Posuzujeme nabídky pro přestavbu rizikové křižovatky na silnici I/38

Celkem 7 firem se přihlásilo do veřejné soutěže na zhotovitele přestavby rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě – Pávově, na silnici I/38. Hodnotící komise teď kromě jednotlivých cenových nabídek posuzuje i reference přihlášených subjektů.

Nabídky účastníků tendru se pohybují v rozmezí od 58,29 do 63,49 mil Kč bez DPH, přičemž odhadovaná cena veřejné zakázky činí 67,21 mil. Kč bez DPH.

Jde o přestavbu stávající stykové křižovatky silnice I/38 se severní větví mimoúrovňové křižovatky v km 112 dálnice D1 na okružní křižovatku. Současná podoba v tomto křížení je trojlístková s absencí 2 ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno – Jihlava a přímou Havlíčkův Brod – Praha nahrazuje styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu silnice I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava.

Křižovatka se nachází v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony i jinými těžkými vozidly a jejich velká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti provozu. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12500 vozidel z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony.

Podle loni konané Regionální dopravní konference v Jihlavě, je současná křižovatka třetím nejrizikovějším místem z hlediska nehodovosti na silnicích v Kraji Vysočina. Jen za poslední 2 roky zde došlo k 26 nehodám během kterých dva lidé zemřeli, 11 jich bylo zraněno a hmotná škoda přesáhla částku 5 mil. korun.

V místě stávající stykové křižovatky je navržena nová okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metru a šířkou prstence 2 metry. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem. Pro dominantní směry, které byly potvrzeny dopravním průzkumem a které by tak zatěžovaly okružní křižovatku, budou odkloněny z jednotlivých ramen samostatné větve V1, V2, V3, tzv. bypassy. Jedná se o směry Jihlava–Praha, Brno–Havl. Brod, Havl. Brod–Jihlava/Brno. Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky.

Maximální doba pro zprovoznění je stanovena na 196 dnů. Hlavními kritérii pro výběr zhotovitele jsou nabídková cena – 80%, záruční doba a doba uvedení stavby do provozu – 10%. Stavbu bychom chtěli letos nejen zahájit, ale zároveň i uvést do provozu.



Zařazenoút 27.02.2024 07:02:00
ZdrojŘSD Kraj Vysočina
Originálkraje.rsd.cz/vysocina/posuzujeme-nabidky-pro-prestavbu-rizikove-krizovatky-na-silnici-i-38/
KategorieAktuality pro kraj Vysočina
AutorRedakce

Související témata

Silniční zákon



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V