První dvousetmetrový úsek Cyklostezky Rokytenka od stacionárního radaru pro měření rychlosti poblíž prodejny
potravin ve „staré“ Rokytnici až po odbočku do
průmyslového areálu
firmy Kotrla otevřelo město před třemi
lety. Nyní na něj naváže dalšími dvěma úseky, jejichž
stavba započne v září.
Technicky jednodušší i levnější bude ten na
pomezí katastrů Vsetína a Lhoty u Vsetína.
„Další více než dvousetmetrový úsek postavíme od hranice katastrů, kde navážeme na již hotovou cyklostezku vybudovanou obcí Lhota u Vsetína. Tato část povede zprvu podél komunikace I/69 směrem k centru města a následně odbočí doprava mezi areály firem Vasmo a JH Kovo. Za nimi se napojí na stávající místní komunikaci, která bude až po budovu společnosti Irisa využívána jako další část cyklostezky,“ přiblížil místostarosta Jiří Růžička (
KDU-ČSL) a doplnil, že zmíněný nový úsek cyklostezky, který bude mít povrch ze zámkové dlažby, vybuduje do konce letošního
roku společnost OPEN RE-ECO. Náklady na realizaci by měly činit 4,3
milionu korun včetně
DPH, přičemž až 85 % z těch uznatelných pokryje
dotace z Integrovaného regionálního programu.
Druhou letos zahajovanou částí Cyklostezky Rokytenka bude ta v téměř půl kilometru dlouhém úseku mezi areály společností Kotrla a Irisa vedoucí podél
silnice I/69.
„V tomto případě půjde o výrazně náročnější stavbu. S ohledem na fakt, že podél zmíněné silnice je svážné území, povede více než čtyři sta metrů cyklostezky po nově vybudované ocelové lávce založené na betonových patkách s mikropiloty. Bude třeba rovněž vybudovat opěrnou zeď naproti areálu firmy Kotrla a také opravit stávající opěrnou zeď u areálu firmy Irisa. Součástí projektu je i zřízení nového přístřešku autobusové zastávky Rokytnice-Irisa, která bude bezbariérově napojena na Cyklostezku Rokytenka,“ uvedl místostarosta Růžička, který si od této části stezky slibuje výrazné zvýšení bezpečnosti občanů.
„Podél frekventované silnice první třídy zde schází chodník. Lidé proto chodí po krajnici, a to je mnohdy nebezpečné. Cyklostezka, která bude osvětlená a poslouží pěším i cyklistům, problém vyřeší,“ dodal místostarosta s tím, že
stavba stezky mezi areály
firem Kotrla a Irisa potrvá až do podzimu příštího
roku a včetně všech výše popsaných
investic si vyžádá náklady ve výši 38,5
milionu korun včetně
DPH. I v tomto případě ale 85 % uznatelných nákladů zaplatí
dotace z Integrovaného regionálního programu a dalších 5 % ze
Zlínského kraje. Zhotovitelem
stavby je sdružení
firem v čele se společností
STAVBY SR Group.
Od příštího podzimu tak Cyklostezka Rokytenka zavede cyklisty i chodce bezpečně od stacionárního radaru ve „staré“ Rokytnici až do Lhoty u Vsetína. Vsetínská
radnice ale již připravuje protažení stezky směrem k centru města.
„Aktuálně pracujeme na projektové dokumentaci stavby úseku od radaru až po sídliště Rokytnice. Cyklostezka by pak měla v budoucnu pokračovat z Rokytnice na Lapač a dále do centra města,“ uzavřel místostarosta Růžička.
Zpracoval: Michal Horský
Více informací: Jana Raszková, tisková mluvčí,
tel.: 733 784 006
Cyklostezka Rokytenka – 1. část – úsek č. 2 (od areálu Kotrla po Irisu) a Cyklostezka Rokytenka, 1. část – za areálem ČS, Firmy Vasmo a JH kovo jsou spolufinancovány z fondů EU.
Cyklostezka Rokytenka - I. část - úsek č. 2 (od areálu Kotrla po Irisu)
je spolufinancována Zlínským krajem.