TNBiz (TN.cz)
Finance  |  20.05.2009 11:21:11

Šéf agentury GfK: Krize je tady a s ní čas vítězů a poražených (20.5.2009)

Mediafax

Krize je tady a nikdy nebylo snadnější tržní podíly tak rychle získat či ztratit. Na středeční konferenci Marketing Management pořádané společností Blue Events to prohlásil generální ředitel výzkumné agentury GfK Ondřej Tomas.

Podle Tomase není náhoda, že „vítězné“ značky vznikají v době ekonomických potíží. To je případ třeba Google, který spatřil světlo světa v roce 2001, kdy vrcholila krize internetu a padaly akcie „dotcom“ značek. Dnes je Google nejcennější brandem světa. Do stejné kategorie patří Apple, Starbucks či FedEx.

Tomas konstatoval, že zkušenosti z různých krizí, zejména z Německa na počátku 21. století ukazují, že úspěšné firmy zvedly výdaje do reklamy, zatímco poražené společnosti je seškrtaly. „Vítězné“ značky omezily televizní reklamu, zkrátily své televizní spoty a začaly více využívat alternativních reklamních kanálů.

Společnosti, které vyšly z krize s vyšším tržním podílem, mnohem více než ztrátové firmy investovaly do inovací s cílem odlišit své produkty. „Inovace v době recese vede k vyššímu růstu firmy než v normálních časech,“ uvedl Tomas.

Krize bude mít více poražených než vítězů. Můj návod vypadá jednoduše, ale není. Říci si o vyšší rozpočet na reklamu a inovace totiž vyžaduje velkou odvahu,“ poznamenal šéf GfK.

Recesi bezpečně poznáte tak, že se prodlužují sukně,“ podělil se o svůj postřeh Simon Silvester, šéf plánování světové reklamní sítě Young & Rubicam. „Očekávám masové nepokoje organizované mladou generací. Lidé se totiž odvracejí od myšlenek, že je dobré, když někdo zbohatne,“ upozornil.

Varoval před tím, aby firmy stále spoléhaly na zvyky svých zákazníků. „Ty se v krizi mění. Lidé přestávají bezhlavě utrácet. Proto se tak dobře vede diskontním řetězcům, které i dnes otevírají nové pobočky,“ řekl Silvester.

Podle něj by ale firmy měly spíše nabízet hodnotu než zlevňovat. „Komunikace bank, cestovek i mobilních operátorů mi připadá jak naklonovaná. Pak už ale rozhoduje pouze a jen cena. Buďte jiní. To je jediná cesta nahoru,“ vzkázal českých firmám a jejich marketérům představitel agentury Young & Rubicam.

Štefan Weber, weber@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.


Poslední zprávy z rubriky Finance:

28.02.2012  Jak obchodovala Amerika 28. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Jak obchodovala Amerika 27. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Evropské burzy oslabují, pražská burza udržela úroveň z konce minulého týdne Investiční bankovnictví (Komerční banka)
27.02.2012  ECB už 2 týdny nekoupila žádné vládní dluhopisy Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688