4 z 10 Němců chtějí při škodě komunikovat s pojišťovnou jen on-line

4 z 10 pojištěných klientů (a tedy 40 %) by chtěli celý proces vyřízení škody od nahlášení až po platbu vyřídit kompletně digitálně. Toto přání je podobně rozšířené napříč většinou různých věkových skupin zkoumaného vzorku populace (16 až 29 let: 44 %; 30 až 49 let: 48 %; 50 až 64 let: 44 %). Pouze u osob starších 65 let jsou klienti poněkud zdrženlivější - 27 % preferuje plné digitální vyřízení škody.
Vyplývá to z průzkumu mezi 1002 lidmi staršími 16 let v Německu, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom. Studie ukázala, že zejména starší osoby jsou skeptické, má-li být jejich záležitost vyřízena zcela automaticky, například prostřednictvím softwarové kontroly nebo s pomocí chatbotů s umělou inteligencí. Zatímco téměř tři čtvrtiny (72 %) starších lidí ve věku 65 let a více považuje automatické zpracování za „znepokojující“, u respondentů ve věku 50 až 64 let je to 59 %. Podíl takových úsudků klesá dále s věkem u oslovených ve věku 30 až 49 let (49 %) a u mladších lidí ve věku 16 až 29 let (pouze 44 %). Nicméně napříč všemi věkovými kategoriemi považuje myšlenku „plně digitální likvidace škody“ za znepokojující 58 % dotázaných.
„Přitom umělá inteligence nabízí obrovské možnosti právě zejména v pojišťovnictví, od personalizovaného poradenství až po vyřízení pojistných událostí, například také s pomocí rozpoznávání obrazu a vzorů,“ říká generální ředitel společnosti Bitkom Bernhard Rohleder. „Pohodlnou digitální komunikaci a využívání digitálních technologií očekávají od své pojišťovny nejen mladší lidé. Zároveň však existuje i neochota a skepse starších lidí. Odpověď pro pojišťovny proto v současné době může znít pouze takto: vytvářejte hybridní řešení, ale jasně určete směr digitalizace,“ doporučil dále.
Živý člověk nadále nezastupitelný
Dvě třetiny respondentů (66 %) by si přály mít k dispozici konkrétního kontaktního člověka, jako je jejich pojišťovací zprostředkovatel, který za ně vyřídí celý proces likvidace pojistné události, a to bez ohledu na to, jakým způsobem ho budou kontaktovat. Toto přání je nejrozšířenější mezi lidmi ve věku 65+ (74 %), ale v anketě vyšlo rovněž jako většinové (63 %) i mezi mladšími lidmi od 16 do 29 let.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jen, Japonský jen JPY, kurzy měn
- Ostatní příjmy, § 10 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Alkohol - kalkulačka on-line
- Příspěvek při pěstounské péči 2022 - kalkulačka
- Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za rok 2019 a v roce 2020, změny při podání daňového přiznání za rok 2019 kvůli koronaviru
- 4 z 10 Němců chtějí při škodě komunikovat s pojišťovnou jen on-line
- Outsider Paroubek: Sázkaři mu nevěří, obětovali na něj jen 10 korun!
- Systém více pojišťoven Češi chtějí a jeho podpora v čase roste. Chtěli by větší rozmanitost a odměnu za zdravý životní styl.
- Kooperativa pojišťovna eviduje po posledních povodních zatím na 130 škod za 10,5 milionu korun
- Jak postupovat při nahlášení škody pojišťovně? Tady je několik rad
- parlamentnilisty.cz: FAEI.cz: Stát chce utrácet, ale jen nařizuje, kdo mu má co dát. Problematiku komentuje místopředseda AMSP ČR JUDr. Zdeněk Tomíček
- ŠKODA AUTO VAR/10 - Dluhopis ŠKODA AUTO VAR/10, cena akcie online