Reklamní předměty v nákladech? Na tiché víno pomalu zapomeňte
Aby mohlo být pořízení těchto předmětů na straně toho, kdo je svým zákazníkům poskytuje, uznáno jako daňově účinný náklad a tyto nebyly daňovou optikou považovány za dary, musí být splněny následující 3 podmínky:
- zmiňované předměty jsou opatřeny logem či obchodní firmou nebo názvem propagovaných služeb a zboží, přičemž fotodokumentace je více než vítaným důkazním prostředkem
- pořizovací cena jednoho samostatného předmětu je 500 Kč bez DPH a nižší
- předměty nejsou s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně
Za splnění uvedených podmínek, kdy jsou zcela postačující poslední dvě, nemusí firma reklamní předměty poskytující odvádět z hodnoty těchto rozdaných předmětů DPH, přičemž jí ale zůstává zachován nárok na odpočet DPH při nákupu uvedených předmětů.
Uveďme si nákup a poskytnutí reklamních předmětů z hlediska daně z příjmů a DPH na jednoduchém příkladu:
Firma si nechá u reklamní agentury vyrobit 200 ks kalkulaček, které budou opatřeny jejím logem a jež rozdá ve svých provozovnách svým zákazníkům. Cena jedné kalkulačky je 290 Kč bez DPH, svému dodavateli tedy firma zaplatí 70 180 Kč (58 000 Kč bez daně + 12 180 Kč DPH).
Po rozdání kalkulaček neúčtuje žádnou částku ani do výnosů, ani žádnou povinnost vůči finančnímu úřadu coby DPH na výstupu.
Mohou tak činit proto, že tiché víno nepodléhá spotřební dani. Toto se však s nejvyšší mírou pravděpodobnosti v rámci přijetí vládního konsolidačního balíčku od 1. 1. 2024 změní. Tichá vína už totiž nebudou moci být považována za reklamní předmět. Pokud budou chtít firmy své obchodní partnery a zákazníky nadále vínem obdarovávat, budou to moci pochopitelně dělat i nadále, ale náklady na pořízení těchto vín již nebudou moci být účtovány jako daňově uznatelný náklad a odpočet DPH z pořízení nebude taktéž možný.
Zbytek tohoto roku je tedy jedinečnou možností, jak si zcela legálně snížit daňový základ a současně potěšit své zákazníky a obchodní partnery dobrým vínem.
Petr Kchimel
SAMAK TAX
SAMAK Tax
SAMAK Tax je součástí poradenské skupiny SAMAK.SAMAK je poradenská skupina, která se umí podívat jinak a již více jak deset let poskytuje svým klientům komplexní advokátní, daňové, účetní a transakční poradenství napříč všemi odvětvími. Cílem SAMAKu je zajistit co nejefektivnější řešení obchodních transakcí a podnikatelských projektů s důrazem na porozumění individuálním potřebám každého klienta. Tým tvoří odborníci s mnohaletou praxí, kteří kladou důraz na profesionální spolupráci, založenou na důvěře a respektu. SAMAK působí v rámci celé České republiky s kancelářemi v Praze a ve Zlíně.
Více informaci na: www.samak.cz
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Daně a účetnictví:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu