Škoda auto spouští výrobu a prodej v Kazachstánu
ŠKODA AUTO SPOUŠTÍ VÝROBU A PRODEJ V KAZACHSTÁNU
Automobilka Škoda Auto začne kompletovat a prodávat své vozy v Kazachstánu. Díky strategické spolupráci s kazachstánskou společností Allur, které je jedním z největších hráčů na automobilovém trhu této asijské země, by Škodovka chtěla do pěti let získat pětiprocentní podíl na trhu.
Ilustrační foto: Shutterstock
Dohodu o vstupu na trh podepsal Martin Jahn, člen představenstva pro oblast Prodeje a marketingu za přítomnosti českého velvyslance v Kazachstánu Pavla Šepeľáka. Během prvního čtvrtletí roku 2024 bude postupně zahájena výroba čtyř modelů, konkrétně se jedná o nejžádanější modely značky SUV Kamiq, Karoq a Kodiaq. Nabídku doplní i nejprodávanější model Octavia. Oficiální prodej bude zahájen v únoru příštího roku.
Finální montáž bude probíhat v závodě Allur Company v městě Kostanaj. Vedle výroby z částečně rozložených sad se vážně uvažuje o lokalizaci výroby na území Kazachstánu prostřednictvím lokální výroby vozů na bázi plně rozložených sad (CKD). Montáž vozů Škoda začne již v příštím roce, v případě pozitivního vyhodnocení proveditelnosti lokální výroby na bázi CKD, bude tato část výroby spuštěna po roce 2025. V tomto případě by v Kostanaji probíhala ještě komplexnější forma výroby včetně sváření, lakování i konečné montáže, což by vedlo ještě většímu zapojení místních dodavatelů a v konečném důsledku i zvýšení zaměstnanosti nejen v Kazachstánu, ale i v Česku.
Nedílnou součástí spolupráce bude i budování sítě autorizovaných dealerů. První zastoupení se budou otevírat již v průběhu nadcházejících měsíců v hlavním městě Astaně, v Almatě, Karagandě a v Šimkentě. Další showroomy v novém korporátním designu se budou otevírat v průběhu roku 2024.
Smlouvu o spolupráci s firmou Allur v Kazachstánu podepsal Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto. Foto: Velvyslanectví ČR v Astaně
Podpora technického vzdělávání
Důležitou součástí smluvních dokumentů bylo podepsání memoranda o porozumění a podpoře technického vzdělávání, ve kterém se obě společnosti zavázaly k posílení a dalším zkvalitňování vzdělávání technického rázu v Kazachstánu. V této souvislosti je třeba zmínit, že společnost Škoda Auto se vzděláváním mladých odborníků v oblasti automobilového průmyslu zabývá dlouhodobě, ať již prostřednictvím Vysoké školy Škoda Auto či vlastním středním odborným učilištěm nebo díky spolupráci s řadou středních odborných i vysokých škol v Česku. Úroveň českého vzdělávání je navíc v Kazachstánu dobře známá, řada kazachstánských studentů studuje v ČR, a rozšíření nabídky v této oblasti bude více než přínosné.
Připravované aktivity společnosti Škoda Auto dokládají, že Kazachstán je pro české exportéry velmi atraktivním trhem s vysokým růstovým potenciálem.
Markéta Pěčková, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Astaně
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.