Design, vývoji i AI. Český gaming zaujal na konferenci v Kanadě
Ilustrační foto Shutterstock
Konference MIGS a její jubilejní 20. ročník byl zaměřen na navazování obchodních partnerství v herním průmyslu a příbuzných oborech za účasti firem z celé Severní Ameriky a Evropy. Zástupci českého gamingu sem přijeli vůbec poprvé. Akce proběhla jako projekt ekonomické diplomacie PROPED ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Ottawě a agenturou CzechInvest za finanční podpory Ministerstva zahraničních věcí ČR.
Za českou stranu do Montréalu přijeli zástupci mimo jiné poradenské firmy Cyber Sail Consulting, a také společností a jejich projektů, jako jsou Plan a Collective, GoldKnights, Skeldal Studio, Immersive Division, Place of Departure, Cinemax Games, Fuchs+Dachs, Team 94, Proud Turkeys, FiolaSoft Studio nebo SleepTeam, ale i firmy Filuta.ai, která stojí za univerzální AI platformou používanou i při testování her. Setkali se s desítkami firem, zejména vydavatelů a investorů, kteří mají zájem uvést české a evropské videohry na trh.
Zájem byl i o služby
Další společnosti si našly cestu na český stánek zaměřený na herní design, výrobu, plánování projektů a poradenství v oblasti vývoje her v širším slova smyslu. Kromě desítek schůzek mezi českými zástupci a herními společnostmi projevila řada kanadských a amerických firem zájem o český herní průmysl a přání navázat širší spolupráci při vývoji a uvádění her na trh. Živý zájem se týkal také poskytování služeb, jako jsou mimo jiné překlady, dabing, programování, investice a technický outsourcing. Spolu s tím z řady jednání vzešel zájem o najímání českých umělců, získávání technické pomoci při vývoji, manažerských znalostí a dalších služeb od českých společností.
Konference pomohla posílit obchodní vazby se severoamerickým herním průmyslem prostřednictvím setkání a diskusí s herními studii a vydavateli i společnostmi specializujícími se na oblasti jako motion capture, IT služby a správu infrastruktury, umělecký design, marketing, investice a podobně. Česká účast na veletrhu MIGS2023 pomohla navázat přímé obchodní kontakty a partnerství a zároveň propagovat český herní průmysl před mezinárodním publikem. Akce potvrdila, že se v kanadském herním průmyslu naskýtají příležitosti, o které mohou české společnosti usilovat a z nichž mohou těžit.
Na konferenci dorazila řada českých firem, které se specializují na vývoj a poradenství počítačových her. Foto Velvyslanectví ČR v Ottawě
Herní ekosystém v Québecu
Samotná provincie Québec, kde se konference konala, vybudovala herní ekosystém, který je díky své velikosti, rozmanitosti společností, které ho tvoří, a kultuře spolupráce ve světě jedinečný. Během 25 let se provincie stala třetím největším centrem herní produkce na světě, což představuje téměř 300 studií a 14 500 pracovních míst a zaujímá první místo mezi kanadskými provinciemi. Je také místem, kde se zrodily takové trháky, jako jsou Assassin’s Creed, Batman: Arkham Origins, Deus Ex a Shadow of the Tomb Raider.
Kanadský a speciálně québecký herní průmysl představuje jedinečnou příležitost pro české a evropské společnosti. Je to i výsledkem daňových úlev a financování ze strany québecké vlády, kdy kanadští partneři nabízejí zahraničním subjektům pomoc s otevřením místní pobočky. Daňová sleva na multimédia v Québecu je určena pro společnosti, které vyvíjejí digitální produkty a zahrnují interaktivitu a obsahují alespoň tři ze čtyř elementů, tedy text, zvuk, statické obrázky a animované obrázky. Společnosti si pak mohou nárokovat až 37,5 % způsobilých výdajů na práci v Québecu. A právě i tyto investiční pobídky pomohly vytvořit z Montréalu globální herní centrum. Společnosti tak mají zkušenosti a ochotu spolupracovat s mezinárodními partnery. Po celé Kanadě přijaly vlády jednotlivých provincií podobné strategie na podporu herního průmyslu prostřednictvím daňových úlev a dalších mechanismů, jako jsou dotace na pracovní sílu a marketing. Kanadská vláda, stejně jako řada vlád v Evropě a Asii, také stále více podporuje herní průmysl a uvědomuje si jeho rostoucí velikost a význam jak z ekonomického, tak kulturního hlediska.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ottawě
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.