Digitalizace, vodík, export nebo podpora Ukrajiny. Začíná 64. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně
„V rámci naší České národní expozice návštěvníkům představíme celý ekosystém vzájemně navazujících služeb. Naším cílem je české firmy podporovat od fáze nápadu, výzkumu a vývoje, přes financování a pojištění, až po dobývání zahraničních trhů,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela a dodává: „Proto chceme letos odstartovat příběh, který tvoří dva důležité a vzájemně propojené dokumenty. Jde o novou českou Exportní strategii a připravovanou Hospodářskou strategii. Obě strategie mají společný cíl – vytvořit moderní, úspěšnou a odolnou Českou republiku.“
Po dnešním slavnostním zahájení odstartuje ministerstvo řadu doprovodných akcí, přednášek a workshopů.
Česká národní expozice
- Digitalizace průmyslu, která je i ústředním tématem celého letošního veletrhu s podtextem Digitální továrna 2.0.
- Vodíkové technologie v automobilovém průmyslu i jako zdroje energie pro bezemisní zelenou průmyslovou produkci.
- Energetické úspory. Návštěvníci budou mít prostor ke konzultacím s několika specialisty na problematiku energetických úspor zejména průmyslových podniků.
- Zaměstnávání kvalifikovaných cizinců. Nedostatek pracovníků je jednou z hlavních překážek dalšího rozvoje českého hospodářství i naší konkurenceschopnosti. Tato oblast je rovněž jednou z priorit v nové Exportní strategii České republiky.
- Novinkou letošní České národní expozice pak bude prezentaceřady špičkových exponátů českých firem, které vznikly za podpory operačních programů Evropské unie, které nabízí Ministerstvo průmyslu a obchodu.
- Příležitosti českým firmám nabízí dynamický trh Spojených států amerických. Ty představí americký velvyslanec v České republice Bijan Sabet i další představitelé USA prostřednictvím programu Select USA.
- Speciální prostor Contact Ukraine v pavilonu A, na kterém se protnou české firmy se svými ukrajinskými partnery i zástupci jednotlivých ukrajinských regionů a měst. Tato platforma významně usnadní realizaci vzájemných vztahů při obnově Ukrajiny. Na stánku budou k dispozici také tzv. energetické mikiny, prostřednictvím kterých se můžete zapojit do obnovy energetické infrastruktury Ukrajiny.
- MeetingPoint Czechtrade – tradiční setkání a konzultace exportních příležitostí s 25 řediteli zahraničních kanceláří.
Autonomní vozidla – společnost AURRIGO, BRING AUTO
Na brněnském výstavišti se v letošním roce prezentují společnosti zabývající se autonomní přepravou. Návštěvníci MSV budou mít příležitost vyzkoušet si jízdu v autonomním autobuse od společnosti Aurrigo. V areálu výstaviště se bude dále pohybovat také autonomní Last Mile Delivery robot společnosti BringAuto, který umí doručovat balíčky konkrétním zákazníkům.
Digitální továrna
Hlavním tématem tohoto projektu je inteligentní digitalizace a druhá transformace české ekonomiky. Cílem Digitální továrny 2.0 je přiblížit technologie, které umožní transformovat nejen průmyslové prostředí, ale i celou ekonomiku. Snahou je pomoci zformulovat vizi změny české ekonomiky tak, aby byla úspěšná i v 21. století a v měnícím se geopolitickém kontextu.
Ministerstvo průmyslu a obchodu, které zřídilo platformu 5G aliance, se podílí na aktivitách Digitální továrny 2.0. Jedná se na MSV zejména o blok věnovaný rozvoji sítí 5. generace v České republice.
Zajímavé semináře z České národní expozice bude ministerstvo vysílat živě na svém YouTube kanálu. Aktuální informace najdete také na sociální síti X a profesní platformě LinkedIn.
Další informace o veletrhu jsou na webu https://www.bvv.cz/msv.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz