Dvě třetiny Němců by při negativním vývoji příjmu šetřily na pojištění
Současná finanční situace a rostoucí obavy z budoucnosti mají vliv i na ochotu německých občanů utrácet za pojištění a penzijní zabezpečení. Tento trend by se dotkl zejména některých produktů.
Podle nedávné studie společnosti Nordlight Research se němečtí občané opět dívají do budoucnosti pozitivněji než v předchozím roce. Z přibližně 1 000 respondentů starších 16 let je v současnosti 47 % převážně sebevědomých a klidných (2022: 38 %), zatímco 24 % z nich má z budoucnosti větší obavy (2022: 29 %). Pokud jde konkrétně o jejich finanční situaci, 29 % spotřebitelů očekává, že se v budoucnu jejich poměry zlepší. Zhoršení očekává 26 % (očekávání respondentů beze změny: 45 %).
Pozitivní výhled
Analýza vychází z různých scénářů. Pokud by došlo k naplnění pozitivního scénáře, že v budoucnu bude k dispozici o 10 až 20 % více peněz (např. díky vyšším příjmům, rostoucímu důchodu, dědictví, kariérnímu povýšení), pak by 52 % německých občanů zvýšilo také své měsíční výdaje na pojistné a penzijní produkty. Z toho 25 % dokonce „ve větší míře“ - i když je to méně než v předchozím roce (2022: 35 % by se zabezpečilo více než dříve). Své výdaje v této oblasti by ponechala beze změny asi polovina oslovených občanů (přesně 48 %). Pětina, tedy 21 % Němců, považuje analyzovaný pozitivní scénář pro ně osobně za reálný.
Negativní výhled
Pokud by naopak nastal negativní scénář, což v anketě znamenalo mít v budoucnu k dispozici o 10 až 20 % méně prostředků (např. kvůli nižším příjmům, klesajícím důchodům, inflaci/zvyšujícím se cenám, kurzarbeitu), pak by 71 % Němců také šetřilo nebo odkládalo své výdaje na penzijní zabezpečení a pojištění; 37 % z nich ve větší míře než doposud (2022: 35 %). 30 % by ponechalo své výdaje na pojištění a důchodové zabezpečení beze změny i za omezených finančních podmínek.
Zdroje informací k pojištění
Další zjištění ze studie: před uzavřením pojistné smlouvy by se 45 % zákazníků obrátilo na internetové srovnávače cen (německé Check24, Verivox apod.). Obecný průzkum na internetu by provedlo 36 % a 32 % na internetových stránkách pojišťoven. Zástupci vlastní pojišťovny (27 %) mají jako osobní zdroj informací jasný náskok před nezávislými pojišťovacími makléři (17 %). Sociální média a tvůrci obsahu hrají při vyhledávání informací o pojištění celkově podřadnou roli.
A poslední poznatek: „Přestože většina lidí pociťuje dopady rostoucích cen, zhruba polovina z nich by raději spořila jinde než v penzijním připojištění,“ zveřejnila další podstatný výstup z výzkumu Liesa Fiegl, vedoucí studie společnosti Nordlight Research.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz