Pardubický kraj zahájí modernizaci dvou úseků přivaděče Choceň – České Libchavy
Pardubický kraj zahájí modernizaci dvou úseků přivaděče Choceň – České Libchavy
(28.3.2023)Silnice II/312 patří mezi významné silniční tahy v regionu, protože je budoucím přivaděčem k dálnici D35. Na tuto komunikaci celostátního významu bude přivádět dopravu z Choceňska a Žamberecka, silnice je však důležitá i lokálně. Pardubický kraj proto letos zahájí její modernizaci ve dvou etapách, a to České Libchavy – Rozsocha a Choceň – Mostek. Pardubický kraj v pondělí 27. března oficiálně předal stavební firmě staveniště první etapy v úseku České Libchavy – Rozsocha.
„Podle sčítání z roku 2020 po silnici II/312 v trase Choceň – České Libchavy denně jezdí zhruba 1800 vozidel v obou směrech, včetně nákladních aut. Což samozřejmě znamená velké zatížení, komunikace je poškozena a je potřeba s jejím stavem něco udělat. Cílem modernizace 12kilometrového úseku je zvýšení bezpečnosti silničního provozu v řešené trase a úprava míst, která lze v současné době považovat za nebezpečná či nepřehledná. V celé délce je zachováno stávající vedení silnice, avšak v některých místech dochází k jejímu rozšíření a samozřejmě opravě povrchu. Stavbu jsme rozdělili na tři menší úseky, v letošním roce chceme začít a dokončit dva z nich. Celkem má podle smlouvy modernizace stát 204 milionů korun bez DPH. S financováním nám pomůže Státní fond dopravní infrastruktury, který poskytuje 100% dotaci,“ představuje projekt náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Stavební firma nejprve v dubnu začne v části České Libchavy – Rozsocha. Práce na tříkilometrovém úseku mají stát 47 milionů korun bez DPH a skončit do konce letošního roku.
V červenci následně kraj zahájí práce v druhé etapě Choceň – Mostek. Modernizace 3,5 kilometru silnice vyjde podle odhadů na 55 milionů bez DPH, dokončena má být do konce letošního roku.
Třetím a posledním úsekem plánované modernizace silnice II/312 je trasa Mostek – Rozsocha o délce 5,5 kilometru. Zde se s realizací počítá na rok 2024 a náklady dosahují podle smlouvy výše 87 milionů bez DPH. Stavba by se měla podle odhadů dokončit v příštím roce. Rozdíl mezi celkovými náklady ve výši 204 milionů korun bez DPH a součtem nákladů jednotlivých stavebních etap je dán tím, že do celkových nákladů jsou uvedeny ceny projektových příprav a další položky, které přímo nesouvisí s fyzickou realizací stavby.
„Jsme v kontaktu s kolegy ze samospráv z Choceňska a Žamberecka, víme, že stav silnice je kvůli velké dopravní zátěži špatný. Proto jsme vyšli vstříc připomínkám starostů a úsek Choceň – Mostek opravujeme o rok dříve, než bylo původně v plánu. Modernizaci silnice komplikuje fakt, že v tomto území se nám sbíhají i záměry Správy železnic, vede tu objízdná trasa a letos se má ještě opravovat most v Chocni. Je tu hodně akcí na malém území, ale podařilo se nám najít se všemi partnery shodu a pokusíme se práce dokončit v co nejkratším termínu. Dojde nejenom k opravě povrchů, ale ke zvýšení bezpečnosti například osazením nových svodidel, obnově dopravního značení, úpravě křižovatky se silnicí III/3127 na Podlesí a u vjezdu od Českých Libchav do Rozsochy je navržena vjezdová brána, tedy malý ostrůvek v komunikaci, který má za úkol zpomalit přijíždějící vozidla,“ dodává k jedné z nejvýznamnějších dopravních staveb letošního roku hejtman Martin Netolický.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz