Paneria chystá velkou expanzi v Česku
Síť pekáren Paneria, prodávající bagety, saláty a pečivo, chystá mohutnou expanzi. Už v příštím roce ke svým osmnácti fast foodům přidá pět, do roku 2010 chce svou síť více než zdvojnásobit. Paneria, která patří do skupiny Delta pekárny, tak bude víc než dosud konkurovat nadnárodním fast foodům. „Kromě Prahy se chceme zaměřit také na další větší města v Česku. Pobočky otevřeme například v Plzni či Olomouci," říká Michal Freiberger, ředitel firmy Eureca shops, která má v Deltě pekárnách Panerie na starost.
Do tří až čtyř let by Panerií mělo být čtyřicet, což podle Freiberga stačí na využití potenciálu trhu. Výstavba každé nové provozovny vyjde zhruba na čtyři milióny korun.
KFC a McDonald's nespí
Český řetězec by se tak v počtu prodejen téměř dotáhl na dvojku trhu s rychlým občerstvením, americký KFC. Ten má v současné době 44 restaurací. Řetězec restaurací McDonald's v tuzemsku vlastní 72 restaurací. Obě firmy však nedávno oznámily, že i v dalších letech chtějí své sítě posilovat.
"V horizontu následujících dvou let plánujeme otevření zhruba čtyř až pěti restaurací," říká Drahomíra Jiráková, mluvčí McDonald's.
Po vzoru amerických konkurentů zamíří Panerie také do nákupních center. Ještě letos otevře prodejnu v pražském Centru Chodov.
"Nabízíme jiný sortiment než McDonald's a KFC, kromě rychlého občerstvení máme i rozpékané pečivo či zákusky. Navíc na rozdíl od nadnárodních firem můžeme v jednotlivých regionech reagovat na oblibu určitého sortimentu," dodává Freiberger.
Průměrná útrata jednoho kupujícího je v Panerii téměř šedesát korun a každý pražský podnik denně navštíví až osm set lidí.
Růst chtějí i další
Do souboje s giganty se pouští také další společnosti. Třeba řetězec Bio Café, který nabízí například sendviče s biouherákem či kozím sýrem a rajčaty, v listopadu otevře v Česku svou třetí pobočku.
Posilovat bude i síť bageterií Boulevard, které vlastní distributor balených obložených baget Crocodille. "Zatím máme dvě bageterie v Praze, ale už příští rok přibudou další. Přesné plány expanze však zatím nemohu sdělit," říká Petr Cichoň, ředitel firmy.
Podle studie společnosti GfK Češi jedí ve fast foodech třikrát častěji než Maďaři a čtyřikrát častěji než Poláci. Na rychlé jídlo si Čech zajde dvacetkrát ročně. I díky tomu do země zamířily i další světové řetězce, jako Subway, Pizza Hut či Panda Expres. Hamburgerům tak kromě baget a biosendvičů konkuruje i "rychlá pizza" či "rychlé asijské nudle".
(Marketing a Média)
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz