Práce  |  18.06.2019 19:10:56

Tři zaručené nástroje pro efektivní recruitment


Když výrobní podniky nebo hotely potřebují více pracovníků, není nic snazšího, než si je najmout od pracovní agentury. I ty ale musí nové kolegy hledat na volném pracovním trhu. V Manuvii se recruitmentu pro šest evropských zemí věnuje 35 náborářů. V uplynulém měsíci aktivně spravovali přes 5500 marketingových kampaní. „Obsluhujeme asi 15 komunikačních nástrojů najednou, jejich efektivita se liší v závislosti na trhu, segmentu, typu pozice a požadované kvalifikace,“ vysvětluje Tomáš Lenárt, Chief Marketing and Staffing Officer ve společnosti Manuvia. 

Pracovní nabídky se hrnou ze všech směrů 

Dobré je začít tím, že si přesně vyprofilujete, koho hledáte, a pak přemýšlíte nad tím, kde byste na takového člověka mohli přirozeně narazit. Inzerát na pracovním portálu nebo vlastní webové stránce je dobrý jako cílový bod, kam chcete uchazeče přivést a kam směřují veškeré kampaně.  Nejsou ale samospásné, proto ke slovu přichází třeba sponzorované posty na Facebooku, kde se dá cílit podle segmentace a zálib potenciálních uchazečů. Vyplatí se pracovat i s Google Ads a dobře si promyslet klíčová slova. I manuálně pracující lidé využívají naplno internet a vše, co k tomu patří. Geografické cílení ale i další parametry se dají při náborech dobře využít i formou SMS. „Využíváme digitální analytiku, ale i teletext, který už každý považuje za mrtvý. Na některé typy kandidátů ale funguje,“ potvrzuje Tomáš Lenárt.

Recruitment v podání člověka i robota 

Díky silné expertýze na zahraniční nábory má Manuvia možnost porovnat úspěšnost komunikačních nástrojů v různých zemích. Každá země má vlastní specifika i vlastní pracovní portály, které jsou nejnavštěvovanější. Liší se ale i pracovníci. „Například dle našich zkušeností kandidáti z Rumunska vůbec nevyužívají chatbot. Preferují osobní komunikaci, raději zavolají a vyslechnou si informace o pracovní nabídce přímo od náboráře,“ prozrazuje Tomáš Lenárt. Odlišnosti se dají najít i v tom, jak jsou psané inzeráty. V Polsku je prý nejúspěšnější inzerát, který je stručný, krátký a strukturovaný. V Čechách chce kandidát více informací a nevadí mu souvětí ani textově bohatší inzerát.

Alchymie pracovní inzerce 

Některé prvky mají inzeráty ve všech zemích podobné. Třeba to, že naprostou samozřejmostí u nekvalifikovaných pozic je uvést mzdu. V rozhodování pak hrají roli i úplné detaily, které potenciální zaměstnanec vnímá jako benefit nebo výhodu oproti jiné pracovní nabídce. Může to být bonus za docházku, teplá strava na pracovišti nebo ubytování v blízkosti práce. U nabídek práce s nízkou kvalifikací je důležitý plat i bonusy, zaměstnance zajímá celkový měsíční výdělek a velkou roli hrají i podmínky ubytování a dopravy, tedy zda jsou zadarmo nebo formou příspěvku. Ubytování je pro zahraniční pracovníky samozřejmě důležité. Pro páry je podstatné i to, aby měly možnost bydlet společně ve dvojlůžkovém pokoji, pokud takové podmínky k dispozici nejsou, je to častý důvod, proč práci odmítnou.

To, jak je inzerát napsaný, má zásadní vliv na to, kdo se přihlásí. Využívá se například A/B testování, aby se zjistilo, jaký text, grafika nebo tón komunikace osloví cílového kandidáta. Na základě výsledků se pak upravují. Manuvia například testovala stejnou nabídku práce v různých kombinacích – stručný vs. podrobný text, s uvedením mzdy, bez uvedení mzdy. Na stručný inzerát s uvedenou mzdou reagují lidé, co neradi čtou a chtějí rychle vědět, co je to za nabídku. Tito lidé posílají životopisy všude a kvalita odpovědí z tohoto inzerátu je nízká. Na stručný inzerát bez uvedení mzdy reagují lidé, kteří si nejsou jisti, co vlastně chtějí dělat. Na podrobný inzerát s uvedenou mzdou přišlo méně životopisů, ale byly to ty nejkvalitnější. To jsou lidé, kteří už vědí, co budou dělat, jak to bude probíhat, kdy nastoupí a kolik si vydělají. K podepsání pracovní smlouvy je to pak už jen krůček.


Doporučená struktura inzerátu na výrobní pozici
:

 - Kdo hledá koho, proč a kam

 - Co práce obnáší

 - Jaký je výdělek

 - Požadavky

 - Kontakt

Manuvia - mezinárodní personální společnost

Manuvia je mezinárodní hráč na trhu personálního leasingu. Zaměřuje se na výběr manuálních pracovníků pro firmy v oblasti automobilového a elektrotechnického průmyslu, logistiky, strojírenství, potravinářství, maloobchodu a sektoru HORECA. Je specialistou na zahraniční nábor a adaptaci zahraničních pracovníků. Společnost poskytuje služby stovkám klientů v České a Slovenské republice a zaměstnává více než 12 000 lidí.

Více se můžete dozvědět na: www.manuvia.com

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Tři zaručené nástroje pro efektivní recruitment

Diskuze a názory uživatelů na téma: Tři zaručené nástroje pro efektivní recruitment

Na dané téma nejsou žádné názory.


Poslední zprávy z rubriky Práce:

Út 13:55  4 tipy, jak najít novou práci rychleji VIDEO Orange Academy (Orange Academy)
Po 19:38  3 důvody, které vás přesvědčí učit se německy! Orange Academy (Orange Academy)
Po 16:02  Smith: Zdanění robotů by bylo velkou chybou Patria (Patria Finance)
Ne 11:44  3 tipy na efektivnější plánování a větší výkonnost Orange Academy (Orange Academy)








Zobrazit sloupec 
Kurzy měn | Akcie | Obchodní rejstřík | Zájezdy | Last minute | Meteobox | Bydlet | YAuto | Studium | E
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Dluhopisy Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Počasí

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Úřad práce

Investice

Podílové fondy

Makroekonomika - ČNB

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2019

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů | Cookies