je, že si OSVČ kupuje téměř vše bez DPH a započítává do nákladů - ale to je jen logické, když je na celém systému bit 2x - 4x více, než zaměstnanec.


 


 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 25.02.05 11:39  Kozina#  (83326)

K druhé části tvého výpočtu

Pokud bych já měl platit někomu 324 tisíc (tj. 240 hrubého plus odvody), musel by mi zvýšit výnosy aspoň o 400 tisíc. A to bych si ještě říkal, jestli to mělo smysl. Tys ale zjevně počítal, že si zaměstnavatel najal sílu na obšťastňování, která mu výnosy nezvýší a jsou s ní jen náklady. Se nedivím, že někteří OSVČ jsou na tom tak blbě, když mají zásadní mezery v racionalitě rozhodování ;-)
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.02.05 11:33  Kozina#  (83326)

Nemá

Celou mzdu včetně všech odvodů platí zaměstnavatel - podobně jako celou cenu včetně DPH zákazník. Vztah zaměstnanec-zaměstnavatel je obdobou obchodního vztahu, zaměstnavatel nakupuje práci a za ni platí. Že část peněz zaměstnanec ani na pásce neuvidí, je jen formalita, kterou lze lehce změnit bez jakéhokoli dopadu na příjem zaměstnance, pojišťoven i státu. Nebo považuješ Švarc systém za rizí sebemrskačství ;-)? Zaměstnanec z 1 mio, za které musí odvést práci (u mně aspoň ano :-), dostane hrubou mzdu 740740 Kč, základ daně 648 tisíc, po zdanění bratru 470 tisíc. A to jsem neuvažoval, že zaměstnanec si auto, kterým jezdí do místa výkonu práce platí z peněz po zdanění a další výdaje, které si OSVČ uplatní (logické by bylo, aby si zaměstnanec mohl uplatnit aspoň paušál 25%). Podívej se do statistické ročenky za rok 2002, je na webu. Zjistíš, že trpící OSVČ odvádějí cca třetinu na daních a pojistném, proti zaměstnancům, ale čerpají stejně.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.02.05 10:06  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

rovná daň a snížení příjmu státu

Kde to je "u nás"?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.02.05 10:06  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

rovná daň a snížení příjmu státu

Kde to je "u nás"?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.02.05 07:44  Cudziniec  (50568)

rovná daň a snížení příjmu státu

Výběry daně u nás stouply díky REGISTRAČNÍM POKLADNÁM a ne rovnou daní !!!!!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.02.05 22:49  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (66295)

Jaka rovna dan? Zadna dan!

Konečně !!!  Kampaň za neplacení daní přináší ovoce :-o)))))
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 24.02.05 22:43  Sekáč  (84742)

Jaka rovna dan? Zadna dan!

Nebo si tady snad nekdo mysli, ze je spravne, ze se tvrde vydrene penize slusnych a sporadanych obcanu prerozdeli mezi solitery ze strakofky, cokoladove gamblery z Maticni ci Chanova, zkorumpovane policajty ci arogantni uredniky...?
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.02.05 22:39  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

Rovné daně? pro Kozinu#

Proč tam ten názorový systém dal místo slova DPH tři tečky (...)? Je snad DPH nějaké sprosté slovo, že je tu cenzurováno? To jsou majitelé nebo programátoři tohoto serveru už tak naštvaní na náš stát že i DPH nepustí?


správně má být


Po D.P.H     840 336

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 24.02.05 22:36  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

Rovné daně? pro Kozinu#


Tady mají nějaký divný systém likvidace příspěvků, zkusím to znova.


Milý Kozino,


     tohle si trošku pleteš. Sociální za zaměstnance odvádí zaměstnavatel (podnikatel, živnostník), zaměstnanec s tím nemá vůbec nic společného, nijak se ho to netýká, neteče přes jeho účet, nedostane ho do ruky, nevidí ho na výplatní pásce a v 95% případů o něm nemá ani páru.


      Zkus si trošku počítat. Takový obyčejný živnostník, co vydělá milion za rok. Připadá ti milion hodně?


Vydělá                      1 000 000
Po ...     840 336
Sociální 35% z 40%      117 647
Zdravotní 13.5% z 40%  45 378
Základ daně                  677 311
Daň                              177 175
Zbude.                          500 135


A teď můžeme pokračovat: Živnostník si vezme jednoho zaměstnance s trošku vyšším než průměrným platem.


Plat                             240 000
Sociální (živnostník)     62 400
Zdravotní (živnostník)     21 600
Zbude (živnostníkovi)     176 135


Sociální 8% (zaměstnance)     19 200
Zdravotní 4.5% (zaměstnance)     10 800
Základ daně (zaměstnance)     210 000
Dań (zaměstnance)                 36 540
Zbude (zaměstnanci)             173 460


      Ještě pořád ti připadá milion hodně? Živnostník vydělá milion, jeho zaměstnanec 240 tisíc a v konečném důsledku budou mít oba stejně. Takový živnostník platí DPH i ze sociálního zabezpečení svých zaměstnaců!  Tomu se říká socializmus, pane.


     Z české vysoké politiky se mi v poslední době líbila velmi jedna věta od manželky pana premiéra: "Končím s podnikáním, v tomto státě se podnikat NEDÁ". Pěkná věta od manželky premiéra, jehož cílem je mimo jiné "podporovat podnikání"!


A zkus si sečíst, kolik takový živnostník zaplatí na sociálním a zdravotním:


Sociální celkem 173 807
Zdravotní celkem 64 818


Tedy skoro 10x tolik, než jeho zaměstnanec. A to se ten živnostník musí starat o všechnu administrativu okolo, kdežto zaměstnanec jen vidí svoji výplatní pásku a peníze. Fakt je lepší přemýšel a počítat.


A teď si vem zaměstnance s příjmem milion.


Vydělá         1000000
Po DPH.     1000000
Sociální 8%     80000
Zdravotní 4.5%     45000
Základ daně     875000
Daň             240 436
Zbude.         634 564


Nemá se trošku líp, než ten živnostník?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 24.02.05 22:29  Cizinec Jméno 'Cizinec' používá stále stejný uživatel  cizineczavinacquick.cz  (85586)

Rovné daně?

Milý Kozino,


     tohle si trošku pleteš. Sociální za zaměstnance odvádí zaměstnavatel (podnikatel, živnostník), zaměstnanec s tím nemá vůbec nic společného, nijak se ho to netýká, neteče přes jeho účet, nedostane ho do ruky, nevidí ho na výplatní pásce a v 95% případů o něm nemá ani páru.


      Zkus si trošku počítat. Takový obyčejný živnostník, co vydělá milion za rok. Připadá ti milion hodně?




























Vydělá 1 000 000
Po DPH. 840 336
Sociální 35% z 40% 117 647
Zdravotní 13.5% z 40% 45 378
Základ daně 677 311
Daň
Zbude. 500 135


A teď můžeme pokračovat: Živnostník si vezme jednoho zaměstnance s trošku vyšším než průměrným platem.



















Plat 240 000
Sociální (živnostník) 62 400
Zdravotní (živnostník) 21 600
Zbude (živnostníkovi) 176 135






















Sociální 8% (zaměstnance) 19 200
Zdravotní 4.5% (zaměstnance) 10 800
Základ daně (zaměstnance) 210 000
Dań (zaměstnance)
Zbude (zaměstnanci) 173 460


      Ještě pořád ti připadá milion hodně? Živnostník vydělá milion, jeho zaměstnanec 240 tisíc a v konečném důsledku budou mít oba stejně. Takový živnostník platí DPH i ze sociálního zabezpečení svých zaměstnaců!  Tomu se říká socializmus, pane.


   ...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.02.05 19:44  antisocan  (72046)

Sociální jistoty nejsou

S tím souhlasím. S tou částkou souhlasím, netřeba vyplácet více. K přežití na krátkou dobu to stačí a musíš se snažit, se s toho srabu dostat. Kdyby byly vyšší, znám hodmě lidí, kterým by to stačilo, aby nenuseli pracovat do konce života. Populisti toho mají plný huby a blbci tomu věří a volí je. Ale o to jim z počátku šlo, ne?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.02.05 19:38  antisocan  (72046)

Fakt

To je sice pravda, ale princip je stejný. Proč si máme ubírat, však státní rozpočet to nebolí. Z posunutí nádraží, kterému taky nefandím, (nejsem brnák, tak to tam neznám) bude mít prospěch alespoň někdo ( a podojíme i rozpočet Unie), kdežto z platů, které jsou dány poslancům pouze mají prospěch jen poslanci.
Na tomto příkladu je patrné, že není politická vůle cokoli snižovat, ale naopak hrabat co to jde a je uplně jedno, jestli je to ODS, nebo socpartaj.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


Diskuze ODS a její plány na vládnutí - rovná daň 15% by snížila příjem státu o 40-50 mld.Kč, další stránky: 1 | 2 | 3 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi ODS a její plány na vládnutí - rovná daň 15% by snížila příjem státu o 40-50 mld.Kč

ODS a její plány na vládnutí - rovná daň 15% by snížila příjem státu o 40-50 mld.Kč - zdrojová stránka k tématu diskuze ODS a její plány na vládnutí - rovná daň 15% by snížila příjem státu o 40-50 mld.Kč.

Zasílání Denního souhrnu názorů na ODS a její plány na vládnutí - rovná daň 15% by snížila příjem státu o 40-50 mld.Kč e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu ODS a její plány na vládnutí - rovná daň 15% by snížila příjem státu o 40-50 mld.Kč.

 Burza Prime 13:05 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  680.00  -0.29% 
 ČEZ  906.00  -1.20% 
 ERSTE  1 127.00  +0.13% 
 GEN(NORTON)  535.00  -0.93% 
 GEVORKYAN  254.00  -0.78% 
 KB  795.00  -0.38% 
 KOFOLA  277.00  +0.36% 
 MONETA  98.10  +0.62% 
 PHOTON  44.00  +1.97% 
 PILULKA  180.00  0.00% 
 PM  14 880.00  -0.13% 
 PRIMOCO   845.00  -0.59% 
 VIG  763.00  -0.91% 
Komodity online
 Ropa 83.36 USD 12:44   
 Zlato 2343.68 USD 12:44   
 Stříbro 28.39 USD 12:44   
 Káva 194.42 USD 12:44   
 Cukr 18.42 USD 12:44   
 Bavlna 76.42 USD 12:44   
?

Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.