4 z 10 Němců chtějí při škodě komunikovat s pojišťovnou jen on-line
4 z 10 pojištěných klientů (a tedy 40 %) by chtěli celý proces vyřízení škody od nahlášení až po platbu vyřídit kompletně digitálně. Toto přání je podobně rozšířené napříč většinou různých věkových skupin zkoumaného vzorku populace (16 až 29 let: 44 %; 30 až 49 let: 48 %; 50 až 64 let: 44 %). Pouze u osob starších 65 let jsou klienti poněkud zdrženlivější - 27 % preferuje plné digitální vyřízení škody.
Vyplývá to z průzkumu mezi 1002 lidmi staršími 16 let v Německu, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom. Studie ukázala, že zejména starší osoby jsou skeptické, má-li být jejich záležitost vyřízena zcela automaticky, například prostřednictvím softwarové kontroly nebo s pomocí chatbotů s umělou inteligencí. Zatímco téměř tři čtvrtiny (72 %) starších lidí ve věku 65 let a více považuje automatické zpracování za „znepokojující“, u respondentů ve věku 50 až 64 let je to 59 %. Podíl takových úsudků klesá dále s věkem u oslovených ve věku 30 až 49 let (49 %) a u mladších lidí ve věku 16 až 29 let (pouze 44 %). Nicméně napříč všemi věkovými kategoriemi považuje myšlenku „plně digitální likvidace škody“ za znepokojující 58 % dotázaných.
„Přitom umělá inteligence nabízí obrovské možnosti právě zejména v pojišťovnictví, od personalizovaného poradenství až po vyřízení pojistných událostí, například také s pomocí rozpoznávání obrazu a vzorů,“ říká generální ředitel společnosti Bitkom Bernhard Rohleder. „Pohodlnou digitální komunikaci a využívání digitálních technologií očekávají od své pojišťovny nejen mladší lidé. Zároveň však existuje i neochota a skepse starších lidí. Odpověď pro pojišťovny proto v současné době může znít pouze takto: vytvářejte hybridní řešení, ale jasně určete směr digitalizace,“ doporučil dále.
Živý člověk nadále nezastupitelný
Dvě třetiny respondentů (66 %) by si přály mít k dispozici konkrétního kontaktního člověka, jako je jejich pojišťovací zprostředkovatel, který za ně vyřídí celý proces likvidace pojistné události, a to bez ohledu na to, jakým způsobem ho budou kontaktovat. Toto přání je nejrozšířenější mezi lidmi ve věku 65+ (74 %), ale v anketě vyšlo rovněž jako většinové (63 %) i mezi mladšími lidmi od 16 do 29 let.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz