Francie - ICT, elektronika, kyberbezpečnost, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024
Francouzský sektor informačních a komunikačních technologií je na vzestupu a v roce 2023 poroste dle odhadů 6% tempem. Hlavními tahouny odvětví jsou softwarové firmy, cloudové platformy a společnosti poskytující digitální služby. Umělá inteligence, big data, risk management, odolnost organizací v kyberprostoru, adaptabilita, internet věcí, vývoj superaplikací, digitální transformace firem a státního sektoru budou v centru hlavních technologických trendů pro následující léta a představují velké obchodní příležitosti. Další možnosti skýtá využití big data ve zdravotnictví, průmyslu (přechod podniků na “digitální firmu”) či e-commerce, který se těší stále větší oblibě a představuje 12,5% podíl na celkovém obratu maloobchodu.
Velikost francouzského digitálního trhu v roce 2022 byla odhadována na 60,9 miliardy eur. Z toho 35,5 % představovali vydavatelé softwaru a cloudové platformy; 52,4 % firmy působící v digitálních službách a 12,1 % inženýrské a technologické poradenství.
Jedním z velmi rychle rostoucích segmentů je logistika a dodavatelský řetězec, který nabízí široké uplatnění nových technologií souvisejících zejména se zpracováním a správou dat.
Průmyslové podniky pokračují v přechodu na “digitální firmu”, koncept zahrnující využívání moderních technologií pro optimalizaci dodavatelského řetězce, řízení zásob a předvídání, predikci manipulace, automatizaci kontroly kvality, plánování řízení revizí či dálkovou detekci poruch.
Obrovské možnosti skýtá využití big data ve zdravotnictví - od diagnostiky a sledování účinnosti léčby, přes vzdálené monitorování zdravotního stavu a ochranu osobních údajů pacientů, až po školení zdravotníků v metaverzu.
Stále větší oblibě se těší elektronický obchod, který tvoří 12,5% podíl na celkovém obratu maloobchodu. Objem transakcí uskutečněných přes internet v roce 2022 dosáhl rekordní výše 147 miliard eur, což představuje 13,8% nárůst oproti předchozímu roku. Pokračuje tak velmi pozitivní trend, výrazně posílený kontextem pandemie. Očekává se, že růst e-commerce ve Francii bude nadále pokračovat, stejně tak jako jeho podíl na celkových nákupech, a v letech 2023-2025 se bude zvyšovat v průměru o 11 % ročně.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři