Pro telemarketing budou platit nová pravidla
Dosud mohli operátoři s nabídkami telefonicky oslovovat kohokoliv, pokud dotyčný nedal výslovný nesouhlas. Nově budou firmy moci oslovit pouze ty lidi, kteří mobilnímu operátorovi předem udělí souhlas.
Obchodníci a dodavatelé budou moci nadále oslovovat klienty. Zákaznická databáze je zpravidla založena na předchozím zákaznickém kontaktu. Zákazníka lze tedy oslovit, pokud má podnikatel jakýkoli jiný individuální souhlas s kontaktováním, a to i přes to, že tento ve veřejné seznamu uvedl, že si nepřeje být kontaktován za účelem marketingu. Zákaz se nebude vztahovat ani na poskytování reklamy na sociálních sítích. Stejně tak ani kontaktování za účelem výzkumu trhu obecně nelze považovat za marketingovou reklamu nebo obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb.
Změna pravidel kontaktování za účelem marketingu bude platit s ohledem na příslušná přechodná ustanovení k novele zákona o elektronických komunikacích až po šestiměsíčním přechodném období, tj. od 1. 7. 2022.
Stanovisko lze stáhnout níže.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz